מעצמת כדורגל: גרמניה זכתה בגביע הקונפדרציות עם 0:1 על צ'ילה

נבחרת גרמניה חוגגת
נבחרת גרמניה חוגגת | צילום: Gettyimages

אחרי גביע העולם ואליפות אירופה עד גיל 21, המנשאפט סגרו שבוע אדיר עם תואר נוסף למרות הסגל המשני. שטינדל כבש בדקה ה-20 אחרי טעות קשה של הגנת "לה רוחה", שלא הצליחה לחזור

(גודל טקסט)

גרמניה זכתה בגביע הקונפדרציות לראשונה בתולדותיה אחרי שגברה בגמר 0:1 על צ'ילה משער של לארס שטינדל בדקה ה-20.


למרות שהגיעו לטורניר בסגל משני, המנשאפט סוגרים שבוע נהדר אחרי שרק ביום שישי האחרון זכתה הנבחרת הצעירה באליפות אירופה עד גיל 21. בנוסף לזכייה בגביע העולם האחרון, תקופה נהדרת עוברת על הכדורגל המודרני שצפוי לו גם עתיד מבטיח.

 



"לה רוחה" פתחה את המשחק בסערה ולא הפסיקה להגיע להזדמנויות מול השער של מארק-אנדרה טר-שטגן, עד שבדקה ה-20 מרסלו דיאס איבד ברשלנות כדור לטימו ורנר על סף הרחבה. חלוץ לייפציג הגיע לאחד על אחד מול קלאודיו בראבו ומסר רוחב ללארס שטינדל שמול שער ריק כבש את שערו השלישי בטורניר. הצ'ילאנים ניסו להשוות, אך אלופת העולם הייתה הרבה יותר תכליתית עם מתפרצות שאיימו על השער של בראבו.



שטינדל, שער ניצחון כבר בדקה ה-20 (AFP)


גם במחצית השנייה שתי הנבחרות הגיעו להזדמנויות מול בראבו וטר-שטגן, אך הלחץ ניכר היטב בשחקני צ'ילה שעוררו לא מעט מהומות כשהבולטת שהבן הייתה בדקה ה-63 אז גונסאלו חארה הכה במרפק בפניו של טימו ורנר אך למרות סיוע של שופטי הווידאו, השופט מיולראד מז'יץ' שלף רק את הכרטיס הצהוב.


בסופו של דבר למרות ניסיונות רבים וחילופים התקפיים של המאמן של חואן אנטוניו פיצי, מחזיקת הקופה אמריקה לא הצליחה להשוות את התוצאה ונעצרה על ידי טר-שטגן, כולל בעיטה חופשית של אלכסיס סאנצ'ס בדקה ה-94 שנהדפה נהדר בדרך לעוד תואר גרמני. שוער ברצלונה אגב, נבחר לשחקן המצטיין של הגמר.


גביע הקונפדרציות. עוד תואר גרמני (Gettyimages)


בנוסף לטר-שטגן, יוליאן דראקסלר זכה בכדור הזהב של הטורניר וטימו ורנר שכבש שלושה שערים סיים כמלך השערים יחד עם לאון גורצקה ולארס שטינדל. אגב, בראבו שהתחרה עם השוער הגרמני על עמדת השוער הראשון בברצלונה נבחר לשוער המצטיין של הטורניר. 


אגב, זו הייתה הפעם השנייה בטורניר ששתי הנבחרות נפגשו לאחר שכבר שיחקו אחת נגד השנייה בשלב הבתים במשחק שהסתיים ב-1:1. אלכסיס סאנצ'ס כבש אז את שערו היחיד עד כה בטורניר כבר בדקה השישית, אך לארס שטינדל מצא את הרשת גם אז כשהשווה לאלופת העולם בדקה ה-41.


הרכבים

צ'ילה: קלאודיו בראבו, גונסאלו חארה, מאוריסיו איסלה, גארי מדל, ז'אן בוסג'ור, ארתורו וידאל, מרסלו דיאס (לאונרדו ולנסיה 52), פאבלו הרננדס, צ'ארלס ארנגיס (אדסון פוץ' 80), אלכסיס סאנצ'ס ואדוארדו ורגאס (אנחלו סגאל 80).


גרמניה:
מארק-אנדרה טר-שטגן, שקודרן מוסטאפי, מתיאס גינטר, אנטוניו רודיגר, יונאס הקטור, יוזואה קימיך, סבסטיאן רודי, לאון גורצקה, יוליאן דראקסלר, טימו ורנר (אמרה ג'אן 78), לארס שטינדל.


מהלך המשחק
דקה 5: כדור עומק הגיע לארנגיס שהתמהמה ונעצר על ידי רודיגר.


דקה 10: ורגאס בעט כדור חזק מקצה הרחבה, שפגע בהגנה והלך לקרן.


דקה 13: עוד בעיטה של ורגאס מחוץ לרחבה, הפעם למסגרת. טר שטגן היה במקום.


דקה 20: 0:1 לגרמניה! דיאס איבד ברשלנות את הכדור לוורנר, שניצל את ההזדמנות כדי להעביר רוחב לשטינדל שהעלה את גרמניה ליתרון מול שער ריק.



ורנר ניצל את הטעות הקשה של דיאס (Gettyimages)


דקה 36: רודי קיבל כדור עומק ברחבה ובעט לפינה השמאלית הרחוקה, אבל הכדור הלך החוצה.


דקה 40: עוד מתפרצת קטלנית של הגרמנים הגיעה הפעם לדראקסלר שבעט חזק מקצה הרחבה, אך הכדור רק חלף ליד הקורה השמאלית.


דקה 44: עוד טעות קשה בהגנה הצ'ילאנית, הפעם של חארה. דראקסלר שלח כדור עומק לגורצקה ברחבה שבעט לשער מזווית קשה, אבל בראבו הדף לקרן.



בראבו. הדף מקרוב (Gettyimages)


דקה 55: דראקסלר פרץ לרחבה ובעט לשער, חארה הצליח להכניס את הרגל ולהסיט לקרן.


דקה 58: היתקלות בין בראבו לקימיך הובילה לקטטה בין שתי הנבחרות שהסתיימה בכרטיס צהוב לקימיך ו-וידאל.


דקה 65: חארה הכה הפניו של ורנר עם המרפק, אך למרות שופטי הווידאו ראה רק את הכרטיס הצהוב.



לא שקט במחצית השנייה (AFP)


דקה 74: וידאל קיבל כדור רוחב בתוך הרחבה ובעט לשער, טר-שטגן הדף לקרן. 


דקה 84: הזדמנות גדולה של המחליפים. פוץ' השתלט על ברחבה והעביר רוחב לסגאל, שמול שער ריק בעט מעל השער.


דקה 89: עוד מהומה בין הנבחרות. ג'אן הוכשל והחזיק את הכדור בין הרגליים, הדבר הרגיז את שחקני צ'ילה שהתחילו עוד קטטה שבסופה קשר ליברפול ובראבו ראו את הכרטיס הצהוב.


דקה 94: סאנצ'ס בעט מצויין כדור חופשי כ-20 מטרים מהשער, טר-שטגן הדף מצוין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי