לראשונה אי פעם נפגשות כעת מונאקו וארסנל באיצטדיון האמירויות, במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות. משחק חשוב כתמיד, אך מרגש מתמיד, עבור ארסן ונגר.

 

 

מנג'ר התותחנים, שהחל את קריירת האימון שלו בנאנסי, אימן את מונאקו במשך שבע שנים (1987-1994) וזכה עמה באליפות (87/88) ובגביע (90/91), ועזר לפתח ולהשביח לא מעט כישרונות שעברו במועדון.

 

כאמור, מדובר במפגש ראשון אי פעם בין שני המועדונים, אך לקבוצה הצרפתית רקורד חיובי מאוד מול יריבות אנגליות. ב-1997 היא הדיחה את ניוקאסל ברבע גמר גביע אופ"א. שנה לאחר מכן, באותו שלב, את מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות, וב-2004 עלתה על חשבון צ'לסי לגמר הצ'מפיונס. ואם זה לא מספיק מרתיע את ונגר, הוא ודאי זוכר שבארבע השנים הקודמות הוא הודח כבר בשמינית גמר האלופות – פעמיים על ידי באיירן מינכן, וגם על ידי ברצלונה ומילאן.

 

 

מונאקו אמנם סיימה במקום הראשון בבית המוקדם, אך הייתה זו הפתעה לאור שינוי הכיוון שביצעה בקיץ האחרון. אחרי שבשנה הקודמת רכשה בסכומי עתק את רדאמל פלקאו וחאמס רודריגס, בחלוף 12 חודשים בלבד היא ויתרה על צמד הקולומביאנים שעברו למנצ'סטר יונייטד (בהשאלה) וריאל מדריד בהתאמה.

 

בהיעדרם, עיקר הנטל בהתקפה נופל על כתפיו של דימיטאר ברבאטוב, המוכר היטב לוונגר וחניכיו. כזכור, החלוץ הבולגרי שיחק בעבר בטוטנהאם, מנצ'סטר יונייטד ופולהאם, בטרם עשה דרכו לנסיכות הצרפתית.

 

אך העונה ברבאטוב מתקשה וכבש רק 6 שערים ב-18 הופעות בליגה. בכלל, מונאקו לא מרבה למצוא את הרשת ועשתה זאת רק 26 פעמים ב-25 משחקיה האחרונים.

 

בצד השני, ארסנל נמצאת במומנטום חיובי מאוד. התותחנים ניצחו בשמונה מתשעת משחקיהם האחרונים, ושמרו על מאזן מושלם בתשע ההופעות האחרונות שלהם בבית.

 

ונגר מקווה להמשיך בתנופה הערב ולשם כך העלה הרכב התקפי מאוד שכולל את מסוט אוזיל, אלכסיס סאנצ'ס, אוליבייה ז'ירו, דני וולבק וסאנטי קאסורלה. מנגד יקווה לאונרדו ז'ארדים שמוטיניו וברבאטוב יובילו את הצרפתים לתוצאה טובה.

 

מהלך המשחק:

 

דקה 33: מסוט אוזיל ואלכסיס סאנצ'ס מחליפים מסירות, כאשר הגרמני מוצא את הצ'יליאני ברחבה. סאנצ'ס מנסה בעיטה מהמקום, מזווית אלכסונית 14 מטרים מהשער, אך בועט חזק וגבוה מדי.

דקה 35: מרטיאל מוצא את מוטיניו ברחבה, הפורטוגלי מנסה לבעוט מהאוויר ממצב קשה אך הבעיטה לא מספיק מדויקת.

 

דקה 39, 0:1 מונאקו: מוטיניו העביר לקונדוגביה שמ-25 מטרים בעט חזק לכיוון מרכז השער, אך על סף הרחבה נגיעה קלה של מרטסאקר הסיטה את הכדור כאשר אוספינה נפל לכיוון השני. יתרון מפתיע לצרפתים.

דקה 52: כדור חופשי של קאסורלה מוצא את הראש של ז'ירו, אך משישה מטרים הצרפתי נוגח לא טוב והחוצה.

 

דקה 53, 0:2 מונאקו: ארסנל לוחצת אך נתפסת לא מוכנה. מתפרצת פשוטה של מונאקו מותירה את מרטיאל וברבאטוב מול מגן אחד. הצרפתי מעביר לבולגרי שנכנס לרחבה ובועט עם הרבה שקט לפינה הרחוקה.

דקה 57: אלכסיס בועט מצוין מ-16 מטרים, סובאשיץ' הודף ישר לרגליו של ז'ירו שמול שער חשוף בועט, איכשהו, מעליו.

 

דקה 61: עוד התקפה של מונאקו, הפעם מוטיניו מנסה לפרגן למרטיאל. הפורטוגלי כמעט ורשם את בישול העונה כשבנגיעה אחת, עקב העקב, הותיר את הצרפתי לאחד על אחד מול אוספינה. אבל השוער הקולומביאני יצא טוב והדף.

 

דקה 62: מוטיניו נחוש להותיר את חותמו על המשחק. הפעם הוא מנסה בעיטה מזווית אלכסונית, על סף הרחבה, שחולפת מעל המשקוף.

 

דקה 64: וולקוט, ספק בנבדל, מקבל כדור מצוין ברחבה. האנגלי שרק נכנס כמה דקות קודם לכן חותך לכיוון המרכז ומנסה להסיט את הכדור לשער, סובאשיץ' ממוקם טוב והודף. וולבק מגיע ראשון לריבאונד אך הבעיטה שלו נהדפת.

 

דקה 90, 2:1 ארסנל: כדור גובה של התותחנים מורחק עד לאוקסלייד-צ'מברליין שמשתלט יפה, מטעה שחקן ובועט מ-18 מטרים כדור חזק ומסובב לרשת.

 

 

דקה 90, 1:3 מונאקו: קראסקו המחליף ניצל את הדלילות בהגנת התותחנים, פרץ מהאגף, ונותר לבדו מול אוספינה. החלוץ בעט מדויק לפינה הרחוקה, ובעזרת הקורה השלים ניצחון מדהים.

 

הרכבים:

 

ארסנל: אוספינה, ביירין, מרטסאקר, קוסיילני, גיבס, קוקלין (אוקסלייד צ'מברליין 68), קאסורלה (רוזיצקי 81), אוזיל, סאנצ'ס, וולבק, ז'ירו (וולקוט 60)

 

מונאקו: סובאשיץ', אצ'יג'ילה, אבדננאור, טורה, פאביניו, וואלאס, דיראר (קורזאווה 82), מוטיניו, קונדוגביה, מרטיאל (סילבה 84), ברבאטוב (קראסקו 75)