סיטי ניצחה 1:2 את נאפולי, 0:7 לליברפול על מאריבור

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | Getty

30 דקות מלהיבות הספיקו לסיטיזנס כדי לחגוג עוד שלוש נקודות. סטרלינג וז'סוס כבשו, דיווארה צימק בפנדל, מרטנס החטיא מהנקודה. פירמינו וסלאח סיימו עם צמדים. 1:5 מדהים לספרטק מוסקבה על סביליה

(גודל טקסט)
קרב הגדולות קיים חלקית. מנצ'סטר סיטי אמנם נתנה רק חצי שעה גדולה אבל זה הספיק לה ל-1:2 על נאפולי. האיטלקים ניצלו את הדקות הרעות של האנגלים כדי להתעורר ויכולים היו לצאת עם נקודה אחרי שקיבלו שני פנדלים. אלא שלרוע מזלם דריס מרטנס החטיא את הראשון בעוד אמאדו דיאוורה ביצע בדיוק את השני. פפ נותר מושלם בבית 6 עם תשע נקודות משלושה משחקים, בעוד הפרטנופי עם שלוש נקודות רואים את הגב של שחטאר עם שש נקודות.


13 שערים נכבשו בבית 5 וגם הביאו למהפך. סביליה המוליכה ערב המחזור הובסה5:1 אצל ספרטק מוסקבה, התוצאה הכי טובה של הכדורגל הרוסי בעשור האחרון, וליברפול שמחצה בסלובניה 0:7 את מאריבור ומרואן קבהא (אולי טוב שבאר שבע לא עלתה) טיפסה לראש הבית עם חמש נקודות בדיוק כמו לספרטק בעוד הספרדים נפלו למקום השלישי עם ארבע נקודות.    




בית 5
מאריבור – ליברפול 7:0
החדשות הטובות: אחרי ניצחון אחד בשמונה משחקים בכל המסגרות המייטירדס פרקו את התסכולים על הסלובנים האומללים, רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח כבשו צמדים וגם פליפה קוטיניו הרשית. החדשות הרעות: היריבה החלשה הפכה את ההתמודדות למשחק אימון וחלק מהשערים היו רכים עד מגוחכים.


מהלך משחק
דקה 4, 0:1 לליברפול –
מוחמד סלאח חתך את הגנת מאריבור והותיר לפירמינו לשאול את השוער לאיזה פינה הוא רוצה את הכדור.


דקה 13, 0:2
– סלאח עם כדור עומק לרחבה למילנר שהעביר רוחב בחצי גובה לפינה השמאלית  של ה-16 מ' וקוטיניו עם החיצון ירה שער אדיר.



ווינאלדום וקוטיניו. מתאים להם האורנג' (AFP)


דקה 19, 0:3 – הפעם הגיע תורו של פירמינו לדהור מהמרכז בלי הפרעה ולהותיר לסלאח רק לגלגל מקרוב פנימה.


דקה 40, 0:4
– אם לא הספיקו להגנת מאריבור שני שערים רכים היא העניקה לאנגלים עוד אחד. מורנו מצא ברחבה את סלאח חופשי והמצרי השלים צמד.


דקה 54, 0:5
– ושוב שער של משחק אימון. קוטיניו הגביה כדור חופשי משמאל ופירמינו התרומם ונגח באין מפריע פנימה כששחקנים הסלובנים עוקבים בעניין.



כשנותנים לך קח והמייטירדס אכן לקחו (AFP)


דקה 86, 0:6 – 
חגיגה בלי שהמחליפים ישתתפו? לא. דניאל סטארידג' פרץ מימין והעביר רוחב לאלכס אוקסלייד-צ'מברליין שכבש מקרוב. 


דקה 90, 0:7 –
טרנט אלכסנדר-ארנולד, המחליף השלישי, גם נרשם על הלוח. המגן בן ה-20 התקדם עם הכדור ובעט לא חזק מ-16 מ' כדור שפגע ברגל סלובנית והתגלגל פנימה. 


7 – Maribor 0-7 Liverpool is the biggest margin of victory for an English club away from home in the European Cup/Champions League. Heaven.

