נדמה שזו העונה של התותחנים. אוזיל לוהט, ז'ירו לא מפסיק להבקיע וגם לוח המשחקים משחק לטובת החבורה של ונגר.



ה-1:2 על סיטי יכול היה להיות אפילו תוצאה גבוהה יותר. אלמלא יכולת טובה של ג'ו הארט והחמצות של ארון ראמזי זה היה נראה אחרת.



הניצחון הזה רק הבהיר, מסוט אוזיל כאן ובגדול. 15 בישולים עד השלב הזה של העונה, כולל שניים בניצחון על סיטי, זה נתון מדהים כשאשתקד פברגאס לקח את צ'לסי לאליפות עם 18. שיא הפרמייר ליג אגב, שייך לאגדה אחרת של ארסנל, תיירי הנרי עם 20. סביר להניח שהנתון בר שבירה וה-42.5 מיליון ליש"ט ששילמה ארסנל לריאל מדריד יתבררו סוף סוף כמוצדקים.



אבל לא רק אוזיל שם. אוליבייה ז'ירו התחיל לפרוע שטרות. שער שישי בארבעה משחקים כולל השלושער החשוב על אולימפיאקוס שהעניק לתותחנים את הכרטיס לשלב שמינית הגמר בליגת האלופות. הצרפתי מתברר כחלוץ איכותי, כזה שיכול להיות המוציא לפועל של ונגר עד תום העונה. אחרי שבעונות קודמות היו לחלוץ בעיות מחוץ למגרש ולאחר שאת העונה הזו החל על הספסל, הצרפתי שינה את הגישה ובהדרכת ונגר הפך לסקורר מצטיין. ז'ירו מוסיף מימד של פיזיות וגובה לצד השחקנים הטכניים מסביבו כשבנוסף הוא מספק עזרה להגנה ומחויבות.



בניגוד לשנים קודמות המאמן הצרפתי לא פוסל אפשרות של חיזוק בינואר. מחרז, ברוזוביץ', צ'יצ'אריטו, רביו ו-וואניימה ברשימות, וייתכן כי לפחות אחד יצטרף. אלכסיס סאנצ'ס ישוב ויעבה את הסגל, גם ארטטה מחלים והעומק שהיה חסר לוונגר במיוחד נגד סיטי יראה לפתע אחרת לגמרי.



אמנם היתה מכת פציעות. וולבק, סאנצ'ס, קאסורלה, קוקלין וגם ווילשייר נעדרים, אבל ונגר מתמרן ומראה אופי עם מה שעומד לרשותו.



ההגנה משובחת. מספר השערים שספגה ארסנל הוא רק 14 ובצוותא עם טוטנהאם ומנצ'סטר יונייטד, מדובר בכמות הפחותה בליגה. מרטסאקר וקוסיילני הוותיקים משלימים האחד את השני ולפעמים ניסיון הוא מה שצריך בדרך לתואר.



גם פטר צ'ך מתאקלם אחרי חציית הכביש ולאחר פתיחת עונה לא יציבה כעת השוער הצ'כי מוסיף המון ביטחון. לא בכדי הוא קרוב משחק אחד לשבור את שיא המשחקים עם רשתות נקיות של דייויד ג'יימס שעשה זאת ב-200 משחקים יותר.



*


תוסיפו לכך את סדר המשחקים ואת האופי מול הגדולות. נכון התותחנים נפרדו רק ב-0:0 מצ'לסי וליברפול, אבל את לסטר היא דרסה עם 2:5, את יונייטד עם 0:3 ב-20 דקות וכאמור גם את סיטי ארסנל ניצחה. היכולת הירודה של ליברפול, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי עשויה לשחק לזכותה כשגם האופציה להיות מודחת בשמינית גמר ליגת האלופות נגד ברצלונה, הטובה בעולם, לא תפגע בה בהמשך העונה בליגה. גם ההדחה מגביע הליגה תפחית את העומס והנה לכם ארסנל שיכולה לרוץ עד הסוף.



לעומתה מנצ'סטר סיטי תפגוש את דינמו קייב, הגרלה שכנראה תגרום לה להמשיך בעונה האירופית שלה. הסיטיזנס צפויים גם צמד מפגשים נגד אברטון בחצי גמר גביע הליגה ומפגש בגביע נגד נוריץ', מדובר בעומס משחקים שיגרום לעייפות וגם לסכנה של פציעות.



ואתם בטח שואלים מה עם לסטר? אז לדעתי מתישהו יגיע המשבר. ההיאחזות בוורדי ומחרז לא תימשך לעד והשועלים קונים גם עכשיו, למרות הריצה המטורפת, מקום בטופ 4.



עם כל הסיבות הללו, יציבות, עומק, רכש, סדר משחקים וחולשת היריבות. עם אסים כמו אוזיל על תקן תיירי הנרי של 2004, עם סקורר כמו ז'ירו – אוהדי התותחנים יכולים בהחלט לפנטז על התואר הנכסף אחרי 11 שנים. כן וגם לוונגר מותר לחלום על ניתוץ הסטיגמה.