אופטימיים שיצליחו לזכות לראשונה בטורניר גדול כשיפגשו מחר את צרפת בגמר יורו 2016 (22:00, ישיר בספורט1HD), וגם כוכב הגדול לא הנמיך ציפיות: "לצרפת יש כוכבי על והם שיחקו מצוין בטורניר. הם משחקים בבית והם פייבוריטים לניצחון", אמר כריסטיאנו רונאלדו, שבמהרה הכריז: "אבל אני חושב שביום ראשון פורטוגל תזכה בתואר המשמעותי הראשון שלה".



בראיון לאתר הרשמי של אופ"א הוסיף CR7: "אנחנו מוכנים למשחק ובגמר הכל יכול לקרות. אף נבחרת עוד לא ניצחה אותנו בטורניר ואני מקווה שגם צרפת לא תוכל. זה הולך להיות משחק מסובך עבור שתי הנבחרות. עבורי זכיה עם הנבחרת בתואר תהיה מאוד משמעותית, חלמתי על זה הרבה זמן. אנחנו חייבים לחשוב חיובי. כן, התחלנו חלש את הטורניר, אבל הוכחנו בהמשך שמגיע לנו להיות בגמר".



פורטוגל ערכה הבוקר (שבת) אימון נוסף לקראת הגמר ולשמחת אנשי הסלסאו הבלם פפה ערך אימון מלא עם חבריו וצפוי לשוב להרכב מול מארחת היורו. לפי פרסומים בלם ריאל מדריד רצה לשחק גם נגד וויילס, אבל הצוות הרפואי ייעץ לו לא לסכן את עצמו לאחר שחש כאבים בירך. כעת נראה כי הדרך לגמר היורו הראשון שלו סלולה.



גם וויליאם קראבליו יוכל לשחק בקישור אחרי שריצה עונש הרחקה. לפרננדו סנטוס יש עכשיו 23 שחקנים כשירים וכאב ראש את מי להציב בהרכב הפתוח. ברונו אלבש ששיחק כבלם ואדריאן סילבה בקישור גילו יכולת טובה, אבל ספק אם יעלו מול צרפת. רנאטו סאנצ'ס, רונאלדו ונאני כבשו 7 מ-8 שערי פורטוגל והנבחרת תמשיך להתבסס עליהם.



מתוך הסגל הנוכחי של פורטוגל רק 12 שחקנים שיחקו בבוגרים כשהנבחרת שיחקה בגמר הקודם שלה בה הפסידה ליוון 1:0. הבולטים שבהם: רונאלדו היה במנצ'סטר יונייטד, קוורסמה בברצלונה, פפה במריטימיו, ברונו אלבש בוויטוריה גימראייש, ריקרדו קראבליו בפורטו. אגב, היחיד שלא שיחק כלל באף מסגרת היה רנאטו סאנצ'ס, שהיה אז ילד בן 6.