גיגס מונה למאמן נבחרת וויילס: "אעשה את מה שעשיתי כשחקן"

ראיין גיגס
ראיין גיגס | האתר הרשמי

ההתאחדות הוולשית הודיעה רשמית על מינויו של קשר העבר האגדי כמחליפו של קולמן. חתם לארבע שנים, למרות שלא אימן מעולם. "גאה שזכיתי בכבוד, נרגש לקראת האתגרים שלפנינו". צפו בסרטון הצגתו כמאמן

(גודל טקסט)
קאמבק מרגש באי הבריטי. ההתאחדות הוולשית הודיעה היום (שני) רשמית על מינויו של ראיין גיגס למאמן הנבחרת, במקום כריס קולמן שסיים את דרכו אחרי קמפיין מוקדמות המונדיאל ועבר לאמן את סנדרלנד.


קשר העבר האגדי של מנצ'סטר יונייטד הדרקונים חתם לארבע שנים, כמאמן הנבחרת למרות שמעולם לא אימן אף קבוצה או נבחרת לפני כן, שימש רק כעוזרו של דיוויד מויס בשדים האדומים, והחליף את הסקוטי כמאמן זמני לאחר שפוטר. זו הפעם השישית בהיסטוריה שוויילס ממנה מאמן ללא ניסיון עבר. 


לאחר מינויו אמר גיגס לאתר הרשמי של ההתאחדות הוולשית: "אני גאה מאוד שניתן לי הכבוד לאמן את הנבחרת. האתגרים גדולים שלפנינו כמו ליגת האומות ומוקדמות יורו 2020 מרגשים אותי. לא יכול לחכות להתחיל לעבוד עם השחקנים כשנתכונן למשחקים המכריעים מאוחר יותר השנה". קשר העבר יערוך בכורה על הקווים ב-22 במארס במסגרת "גביע סין" במשחק שייערך בנאנינג.

 

"I am so proud to have been given the honour of managing the National Team."#CroesoGiggsy #TogetherStronger

— FA Wales (@FAWales) January 15, 2018


במסיבת העיתונאים בה הוצג אמר המאמן הטרי: "התראיינתי לתפקיד ביום חמישי וזאת הייתה הזדמנות שלא הייתי יכול לסרב לה. נהנתי להיות עוזר מאמן במנצ'סטר יונייטד, אבל היה לי עקצוץ שדחף אותי לחזור לכדורגל. אני גאה מאוד לאמן את הנבחרת של המדינה שלי".



גיגס במסיבת העיתונאים (ההתאחדות הוולשית, רשמי)

 

הגישה כמאמן: "שמעתי כל כך הרבה פעמים שמי שהייתה לו קריירה גדולה כשחקן לא בהכרה יהיה מאמן טוב, אבל אעשה בדיוק את מה שעשיתי כשחקן. אני רוצה להנות מזה, קיבלתי קבוצה נהדרת של שחקנים לעבוד איתה. מי יכול לשכוח את היורו? כוולשי גאה שצפה בהם בצרפת, אני רוצה לחזור לשם כי שם אנחנו צריכים להיות".

 

אם יתייעץ עם סר אלכס פרגוסון: "יהיה טיפשי אם לא. הוא אחד המאמנים הגדולים בכל הזמנים. דיברתי איתו, אבל אני רוצה להיות מאמן בזכות עצמי".


 

#CroesoGiggsy#TogetherStrongerpic.twitter.com/V5P8Q12Arb

— Wales (@Cymru) January 15, 2018


הביקורות ברשתות החברתיות:
"אני לא ברשתות החברתיות בדיוק בגלל זה, אבל אני יודע שהביקורת תגיע ואני אתן הכל בתפקיד. היופי בכדורגל זה שלכל אחד יש את הדעה שלו וצריך להתמודד עם זה. עשיתי את זה כשחקן ואעבוד קשה כדי לייצר קבוצה מנצחת".


לצד הקריירה המפוארת כשחקן במנצ'סטר יונייטד, ערך גיגס את הופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים כבר בגיל 17 ומאז רשם 64 משחקים ו-12 שערים, כשאת הופעתו האחרונה רשם בגיל 33. מאמנו בשדים האדומים סר אלכס פרגוסון ייעץ לו לא ללכת לנבחרת איתה לא הגיע מעולם לטורניר גדול. כעת תהיה לו הזדמנות לעשות את זה כמאמן.


We're wishing #MUFC legend Ryan Giggs all the best in his new role as Wales manager. pic.twitter.com/PpG4XPAEO0

— Manchester United (@ManUtd) January 15, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי