פאריס סן ז'רמן תארח מחרתיים (רביעי) את ברצלונה בליגת האלופות ולפחות שחקן אחד יחגוג על המגרש עוד לפני הפתיחה. אם לא יקרה משהו דרמטי, ג'רארד פיקה יעלה למשחקו ה-300 במדי הקבוצה בכל המסגרות. מישהו זוכר שפעם הוא פעם במנצ'סטר יונייטד? ב-299 משחקים כבלם "הבלאוגראנה" הוא כבש 27 שערים, מאזן לא רע בכלל.


בראיון ל'אל מונדו דפורטיבו' אמר: "אני מקווה שברצלונה תעשה השנה היסטוריה, אבל נשארו עוד המון משחקים". פיקה הוא אחד שלא מסתיר את הטעויות שלו. אחרי ששגה בשער השיוויון שכבש קווין גאמיירו עבור סביליה בתיקו 2:2, ביקש הבלם סליחה מהאוהדים, אבל בטוויטר צייץ מסר כפול לאוהדים. הוא מרגיש אשם, אבל גם אופטימי לגבי סיכוייה של ברסה לזכות באליפות. הוא מצפה גם למשחק נגד פ.ס.ז' ורוצה להפוך דף. "נצטרך להיות מאוד מפוקסים ומאוד קרובים זה לזה במשחק בפאריס", אמר בראיון.


מהמשחק הקודם בשלב הבתים נגד הצרפתים (הפסד 3:2 בפארק דה פראנס) הוא נעדר, אבל השבוע הוא צפוי לעלות בהרכב. משחקו הראשון היה בליגת האלופות נגד ויסלה קרקוב ב-2008 תחת פפ גווארדיולה והשבוע הוא סוגר מעגל עם משחקו ה-300. לא הרבה שחקנים בברצלונה הגיעו למספרים האלה. עד כה הוא זכה כבר ב-16 תארים: ארבע אליפויות, שני גביעים, שתי זכיות בצ'מפיונס, שתיים בסופרקאפ האירופי, שתיים בגביע העולמי לקבוצות ועוד 4 פעמים בסופרקאפ הספרדי.

 

"אני גאה שהחלומות שלי כשהייתי ילד קטן לשחק עם החולצה של ברצלונה התגשמו. ועוד 300 משחקים, מי היה מאמין?", אמר פיקה שהחוזה שלו בקבוצה מסתיים רק בקיץ 2019, "לכל מקום בו הגענו וזכינו בתארים, הבאנו אושר לאנשים והיתה לי הזכות לשחק במשחקים גדולים".

 

לשאלה מה היה משחקו הגדול ביותר הצביע על הניצחון 2:6 על ריאל מדריד ב-2009. הוא ציין את כריסטיאנו רונאלדו ודידייה דרוגבה כשחקנים הכי גדולים שזכה לשחק מולם ולא שכח לציין את ליאו מסי ברשימה: "לשחק נגדו כל יום באימונים זו חוויה אדירה". נו, אפשר להגיד שהוא יצא מזה בשלום.

פיקה, שהיו לו כמה תאקלים עם לואיס אנריקה העונה, בעיקר בגלל שהמאמן לא אהב שהוא מבלה במועדוני לילה, נשמע זהיר כשנשאל מה יהיה במשחק בפאריס: "קודם כל שהמאמן יבחר בי להרכב הפותח. ננסה לנצח, אבל שיידעו שלפ.ס.ז' יש אולי את אחת הקבוצות הטובות בעולם והם יכולים לנצח כל קבוצה".

 

'האל מונדו' כתב שפיקה תמיד טיפוס חיובי. הבלם שנשוי לזמרת שאקירה אמר שהוא מאמין כי ברסה תזכה השנה באליפות למרות שיש לפניהם משחקים לא קלים. חבריו לקבוצה אומרים שהוא לקח על עצמו אחריות על הטעות מול סביליה, אבל הציל את הקבוצה מספר גדול יותר של פעמים בעבר. "אני מאמין שגם ריאל מדריד תמעד בסביליה בדרך כלשהי", אמר, "אנחנו צריכים לנצח את חמשת המשחקים הבאים ולחכות למשחק של 'הבלאנקוס' בסביליה. קשה מאוד להוציא שם נקודות".