אנה בטירוף היום. כל המדינה על הרגליים לקראת משחק חצי הגמר במאלבו בין "הכוכבים השחורים" לנבחרת המארחת גינאה המשוונית (21:00 שעון ישראל). אם אברם גרנט יעלה לגמר הוא ישחק ביום ראשון הקרוב נגד חוף השנהב.

ממשלת גאנה סירבה להוציא רכבת של טיסות לגינאה המשוונית והפתרון שלה היה לרכוש 80 מגה וואט חשמל מחוף השנהב השכנה כדי שתושבי גאנה יוכלו לראות את המשחק מעל מסכים ובטלוויזיות מבלי שהחשמל ייפול בגאנה.
גאנה רוצה למנוע את קללת המשחק החמישי. באליפויות בהן עברה את רבע הגמר היא הפסידה בחצי ואם תימנע מהקללה. מאז 1982 ובכל טורניר ציפו בגאנה לזכות באליפות בפעם החמישית, אבל לא הצליחו.

בשני חצאי הגמר האחרונים מול זמביה ובורקינה פאסו אף אחד לא נתן צ'אנס ליריבות של גאנה, אבל הן העיפו אותה ולכן אין לזלזל היום בגינאה המשוונית שיכולה להפתיע עם דחיפה של האוהדים המקומיים.
כולם מתרכזים בעובדה שגינאה המשוונית ניצחה את טוניסיה אחרי שנשרק לה פנדל שלא היה וגרם לה להשוות ולנצח בהארכה 1:2 ברבע הגמר, אבל מתעלמים מהיכולת הטכנית הטובה של הנבחרת ומהיכולת של כוכבה חביאר בלבואה ממידלסברו שכבש את שער הניצחון בבעיטה חופשית נוסח דיוויד בקהאם. בגינאה המשוונית בטוחים שהם יכולים לעבור את גאנה.
מהלך המשחק:
דקה 41 - אפיה מקבל כדור עומק ברחבה, הששוער יוצא ומכשיל אותו, השופט מורה על הנקודה הלבנה.
דקה 42, 0:1 לגאנה - ג'ורדן אייאו לוקח את הבעיטה, שולח את השוער לפינה אחת ואת הכדור לפינה אחרת.
דקה 45+2, 0:2 לגאנה - הכדור מגיע אל מובארק לאחר מתפרצת של גאנה, הוא עובר שחקן אחד ושולח את הכדור לרשת.
דקה 55 - אנדרה אייאו מקבל כדור ברחבה ומכין עם הראש לאחיו ג'רדן שמפספס את הכדור שיוצא לחוץ.
דקה 75, 0:3 לגאנה - ערבוביה ברחבה והכדור מגיע אל אנדראה אייאו שמארבעה מטרים דוחק את השלישי.
דקה 80 - השופט מפסיק את המשחק, בשל ירידת האוהדים למגרש וזריקת חפצים על שחקני גאנה. כל הכוכבים השחורים, כולל הספסל והמאמנים עומדים במרכז המגרש ליד צוות השיפוט שמגן עליהם.
הרכבים:
גינאה המשוונית: אובונו, רוי, דני אווי (פאביאני, 56), אמבלה, זרנדונה, דואליה, בלבואה, בלימה, אנסו, סנו, סלבדור (סיפו, 74)
גאנה: בריימה, אפול, בויה, מנסה, באבה, אטסו, אקווה, מובארק (באדו, 76), אנדרה אייאו, ג'ורדן אייאו, אפיה