הפערים בזכויות השידור נחשפים: ריאל מדריד הכניסה פחות מסאות'המפטון

שחקני סאות'המפטון חוגגים
שחקני סאות'המפטון חוגגים | Gettyimages

הבלאנקוס אמנם זכו באליפות ספרד וגרפו 140.1 מיליון יורו, אך עדיין לא עקפו את הקבוצה שסיימה שמינית באנגליה (140.8). בנוסף אברטון עקפה את ברצלונה ו-ווסט ברומיץ' עשתה כפול מסביליה. כל המספרים בפנים

(גודל טקסט)

רבות דובר על הכסף הגדול בפרמייר-ליג בעקבות זכויות השידור, ואחרי שלפני יומיים פרסמה הליגה הספרדית את הכנסות הקבוצות מזכויות שידור לעונת 2016/17, ב"מארקה" המדרידאי ערכו היום (חמישי)השוואה בין הליגות שחשפה עד כמה הפערים בין שתי הליגות עצומים.

למרות שברצלונה שסיימה שנייה ב"לה ליגה" אשתקד הכניסה הכי הרבה כסף מזכויות שידור בספרד עם 146.2 מיליון יורו, היא עדיין לא עקפה את אברטון, שלשם ההשוואה סיימה רק במקום השביעי באנגליה, אך גרפה 146.9 מיליון יורו. גם ריאל מדריד שזכתה בעונה החולפת באליפות ספרד ומדורגת שנייה ברשימת המכניסות אחרי היריבה המרה מקטלוניה עם 140.1 מיליון יורו, נמצאת מתחת לסאות'המפטון שסיימה שמינית אך שלשלה 140.8 מיליון יורו לקופת המועדון.

צריכים עוד מספרים? הקבוצה הבכירה הקבוצה הבכירה השנייה מבירת ספרד, אתלטיקו מדריד שסיימה שלישית, הכניסה 99.2 מיליון יורו, 36 מיליון פחות מבורנמות' שסיימה תשיעית וסביליה שסיימה רביעית (69.5 מיליון) הכניסה חצי מווסט ברומיץ' (מקום 10, 131.1 מיליון). בנוסף, סנדרלנד שסיימה במקום האחרון בפרמייר-ליג וירדה לצ'מפיונשיפ יכולה להתנחם בהכנסות של 107.4 מיליון יורו, כמעט פי שלוש מלגאנס (39.3) שסיימה במקום ה-17 בספרד. יש לציין שחתולים השחורים הם הקבוצה שהכניסה הכי מעט באנגליה.


ברצלונה. הרוויחה פחות מאברטון (AFP)

ואם חשבתם שהפערים בין "לה ליגה" לאנגליה גדולים, יובנטוס שזכתה באליפות שישית ברציפות וגרפה 103.1 מיליון יורו מזכויות שידור ובאיירן מינכן שזכתה באליפות חמישית רצופה והכניסה 95.8 מיליון, עדיין הכניסו פחות מכל הקבוצות בפרמייר-ליג. נתון מעניין נוסף היא שאתלטיק בילבאו שסיימה שביעית אשתקד הכניסה 71 מיליון יורו, יותר מנאפולי (69.7), וולפסבורג (64.5) ואפילו פאריס סן ז'רמן שרשמה הכנסות של 57.8 מיליון בלבד מהטלוויזיה, כשגם ויאריאל שמשקחת בליגה האירופית עקפה את הצרפתים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי