עשירי העולם ודאי היו מסכימים שניס זה אחלה מקום לגיל פנסיה, אבל אם יש דבר שזלאטן איברהימוביץ' לא היה רוצה הערב זה לפתוח את שלב הפרישה שלו מנבחרת שוודיה כבר בתום שלב הבתים של יורו 2016.



החלוץ השוודי בן ה־34 כבר מסודר פחות יותר לעונה הבאה במנצ'סטר יונייטד, אבל הודיע רשמית שלא ישוב לשחק במדים הלאומיים אחרי הטורניר הנוכחי בצרפת – מה שיכניס לתוקף את הפרישה שלו מהנבחרת כבר הערב (רביעי), אם השוודים לא יצליחו לנצח את בלגיה במשחק שיחתום את משחקי בית 5 ואת שלב הבתים כולו. בתוך כך, הבית שקיבל לפני היורו את השם המחייב "בית המוות", יכול להסתבך הערב אפילו יותר, כאשר כל שלוש הנבחרות שאינן איטליה יכולות לסיים בכל המקומות בשעה שלאיטלקים מובטח המקום הראשון.



בלגיה נחשבת פייבוריטית הערב, למרות הספק באשר לשיתופם של יאניק קראסקו ומוסא דמבלה, שנפגעו במהלך משחק הניצחון בשבת על אירלנד (0-3). ניצחון שלה, או אפילו תוצאת תיקו, יבטיחו לה את המקום השני בבית ומשחק מול הנבחרת שתסיים הערב במקום הראשון של בית 6 (הונגריה, פורטוגל או איסלנד). הפסד, לעומת זאת, יוריד את הבלגים למקום השלישי ואולי אף לרביעי שמשמעותו הדחה – אם אירלנד תנצח את איטליה.



"המשחק האחרון שלי ביורו"


אז לשחקנים של מרק וילמוטס יש סיבות טובות מאוד להילחם הלילה בניס ולנעול היטב את השער מול זלאטן, שכבש 62 שערים ב־115 ההופעות שלו במדים הלאומיים. "אני לא מתכוון לקחת חלק במשחקים האולימפיים בריו, מה שיהפוך את המשחק האחרון שלי ביורו למשחק האחרון בנבחרת שוודיה", הוא הודיע אתמול רשמית, לפני שהודה לאוהדים על התמיכה בו לאורך השנים. מאמנו אריק המרן הוסיף מאוחר יותר כי יזדקק למסיבת עיתונאים שלמה כדי לסכם את התרומה של זלאטן לנבחרת שוודיה וכי הוא יודע על הלבטים של החלוץ בנוגע לפרישה כבר מחודש פברואר ואיננו מופתע מכך.



מעבר למה שעשוי להפוך למשחק האחרון של החלוץ בנבחרת, שחקני נבחרת שוודיה טענו בפני התקשורת כי לא צפו במשחק הניצחון של בלגיה על אירלנד, אף שהם יודעים שמצפה להם יריבה קשה מאוד. האימון ביום ראשון נפתח בפני כלי התקשורת, שניסו לדוג תגובות מהשחקנים שהפסידו יומיים קודם לכן 1-0 לאיטליה באופן אכזרי למדי, משער בדקה ה־89. אגב, איברהימוביץ' וקים קלסטרום העדיפו להימנע מהאימון על כר הדשא והסתפקו באימון במכון הכושר של המלון. אם שני השחקנים הוותיקים יובילו את שוודיה לניצחון הערב הם יבטיחו את מקומם בשמינית הגמר - כנראה שמהמקום השני בבית.



באירלנד עדיין בונים על עלייה לשמינית הגמר


גם רבבות האוהדים שמלווים את אירלנד ומעניקים ליורו 2016 צבע מקסים ואופי חיובי עדיין בונים על עלייה לשמינית הגמר, אבל לשם כך הם יצטרכו לנצח את איטליה. "נעלה למגרש ונסתכל להם בעיניים. אסור לנו לאפשר להם לשלוט במשחק", הודיע חלוץ הנבחרת רובי קין, לפני שחברו להתקפה ווס הולאהאן הוסיף כי הם מתכוונים "לעשות הכל כמו בשני המשחקים הראשונים".



אז האירים אומנם נחשבו לאנדרדוג המוחלט של הבית, אבל שתי עובדות טובות עומדות לזכותם: הראשונה היא שכל ניצחון על איטליה יבטיח להם לכל הפחות את המקום השלישי, ללא כל קשר למתרחש במשחק המקביל. השנייה היא שנבחרת איטליה הבטיחה את המקום הראשון, מה שעשוי לגרום לה לשמור כוחות למשחק הקשה בשמינית הגמר מול סגנית בית 4.



לא ברור עדיין איזה שינויים יבחר לעשות אנטוניו קונטה בהרכב, בשאיפה להעניק לכוכבים שלו מעט מנוחה, אבל נראה שהשוער סלבטורה סיריגו, שהחליף ביומיים האחרונים את ג'יאנלואיג'י בופון (שסבל מחום), יקבל גם את אפודת ההרכב. גם אנטוניו קנדרבה, שפרסומים בימים האחרונים מקשרים אותו עם מעבר לצ'לסי ביחד עם קונטה, החמיץ את האימונים האחרונים ויוחלף ככל הנראה על ידי פדריקו ברנרדשי או סטפן אל שעראווי.