— OptaJoe (@OptaJoe) October 17, 2017


ספרטק מוסקבה – סביליה 1:5
האורחים הגיעו כמובילים הגאים של הבית אבל לקווינסי פרומס היו תכניות אחרות. צמד של ההולנדי ועוד שני בישולים הובילו לאחת ההפתעות הגדולות עד כה בליגת האלופות. המשחק היה כמעט העתק של ההתמודדות בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה. במצב של 1:1 הספרדים היו טובים יותר ונראו בדרך ליתרון אבל אז התפרקו וירדו מובסים.



ספרטק חוגגת, סביליה מסתבכת (AFP)


פרומס כבש בנגיחה מקרוב בדקה ה-18 אבל כעבור 12 דקות הגביה אבר באנגה קרן וסימון קיאר בעט מתוך ערבוביה את ה-1:1. בן יידר החמיץ שער בטוח ואז החל הבליץ של הרוסים. פרומס הטיס את המחליף לורנסו מגלרחו למתפרצת בדקה ה-57 ו-1:2 לספרטק. דניס גלושקוב קבע בדקה ה-67, 1:3 ופרומס בישל כעבור שבע דקות לאדראינו את ה-1:4. הקינוח היה של ההולנדי. פרומס פרץ משמאל עבר שני שחקנים וירה פנימה, 1:5 שמהווה את הניצחון הכי גדול של ספרטק במפעל האירופי.
 

בית 6

מנצ'סטר סיטי – נאפולי 1:2
מפגש בין שתיים מהקבוצות הלוהטות ביבשת. הפרטנופי שמושלמים בליגה ונראים בלתי עצירים יארחו אצל המכונה ההתקפית המשובחת של פפ גווארדיולה, שכבשה 29 שערים בשמונה מחזורים בפרמייר-ליג. קווין דה בריינה שנמצא בכושר מדהים יפתח ב-11 של הסיטיזנס לצד דויד סילבה וגבריאל ז'סוס, כשדריס מרטנס יעלה בהרכב של מאוריציו סארי יחד עם מארק האמשיק, לורנצו אינסינייה וחוסה קאייחון.


הרכבים

נאפולי: פפה ריינה, אלסייד חוסאיי (כריסטיאן מאג'יו 70), ראול אלביול, קאלידו קוליבאלי, פאוזי גולאם, פיוטר ז'ילינסקי, אמאדו דיאוורה, מארק האמשיק (אדם אונאס 78), דריס מרטנס, חוסה קאייחון, לורנסו אינסינייה (אלן 56).


מנצ'סטר סיטי: איידרסון, קייל ווקר, ניקולאס אוטומנדי, ג'ון סטונס, פביאן דלף, קווין דה בריינה, פרננדיניו, דויד סילבה (אילקאי גונדואן 78), לירוי סאנה, גבריאל ז'סוס (דנילו 87), ראחים סטרלינג (ברנרדו סילבה 70).


מהלך המשחק
דקה 9, 0:1 לסיטי – סאנה פתח מעברים משמאל והעביר רוחב למרכז הרחבה, ווקר בעט במגן נאפולי ואת הריבאונד שלח סטרלינג פנימה.



נאפולי? סטרלינג! (AFP)

דקה 13, 0:2
דה בריינה השתלט על כדור כ-30 מ' מהשער טס כמו כספית לרחבה ונתן כדור על מגש שלז'סוס שהחליק אותו פנימה ורק להתחבק עם הפנומן.


דקה 38, נאפולי מחמיצה פנדל! – סיטי המשיכה להחמיץ והפרטנופי לא היו במשחק אבל אז נגע ווקר בטיפשות בידו. מרטנס ניגש לכדור ובעט חלש היישר לגופו של איידרסון.


דקה 64, 2:1 – פאוזי גולאם ביצע סלאלום ממרכז המגרש ונעצר רק בהכשלה ברחבה. אמאדו דיאוורה ניגש לבצע את הבעיטה והטיס אותה פנימה. שער ראשון לקשר בן ה-20 במדי הפרטנופי.



נאפולי חזרה למשחק, אבל לא יותר מזה (Getty)


פיינורד – שחטאר דונייצק 2:1

(סטיבן ברגהויס 8 / ברנרד 24 ו-54, ירוסלאב הורחק 78).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי