במגמת ירידה: ניר ביטון נמצא במלכוד

ניר ביטון
ניר ביטון | טוויטר

רוג'רס לא מחזיק ממנו, שחקני רכש הוחתמו על העמדה שלו, הדקות והמעמד בירידה. הקשר פותח עונה חמישית בסקוטלנד, אבל יעקב זיו סבור שזה בדיוק הזמן לרדת לצ'מפיונשיפ

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

ניר ביטון היה לפני שנתיים-שלוש אחד הלגיונרים הכי טובים של הכדורגל הישראלי ושחקן מוביל בסלטיק, קבוצה אירופית עם היסטוריה ענקית ושם שהולך לפניה. סלטיק סירבה לשחרר אותו גם תמורת 10 מיליון יורו, אבל המעבר לפרמייר ליג נראה אז כמו שאלה של מתי ולא שאלה של אם. ואז הגיע ברנדן רוג'רס. ואחרי עונה לא פשוטה, כעת ביטון נמצא בדילמה גדולה האם להישאר או לעזוב. סלטיק, שתחל הערב ב-19:00 את המסע לשלב הבתים בליגת האלופות במפגש רגיש בצפון אילרנד, כבר מבינה שסכום ההעברה עלול להיות נמוך משמעותית.

בנובמבר 2015 סלטיק האריכה את החוזה של ביטון עד 2020. הוא היה בעמדת אחד השחקנים החשובים בקבוצה. המנהיג בקישור וקיבל הרבה גב מהמאמן הנורבגי רוני דיילה. הוא הגיע לסלטיק ב-2013 ואחרי שדיילה החליט לשנות את סגנון המשחק שלו להתקפי יותר, הישראלי הפך לאחד השחקנים המדוברים בקבוצה. דיילה התעלם מביטון בתחילה, אבל שיחה בין השניים הובילה למתן הזדמנות ומשם ביטון הפך לאחד הבולטים בסלטיק. בעונה האחרונה של הנורבגי ביטון שותף ב-46 משחקים בכל המסגרות, אשתקד ירד ל-39.

בינואר 2016 קיבל הצעה מאספניול לעבור לשורותיה. הקבוצה המברצלונה הציעה שבעה מיליון יורו, אבל סלטיק סירבה ודרשה 10 מיליון יורו. לביטון היתה תקופה יפה בסלטיק, אבל היא הסתיימה בקיץ הקודם. בואו של ברנדון רוג'רס סימן את השינוי. "כשמאמן לא בוטח בשחקן זה משפיע עליו מיד. ביטון התחיל לקרוא בעיתון שרוג'רס לא ממש סופר אותו. בכתבות של תחילת העונה נאמר שייתכן שהוא יימכר, אבל אז סלטיק לא קיבלה אף הצעה עליו", אמר כתב ה"סאן" דייויד פריל.

כעת ביטון נדחק עוד יותר לשולי הספסל אחרי שסלטיק רכשה את הקשר הצרפתי אוליבר אנטשם שחקן מנצ'סטר סיטי ששיחק בגנואה תמורת 4.5 מיליון ליש"ט. רוג'רס אמר על הצרפתי שמשחק בנבחרת צרפת עד גיל 21: "עשינו רכש גדול. כדי שיהיה לנו מה להגיד בליגת האלופות בשנים הבאות חייב להיות לנו יתרון פיזי ושחקנים כאלה נותנים לנו את היתרון".

האתר האנגלי HTC שאל אתמול האם לא הגיע הזמן של ביטון לעזוב? אחרי הגעת הצרפתי יש ריכוז שחקנים גדול בקישור של סלטיק שנחשב לחלק הכי חזק בקבוצה. שימו לב לכמות השחקנים שמתחרים על שלוש חולצות בהרכב למשחק: מלבד ביטון גם סטיוארט ארמסטרונג שתפס לביטון את המקום בהרכב מנובמבר 2016, סקוט בראון, קאלום מקרגור, טום רוגיץ' ואפילו הרכש מחוף השנהב שהגיע בינואר אבואה קואסי ששיחק רק ארבעה משחקים בסלטיק בעונה החולפת.

ניר ביטון. המלכוד (טוויטר)
ניר ביטון. המלכוד (טוויטר)

קרייג סוון מהעיתון "דיילי רקורד" הסקוטי אמר לספורט1: "אין יותר מדי מסתורין. בתחילת העונה שעברה לביטון היו כמה משחקים גרועים והיה נדמה שרוג'רס רוצה ששחקניו ישחקו יותר מהר ועם אנרגיה גדולה יותר מאשר משחק ביטון". הוא הפך לשחקן מחליף שהופיע במשחקים הפחות חשובים או לכמה דקות. בליגה הוא פתח בהרכב רק ב-16 משחקים – 12 פחות מכמות ההופעות בהרכב עונה קודם לכן.

סוון מסביר: "לפעמים שחקן מסוים לא מתאים לסגנון הכדורגל שרוצה להנהיג מאמן בקבוצה שלו ונראה שזה המקרה". לדברי כתבים לרוג'רס אין מילה אחת רעה לומר על ביטון. הוא אוהב אותו כבן אדם וסבור שהוא מקצוען בכל רמ"ח איבריו וגם החברים שלו בחדר ההלבשה אוהבים אותו. "הוא טיפוס מאוד מקובל בחדר ההלבשה ואהוב על ידי כולם", אומר כתב ה"דיילי רקורד". חלק מהאוהדים של סלטיק שהיללו ושיבחו את ביטון מעלים היום ציוצים שמדברים על אכזבה ממנו, אבל סוון אומר: "האוהדים לא שונאים אותו. הבעיה שהם תמיד אוהבים את מי שמשחק יותר מאשר מי שיושב על הספסל".

ניר ביטון. חייב לעזוב (האתר הרשמי של סלטיק)
ניר ביטון. חייב לעזוב (האתר הרשמי של סלטיק)

ההערכה היא שעדיין סלטיק תדרוש הרבה כסף על ביטון גם אם הפך לשחקן ספסל, אבל הוא נמצא כאן במלכוד. מי ישלם כסף גדול על שחקן שאיבד מקומו בהרכב. המומנטום לא משחק לטובתו ונראה שאולי הפרידה היא פתרון טוב עבורו. ביטון תמיד טען שהוא אוהב את המועדון ולא מחפש לעזוב, אבל עכשיו הסיטואציה השתנתה.

כאן נכנס לתמונה דודו דהאן שיכול עם הקשרים שלו לשווק אותו לליגות אחרות כמו הבלגית. בסך הכל הליגה הסקוטית לא נחשבת חזקה ולא אטרקטיבית במיוחד. אבל היעד המועדף של ביטון צריך להיות לצ'מפיונשיפ. שם הוא יכול לשקם את עצמו ולחזור לעמדת שחקן מוביל בקבוצה שיכולה לעלות חזרה לפרמיירליג. לפרטים: בירם כיאל, האיש שעבר תהליך כמעט דומה והיום להזכירכם הוא שחקן פרמיירליג.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי