צפו בתקציר: אנגליה וגרמניה הבטיחו עלייה למונדיאל

הארי קיין
הארי קיין | AFP

שער של קיין בתוספת הזמן נתן לסאות'גייט את המקום הראשון, גם אלופת העולם הבטיחה את הכרטיס לרוסיה עם 1:3 על צפון אירלנד. עצמי של שקרטל קירב את סקוטלנד לפלייאוף. צפו בשלושער של לבנדובסקי ב-1:6 של פולין

(גודל טקסט)
המחזור התשיעי במוקדמות המונדיאל יצא הערב (חמישי) לדרך ולא אכזב, כשבסופו אנגליה הבטיחה סופית את הכרטיס לרוסיה עם0:1 בתוספת הזמן על סלובניה, כשגם גרמניה עשתה זאת עם 1:3 על צפון אירלנד. בנוסף, סקוטלנד התקרבה מאוד לפלייאוף עם 0:1 דרמטי על סלובקיה ופולין תצטרך נקודה במחזור הסיום כדי להבטיח את המקום הראשון.




בית 3

צפון אירלנד – גרמניה 3:1

אלופת העולם הבטיחה סופית את העלייה למונדיאל, על חשבון המארחת שתתנחם בכרטיס לפלייאוף. כבר תוך שתי דקות קרן שנהדפה על ידי הצפון אירים הגיעה לסבסטיאן רודי. קשר באיירן מינכן לא היסס וירה מ-25 מטרים כדור לפינה הימנית הגבוהה של השער וקבע 0:1. המטווח המשיך בדקה ה-21 כשסנדרו ואגנר הפציץ מקצה הרחבה את השני.



הצפון אירים לא הצליחו לחזור למשחק ובדקה ה-83 הגבהה מימין נהדפה רע על ידי ההגנה המקומית והכדור הגיעה ליוזואה קימיך, שמזווית קשה, מטרים ספורים מהשער, כבש את ה-0:3. שער תשיעי במוקדמות בו מעורב שחקן באיירן מינכן שבישל שמונה וכבש אחד. לג'וש מאג'ניס נשאר רק לצמק בדקה ה-93 כשנגח אחרי קרן את השער המצמק לרשת של מארק-אנדרה טר-שטגן.


גרמניה חוגגת על חשבון הצפון אירים (Gettyimages)


משחקים נוספים

אזרבייג'אן – צ'כיה 2:1
(אפראן איזמאילוב 55/ יאן קופיץ' 35, אנטונין ברק 66).



סן מרינו – נורבגיה 8:0
(מרקוס הנריקסן 8, ג'ושואה קינג 14 מפנדל, 17, מוחמד אליונוסי 39, 48, 68, אורה-כריסטיאן סלנס 58, מרטין לינס 86)

 

בית 5
ארמניה – פולין 6:1
הפולנים בדרך להבטיח את עלייתם למונדיאל 2018 כשהעלו את מאזנם ל-19 נקודות ונשארו במקום הראשון, הארמנים נותרו במקום החמישי עם 6 נקודות. האדומים-לבנים לא בזבזו זמן וכבר בדקה השנייה למשחק יצאו להתקפה, בסיומה לוקאש פישצ'ק מצא במסירת רוחב מאגף ימין את קמיל גרוסיצקי במרכז הרחבה והקשר כבש ללא בעיה. בדקה ה-18 בעיטה חופשית מושלמת מ-20 מטרים של לבנדובסקי הכפילה את התוצאה. הפולנים המשיכו את הבליץ בדקה ה-25, כשחלוצה של באיירן מינכן השלים צמד בבעיטה חופשית נוספת, רק הפעם בתוך הרחבה. הובאנס חמבארזומיאן הצליח לצמק את התוצאה בדקה ה-39, המגן נגח במדויק לחיבור לאחר כדור קרן מימין של הנריק מחיטריאן.


בדקה ה-58 קובה בלצ'יקובסקי הוותיק הוסיף את הרביעי בבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה. לבנדובסקי השלים שלושער בדקה ה-64 לאחר שגרוסיצקי מצא אותו לבדו במרכז הרחבה. רפאל וולסקי חתם את התוצאה בתוספת הזמן, בבעיטה קלה מתוך רחבת החמש. חלוץ באיירן מינכן עקף את כריסטיאנו רונאלדו בדרך לראשות טבלת המבקיעים במוקדמות עם 15 שערים והפך למלך שערי נבחרת פולין בכל הזמנים עם שיא של 50 שערים.


רוברט לבנדובסקי עלהלראש טבלת כובשי השערים ()AFP
רוברט לבנדובסקי עלה לראש טבלת כובשי השערים (AFP)



מונטנגרו – דנמרק 1:0

אחרי שפולין דרסה את ארמניה, אחד המשחקים הכי חמים של המחזור העלה את הדנים למקום השני עם 19 נקודות, על חשבון המארחת שנשארה עם 16. בדקה ה-16 הנריק דלסגורד העביר כדור לכריסטיאן אריקסן, שבעט שטוח מקצה הרחבה את ה-0:1 לסקנדינבים, שנשמר עד הסיום. קשר טוטנהאם וחבריו יצטרכו לפחות תיקו במחזור הבא על רומניה, כדי להבטיח את הכרטיס לפלייאוף.


משחקים נוספים

רומניה – קזחסטן 1:3
(קונסטנטין בודסקו 33, 37 מפנדל, קלאודיו קשרו 73/ ביורזאן טוריסבק 83)


בית 6

אנגליה – סלובניה 0:1

גם תיקו יכול היה להספיק לנבחרת שלושת האריות כדי להבטיח את המקום הראשון, אבל שער דרמטי של הקפטן הארי קיין בדקה ה-93 דאג שגארת' סאות'גייט ושחקניו יעשו את זה בטעם טוב. האנגלים פתחו טוב יותר והגיעו ללא מעט מצבים, אך לא הצליחו להכניע את יאן אובלאק. רק עמוק בתוספת הזמן הגבהה מימין של קייל ווקר מצאה את חברו לשעבר בטוטנהאם הארי קיין, שדחק מקרוב את ה-0:1 בכדור שהשוער הסלובני יכול היה לקחת.ניצחון מינימלי לאנגליה בסיום, שתצטרך להפיק לקחים לקראת המונדיאל ב-2018, אם תרצה לנסות לשחזר שוב את ההישג מ-1966.

 
קיין. שער ניצחון של הקפטן (AFP)


סקוטלנד – סלובקיה 0:1

נבחרתו של גורדון סטראכן, שההפסד האחרון שלה היה בנובמבר, המשיכה בכושר המצויין והגיעה לנקודה מצויינת לקראת המחזור האחרון, בו תצטרך ניצחון על סלובניה כדי להבטיח כרטיס לפלייאוף. האורחת מצידה, ירדה למקום השלישי ותקווה למעידה של הסקוטים. הסלובקים נשארו ללא חלוץ כבר אחרי 23 דקות, כשרוברט מאק מפאוק סלוניקי הורחק בצהוב שני, אך המארחת לא הצליחה לנצל זאת עד הדקה ה-89. איקצ'י אניה המחליף בעט כדור מתוך הרחבה ופגע במרטין שקרטל, שדחק עצמי אומלל לרשת נבחרתו והעניק ניצחון חשוב לסקוטים.



משחקים נוספים

מלטה – ליטא 1:1
(אנדריי אגיוס 23/ ויקינטס סליבקה 53)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי