אחרי הקונצרט של כריסטיאן אריקסן באירלנד, ששלח את נבחרת דנמרק למונדיאל וסגר את תמונת העולות האירופאיות לגביע העולמי, אוסטרליה הפכה לנבחרת ה-31 שתשתתף בקיץ הקרוב בטורניר ברוסיה. אחרי שגברו על סוריה בסיבוב הקודם של המוקדמות, סיימו ב-0:0 במשחק הראשון בהונדורס - האוסטרלים לא היו מסוגלים לאכזב את הקהל הביתי בסידני.



הסוקרוס חגגו עם 1:3 בסיכום שני המפגשים בזכות מחצית שנייה יעילה, ומייל ידינאק ענק אחד. בדומה לקשר טוטנהאם, הדינמו של אסטון וילה סיפק את הסחורה. ידינאק הרגיע את מד הלחץ תשע דקות בתוך המחצית השנייה עם כדור חופשי, שפגע באחד משחקני ההגנה של האורחת והכניע את אסקובר. הלחץ האוסטרלי גבר ובדקה ה-73, המחליף טומי ג'וריץ הוכשל ברחבה. ידינאק לקח אחריות, ירה את הכדור לפינה השמאלית והעיף את סידני לשמיים. חשבתם שזה נגמר? רובי קרוסה הוכשל ברחבה, יאדינק ירה עוד אחד מהנקודה הלבנה וכבש שלושער, ראשון שלו במדי הנבחרת.



אוסטרליה עם גביע עולמי רביעי ברציפות וחמישי בסך הכול בהיסטוריה. הונדורס, שהתקשתה לאורך 180 הדקות לייצר מצבי הבקעה, תאלץ לצפות בטורניר דרך מסכי הטלוויזיה גם אחרי שער הניחומים בתוספת הזמן.



הרכבים:


אוסטרליה: מת'יו ריאן, באיילי רייט, מת'יו גורמן, עזיז בניח, טרנט סיינסבורי, מייל ידינאק, מת'יו לקי, מארק מיליגאן (ג'יימס טרויסי, 87), אארון מוי, טום רוגיץ' (רובי קרוסה, 77), טים קייהיל (טים ג'וריץ, 66).



הונדורס: דוניס אסקובר, ג'וני פלאסיו, מנור פיגוארה, אמיליו איסגירה (הנרי פיגוארה, 42), בריאן בקלס, רומל קייטו, חורחה חוארז, בריאן אקוסטה, גונסאלו אבלרדו, רובן לוזאנו, אלברט מרטינס.



מהלך המשחק:


דקה 1 - המפגש בסידני יצא לדרך, מי תחגוג העפלה למונדיאל?



דקה 38 - איזו הזדמנות למארחת. רוגיץ' הגיע למצב נהדר ברחבה. הקשר היה פנוי, אך הבעיטה שלו ברגל שמאל הלכה היישר לידיים של אסקובר.



דקה 54 - אוסטרליה עלתה ל-0:1: טירוף בסידני. ידינאק סובב כדור חופשי מסף הרחבה, שפגע באחד משחקני ההגנה והכניע את אסוקבר חסר האונים. האם הונדורס מסוגלת לחזור מזה?



דקה 73 - אוסטרליה עלתה ל-0:2: הסוקרוס מתקרבים לרוסיה. השופט העניק פנדל אחרי הכשלה על ג'וריץ, יאדינק אמר תודה וירה לפינה. צמד לקשר אסטון וילה!



דקה 85 - אוסטרליה עלתה ל-0:3: חגיגה של יאדינק. קרוסה הוכשל ברחבה, הכוכב של המשחק לקח אחריות ושוב כבש מהנקודה הלבנה. שלושער ליאדינק, איזו תצוגה!



דקה 93 - הונדורס צימקה ל-3:1: במהלך האחרון של המשחק, פיגוארה הצליח לנצל טעות של ריאן כדי לדחוק שער ניחומים.