כריסטיאנו רונאלדו יחגוג עוד כשבועיים יום הולדת 31, ויורו 2016 בהחלט עשוי להיות הסיכוי האחרון שלו לככב ולזכות בטורניר גדול. פורטוגל זכתה אמנם לבית נוח במוקדמות מונדיאל 2018, אבל באותו קיץ הוא כבר יהיה בן 33 וחצי, שחוק ומותש אחרי 15 שנות קריירה עמוסות לעייפה. 

הלחשושים מאחורי הקלעים בריאל מדריד מעידים על הכרה של המועדון המעוטר בעולם שהכוכב הפורטוגלי כבר מעבר לשיא, ויש תכניות למכור אותו ולעשות עליו קופה כדי להיבנות מחדש. גם אם התכניות האלה עשויות להידחות לאור העונש שספגה ריאל מפיפ"א, רונאלדו כבר דיבר בראיון למגזין GQ לאחרונה על מעבר אפשרי שלו מעבר לאוקיינוס האטלנטי ל-MLS. 
אבל אפילו אם רונאלדו איבד טיפה מהדומיננטיות והעליונות הפיזית שהיו לו, וגם אם היכולת שלו פחות עקבית מבעונות קודמות (כבש העונה ב-9 משחקי ליגה מתוך 21), הוא עדיין שחקן נפלא, הגדול ביותר מבין 552 השחקנים שיהיו בצרפת בקיץ הקרוב. מעמדו ההיסטורי מפואר בכל מקרה: הוא גדול כדורגלני פורטוגל בכל הזמנים, אחרי שעקף את לואיס פיגו וגם את אאוזביו הענק. 

להבדיל מליאו מסי, שבכל טורניר גדול יש עליו לחץ לסחוב את הנבחרת לזכיה, בשל מעמדה ההיסטורי של ארגנטינה והכוכבים הרבים שמשחקים סביבו, על רונאלדו הלחץ העיקרי היה לסחוב את נבחרתו לטורנירים. בזה הוא עמד שש פעמים ברציפות. להזכירכם: לפני רונאלדו, פורטוגל העפילה בכל ההיסטוריה שלה לשלושה מונדיאלים בלבד ואיתו לעוד שלושה. בתקופתו הסלסאו נמצאת בצמרת העולמית ומגיעה לכל טורניר גדול – כפי שלא קרה לה מעולם. 
ובכל זאת, מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים (55), שבמהלך היורו בצרפת אמור להפוך גם לשיאן ההופעות במדיה, יכול לחוש תחושת פספוס והחמצה. ההפסד הביתי ליוון בגמר יורו 2004, בטורניר הגדול הראשון שלו (2 שערים ו-2 בישולים), הפסד בחצי גמר מונדיאל 2006 לצרפת ואולי מעל הכל – ההפסד בפנדלים לספרד בחצי גמר יורו 2012. דווקא כשהוא בשיאו, ואחרי שכבש בנגיחה שער ניצחון ברבע הגמר מול צ'כיה, רונאלדו עשה במכנסיים מול חבריו מריאל מדריד והחמיץ מספר מצבים, כולל אחד על אחד מול קסיאס בדקה ה-90.  
פורטוגל לא נספרת כמועמדת ללכת עד הסוף ביורו 2016. זו נבחרת שעדיין מתויגת כ"רונאלדו ועוד 10", ובכל זאת לסלסאו יש כמה נקודות חיוביות. יש לה מאמן נבחרות מצוין ומנוסה בדמות פרננדו סנטוס, יש לה חוליית הגנה טובה, קשוחה, אתלטית ויציבה עם שוער מצוין (רוי פטריסיו), והכי חשוב – יש דור עתיד מוכשר מאוד עם ציפיות גדולות בקישור ובהתקפה: אנדרה גומש, רובן נבס, ברנרדו סילבה, וויליאם קרבאליו, גונסאלו גואדס. 
סנטוס יציג ביורו סגל מאוזן מאוד בין ותיקים טובים לצעירים מוכשרים. החסרון הגדול כיחיד הוא בחלק הקדמי: אין מספר 9 ברמה עולמית. רונאלדו הוא הסקורר המוכח היחיד, וכל העומס ההתקפי והציפיות לשערים מונחים על כתפיו. סנטוס יודע שעם האגו הגדול של כריסטיאנו, והתלות של הנבחרת בכוכב שלה, הוא חייב קודם כל לדאוג לכך ש-7CR יהיה מרוצה ומאושר, ויעשה מה שצריך לשם כך. שאלות המפתח הן עד כמה הסופרסטאר יהיה כשיר ורענן אחרי עוד עונה מפרכת? האם הוא יסייע לחבריו להוציא מעצמם את המיטב או שהנוכחות שלו דווקא תרתיע ותשתק אותם? 
הגרלת הבתים של יורו 2016 סידרה לפורטוגל את ההגרלה הכי נוחה שאפשר (לצד איסלנד, הונגריה ואוסטריה בבית ו'). אבל יש קאץ': מקום ראשון בבית יזמן לפורטוגל שמינית גמר מול איטליה או בלגיה החזקות, בעוד מקום שני יסדר כנראה יריבה יותר נוחה יחסית (רוסיה/וויילס). אבל עוד חזון למועד. 
"ברמת הקבוצות וברמה האישית כבר זכיתי בכל תואר אפשרי, אבל לא זכיתי בתואר עם הנבחרת", אמר רונאלדו לאחרונה ל"מארקה". "זכיה ביורו 2016 תהיה הפסגה בקריירה הגדולה שלי, ולכך אני שואף".
אמנם רונאלדו הצהיר שהוא שואף לשחק לפחות עוד 5-6 שנים, אבל יורו 2016 הוא כנראה ההזדמנות האחרונה להוביל את פורטוגל כשהוא עדיין קרוב לשיאו. אם הסלסאו תדהים את העולם ותזכה בתואר ראשון בתולדותיה בצרפת, מלך השערים בכל הזמנים של ריאל מדריד ושיאן הכיבושים של ליגת האלופות (בינתיים), יבסס את מעמדו בין הגדולים בהיסטוריה של המשחק. והוא כמובן יוכל לחגוג חודש שלם במרוקו עם החבר האהוב באדר חארי.