מרטין אודגארד, בן ה-16, עורך כעת (חגיגת יורו 2016, שידור ישיר בספורט1 וב-HD) הופעת בכורה במדי נבחרת נורבגיה, המשחקת בזאגרב נגד קרואטיה במסגרת בית ח' של מוקדמות יורו 2016.

ההחלטה לפתוח עם אודגארד התקבלה אחרי שמאמן נורבגיה, פר מתיאס הוגמו, קיבל מידע ממאמן ריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי, שאודגרד מצוי בכושר טוב בקבוצת הבת, ריאל קטסיה המשחקת בליגה השלישית של ספרד.
לנורבגים תשע נקודות בעוד הקרואטים מובילים את הבית עם 10 נקודות בדיוק כמו לאיטליה, ושלוש הנבחרות יילכו ראש בראש על שני הכרטיסים ליורו, בעוד השלישית תשחק בפלייאוף.

לוקה מודריץ', קשר ריאל מדריד שהחלים מהפציעה שלו, ייתן תוספת כוח לניקו קובאץ' בהרכב הקרואטי שיכלול גם את מריו מנדז'וקיץ' מאתלטיקו מדריד ואיבן ראקיטיץ' בברצלונה שנמצא בכושר מעולה. אוליץ' מהמבורג יחגוג הופעה 100 במדי המארחת.
ההרכבים:
קרואטיה: סובאצי'ץ', צ'רלוקה (הורחק 74), סרנה, וידה, פראניץ', פרישי'ץ, ראקיטיץ' (שילדנפלד 76), מודריץ', ברוזוביץ', מנדז'וקיץ', אוליץ' (קרמאריץ' 69).
נורבגיה: נילאנד, הוגלי, לינס, פורן, טטי, נורטוויט, יוהאנסן, אודגארד, סקיילברד (סמואלסן 19), אל יונוסי, דאהלי (נילסן 61).
מהלך המשחק:
דקה 30, 0:1  לקרואטיה: הנעת כדור יפה של הקרואטים הסתיימה עם בעיטה חדה של ברוזוביץ' מחוץ לרחבה, נילנד לא יכל להושיע.
דקה 54, 0:2 לקרואטיה: פרישיץ' קיבל כדור באגף ימין ואחרי דאבל פס עם ראקיטיץ' סובב עם רגל שמאל לפינה הרחוקה.
דקה 65, 0:3 לקרואטיה: אוליץ' ניצל ערבובייה ברחבת הנורבגים ודחק פנימה את שערו ה-20 במדי הנבחרת בהופעתו ה-100.
דקה 68: פנדל לנורבגיה. אל יונוסי הוכשל ברחבה ובעצמו ניגש לבעוט, אבל פגע בקורה.
דקה 81, 1:3 לקרואטיה: טטי צימק את התוצאה עם בעיטה יפה מ-17 מטרים.
דקה 86, 1:4 לקרואטיה: שילדנפלד המחליף נגח מקרוב פנימה את הקרן של סרנה
במשחק נוסף בבית: אזרבייג'אן – מלטה 0:2 (מח' 2).
בית א': צ'כיה - לטביה 1:1
בבית א' תישאר כנראה המוליכה צ'כיה מושלמת לאחר שצפוי לה משחק ביתי קל מול לטביה. הצ'כים פתחו את קמפיין מוקדמות היורו בצורה חלומית עם מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות ויעשו צעד ענק לקראת הבטחת מקומם בצרפת עם ניצחון נוסף אפשרי בהחלט מול הלטבים החלשים שמחפשים ניצחון בכורה.
לטביה תגיע למפגש אחרי שהוכתה שוק על ירך מול הולנד במחזור הקודם והובסה 6:0 וקשה להאמין שתצליח לעשות משהו מול הנבחרת שמובילה את הבית שכולל גם את הולנד, טורקיה ואיסלנד החזקות.
מהלך המשחק:
דקה 30, 0:1 ללטביה: התקפה מתפרצת של האורחים, וישנקובס מצא את עצמו לבד מול פטר צ'ך ולא התקשה לגלגל לרשת מעשרה מטרים.
דקה 90, 1:1:  ואצלב פילארז' המחליף איזן בבעיטה מתוך הרחבה והביא למקומיים נקודה יקרה
במשחק המוקדם איסלנד גברה בחוץ על קזחסטאן 0:3, תוצאה רעה במיוחד עבור הולנד. איידור גודיונסן הוותיק הבקיע את הראשון בדקה ה-20 ובירקיר ביארנסון הוסיף צמד (32 ו-90). איסלנד ממוקמת במקום השני בבית א' עם 12 נקודות.