שלושה ימים לאחר התבוסה 3:0 לנבחרת וויילס, ניצבת ישראל בפני משוכה גבוהה בדמות בלגיה (21:45, אצטדיון טדי) – אבל הרבה מעבר לכך, בנבחרת ישראל, בעיקר השחקנים, לא מצליחים להתעלם מהדרמה שהסתמנה אמש במהלך האימון המסכם.



ליאור רפאלוב ככל הנראה יאבד את מקומו בהרכב הפותח לנוכח חולשתו במשחק מול הוולשים בשבת האחרונה. המאמן אלי גוטמן, שראה בקשר ברוז' איש מרכזי בהנעת המשחק, אינו מסתיר את אכזבתו הגדולה מהתפוקה הדלה שהניב כוכב הקבוצה הבלגית, אותה הוביל רפאלוב לזכייה בגביע הבלגי רק בשבוע שעבר.



רפאלוב, שקלט מיד עם תחילת האימון כי הוא אינו בתכניות ההרכב של גוטמן, נראה המום ובסיום האימון הקיפו אותו מספר חברים משחקני הסגל ועודדו אותו.



לנוכח היעדרותו של גילי ורמוט הפצוע היה נראה כי רפאלוב יקבל את הקרדיט בשני המשחקים הקרובים, אולם הקשר ששיחק את כל 90 הדקות מול וויילס קיבל את המושכות ולא עמד בציפיות של המאמן הלאומי. לרפאלוב לא הייתה תחרות עם גילי ורמוט הפצוע הפעם, ובמקום להפוך לאיש החשוב בנבחרת, במידה ולא יהיה שינוי של הרגע האחרון הוא ישב על הספסל.



בבית המלון הפכה 'פרשת רפאלוב' לנושא השיחה המרכזי בין שחקני הנבחרת. הדיבורים על אלי גוטמן היו כעל מי ש"לא אוהב" את רפאלוב וכי הוא אינו פרגן לו בשום שלב, למרות היותו הליגיונר הבכיר של הכדורגל הישראלי.



מקורב לליאור רפאלוב אמר לאתר ספורט1: "זו בושה אם ליאור לא ישחק דווקא נגד בלגיה, מקום בו קבוצתו של רפאלוב היא הטובה ביותר בליגה והוא נחשב לאחד השחקנים המובילים. ליאור שחקן רגיש ואין ספק שהדחתו מההרכב, אם אכן תקרה היום, תפגע בו. רוחו של גילי ורמוט מרחפת מעל חדר ההלבשה". גילי ורמוט אמור לשוב לסגל לקראת המשחק הבא בחודש יוני בחוץ נגד בוסניה. הוא מתאושש מהפציעה ואתמול כבר התאמן עם מכבי ת"א.



אלי גוטמן מודאג מיכולתו של השוער אופיר מרציאנו, אך ימשיך לתת לו את הקרדיט מול ההתקפה האימתנית של בלגיה. גוטמן בוודאי זוכר היטב את התבוסה שהנחילו הבלגים לישראל ב-1965 בר"ג, 5:0, ולנוכח יכולתה הירודה של הנבחרת כפי שזו באה לידי ביטוי רק לפני שלושה ימים, אכן לגוטמן יש מקום לדאגה רבה.



הסיפור החדש שמטריד מאוד את הנבחרת ומאמנה זוהי פציעתו של הקפטן, הבלם המנוסה טל בן חיים שלא סיים את האימון המסכם אתמול בעקבות רגישות בשרירי רגלו. בן חיים נחשב עדיין למעוז ההגנה ואם לא יתאושש עד הערב, יתפוס את מקומו אוראל דגני לצדו של רמי גרשון.



הפציעה של בן חיים עשויה לגרום למהפך. אם הקפטן לא ישחק, ובהעדר שחקני הגנה, גוטמן ועוזריו יוסי אבוקסיס ואריק בנאדו, יעשו שינוי של ממש: דגני כאמור ישחק כבלם, רמי גרשון יפתח לצדו במקומו של טיבי המושעה, שרן ייני יוסט לעמדת המגן הימני ותיפתח האפשרות שליאור רפאלוב בכל זאת יפתח בקישור. כעת הכול עובר לידיים של רופא הנבחרת, ד"ר מרק רוסנובסקי שהבטיח לעשות הכול כדי להעמיד את טל בן חיים על רגליו.



גם בנבחרת ישראל קיימת ביקורת על המהלך הנ"ל, והטענה היא ששחקן פצוע שאינו נמצא בשיא כשירותו, כלל לא צריך לפתוח בהרכב מול התקפה כה מוחצת ומהירה כפי שיש לאורחים הערב. לבן חיים, כמו לרמי גרשון, מחליפו של איתן טיבי המורחק, יש ניסיון בליגה הבלגית ושניהם ניחנים במשחק ראש מעולה.



גם החלוץ תומר חמד שסובל מרגישות בשריר הירך, עובר טיפולים אצל רופא הנבחרת. אם בן חיים לא ישחק הערב, יועבר סרט הקפטן לזרועו של קשר צסק"א מוסקבה, ביברס נאתכו שכבר ענד את סרט הקפטן בנבחרת הנוער של ישראל כשאימן אותה זאב זלצר.