אחרי לא מעט 0:0 במשחקי הפלייאוף, הגיע אתמול (שלישי) הקונצרט. לילה קסום של כריסטיאן אריקסן הפוצץ עם שלושער באצטדיון אביבה בדאבלין וסידר לדנמרק 1:5 על אירלנד ואת הכרטיס המיוחל למונדיאל ברוסיה.



"כבר בחימום הרגשתי שזה הולך להיות היום שלי", אמר אריקסן המאושר בסיום. "עוזר המאמן שלנו יון דאל תומאסון ניגש אלי ואמר לי 'היום אתה הולך לכבוש. אולי גם זה השפיע'. זכרתי את מה שאמר לי ובכל הזדמנות שהייתה לי פשוט בעטתי לשער וזה נכנס. הייתה לי בעיטה אחת גרועה, אבל השאר נכנסו. השער שספגנו כבר בדקה החמישית היה צלצול השכמה עבורנו. האירים גם פתחו את המשחק בניגוד למשחק הראשון בקופנהאגן. הוכחנו לכולם שאנחנו יודעים לשחק כדורגל. זה נדיר שאני כובש שלושער, זה אחד הימים הכי גדולים שלי בקריירה. יש לעלייה למונדיאל משמעות ענקית בחיי".



מאמן הנבחרת אגה הריידה שיבח את שחקניו, בעיקר כמובן את אריקסן: "הוא אחד מעשרת השחקנים הכי טובים בעולם. בעמדה שלו הוא ללא ספק בין הטובים שבהם. כריסטיאנו רונאלדו וליונל מסי יותר התקפיים והוא יותר בונה משחקים, אבל הוכיח שהוא יודע גם לכבוש. אני אולי צריך להודות למאמן אירלנד מרטין אוניל שנתן לו מקום לשחק כי אז הוא כובש ומבשל. הצלחנו לחזור מפיגור בגלל שהנבחרת שלנו מגובשת ואנחנו מכירים זה את זה כבר הרבה זמן. דנמרק היא לא רק אריקסן, הבלם אנדרס כריסטיאנסן מ'צלסי נתן הופעה גדולה וכבש. יש לנו שחקנים שמסוגלים להגיע מעבר לשלב הבתים במונדיאל". אפילו כוכב העבר האנגלי גארי ליניקר התלהב: "שחקן אחד יוצא מהכלל עשה את ההבדל בין שתי הנבחרות", צייץ בחשבון הטוויטר.



מי שהדהים בקאמבק שלו היה חלוץ ארסנל לשעבר ניקלאס בנדטנר שכבש בפנדל את שערו ה-30 הנבחרת בהופעה ה-79 והראשונה מאז מארס 2015. השחקן הצבעוני וחבריו חגגו בחדר ההלבשה עם הרבה שמפניה ובירה. ברשתות החברתיות התמוגגו מנחת ולעגו לעובדה שכוכבי על יישארו בבית בעוד שבנדטנר, שנחשב לאחד הפלופים הגדולים בכדורגל העולמי, ישחק ברוסיה. יש לציין שלא סתם הוא קיבל את ההזדמנות. נכון לעכשיו בנדטנר הוא מלך השערים של הליגה הנורבגית במדי רוזנבורג.



מהעבר השני, המאמן מרטין אוניל סיכם באכזבה: "התחלנו בצורה מצוינת, אבל ספגנו שערים טיפשיים לאחר מכן. נכון שפתחנו את המשחק, אבל לא היה טעם למות כשאנחנו עדיין בהגנה".