אוהדים דרשו את פיטורי מוריניו, גם שחקני עבר תקפו: "הופעה מביכה"

סביליה מעיפה את יונייטד
סביליה מעיפה את יונייטד | AFP

מנצ'סטר יונייטד הודחה על ידי סביליה בשמינית הגמר, "המיוחד" ספג ביקורת קשה באנגליה ובספרד: "הפסיד עם סגל של 350 מיליון יורו. הוא שכח איך משחקים כדורגל". לוקאקו האשים את חבריו: "היו שחקנים שהסתתרו"

(גודל טקסט)
ז'וזה מוריניו הבטיח לאוהדי מנ'סטר יונייטד שהוא ידאג לשמור על הקבוצה בעלת ה-DNA של סר אלכס פרגוסון, אחד שדגל תמיד בכדורגל התקפי, אבל ההדחה המבישה מול סביליה אמש באולד טראפורד בעקבות 2:1 אחרי 0:0 במשחק הראשון, קוממה נגדו לא רק את האוהדים של הקבוצה, אלא גם את התקשורת האנגלית והספרדית כאחד. רבים מאוהדי יונייטד דרשו ברשתות החברתיות לפטר עוד בליל אתמול את מוריניו.


מוריניו ניסה לשחק אותה כאילו שום דבר לא קרה ושלא צריך לעשות דרמות, אבל התקשורת באנגליה ובספרד לא ויתרה. מוריניו השתווה אולי לאלכס פרגוסון רק בפרט אחד – מלבד פרגי, עד למשחק עם סביליה, אף מאמן אחר של יונייטד לא הפסיד בבית בגביע האלופות ובליגת האלופות, וגם לא דייויד מויס או לואי ואן חאל שכשלו במועדון. רק פרגי הפסיד 12 פעמים בקריירה ארוכה, בה גם זכה בתואר כמובן, אבל מוריניו עשה זאת אתמול ועף בבושת פנים מהמפעל.




"סאן" האנגלי כתב שיונייטד עפה אחרי הופעה מזוויעה בהגנה והפרשנים ריו פרדיננד ופול סקולס, שחקני הקבוצה בעבר, הגדירו את ההופעה כך: "חבורה של זרים שזרקו אותם למגרש בפעם הראשונה בלי להילחם. השחקנים נראו בלי רצון, בלי אנרגיה ובלי מהירות". העיתון "גארדיין" הראה את אלכסיס סאנצ'ס כורע וכתב: "למטה והחוצה אחרי הופעה נוראית".

Wednesday's GUARDIAN Sport: "Down and out" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/bCYk3duwGC

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) March 13, 2018

גם בעיתון "מירור" לא ריחמו על מוריניו: "הוא שילם מחיר כבד על הגישה השלילית שלו. רוב האשמה על ההפסד צריכה להיות על כתפיו של מוריניו". "אינדיפנדנט" כתב שזה היה ההפסד הכי גרוע של מוריניו כמנג'ר יונייטד ושהוא צפוי לביקורת עוקצנית גם מראשי הקבוצה. "דיילי מייל" כתב: "מוריניו טוען שנראה את הגרסה הטובה של אלכסיס סאנצ'ס רק בשנה הבאה, אבל ציפינו ממנו להרבה יותר כבר כעת". מוריניו היה הראשון שרץ למנהרת השחקנים אחרי המשחק כשלידו פול פוגבה. העיתון רמז שהנהלת יונייטד צריכה לעשות משהו: "לחכות לשנה הבאה כדי שהדברים ישתפרו זה פשוט לא מספיק טוב".



מוריניו חוטף את האש. תגובה מפתיעה בסיום המשחק (AFP)


סקולס הוסיף ואמר על שיטת המשחק איתה עלה "המיוחד": "ראשפורד היה מפחיד בשמאל נגד ליברפול, אבל מוריניו הזיז אותו לימין כדי לתת מקום לסאנצ'ס כי הוא חושב שהוא הכי טוב בעמדה הזאת. סאנצס איבד כל כך הרבה כדורים והמנג'ר שלו כבר היה אמור לראות זאת בעשרה משחקים ששיחק. הוא צריך לבחור מישהו מההתקפה ולהשאיר אותו בחוץ, וצריך להיות אמיץ מספיק לבחור בסאנצ'ס כי הוא לא טוב". 


גם פרדיננד מתח ביקורת על סאנצ'ס וטען שהוא רק צל של מה שהיה בארסנל. אחרי שער אחד ובישול אחד בעשר הופעות ביונייטד. "כשהוא היה בארסנל כולם הסתכלו עליו כאחד שנתן להם השראה. מצד אחד אני מרגיש צער עבורו, אבל זה לא הולך עבורו ולא הולך עבור שאר השחקנים. מוריניו צריך לשים את הרגל שלו בחדר ההלבשה, כי זו הייתה הופעה מביכה של השחקנים". 


גם התקשורת הספרדית עשתה מטעמים מההפסד של יונייטד. "מארקה" כתב שמוריניו פשוט שכח כיצד משחקים כדורגל: "סביליה עשתה היסטוריה כשחזרה לרבע גמר המפעל אחרי 60 שנה. הכישלון כולו של מוריניו. יש לו סגל של 350 מיליון יורו שלא הצליח לעבור את שמינית הגמר. סביליה הייתה טובה יותר לאורך המשחק".



פוגבה. סגל של 350 מיליון יורו הרים  ידיים (AFP)


מה שרבים תהו אודותיו היה הגישה של מוריניו אחרי המשחק. דווקא המנג'ר שידוע בדרמות בסיום משחקים רגישים, טען ששום דבר לא קרה והדהים את כולם. "מחר יש יום חדש. יש לנו 24 שעות להיות עצובים, אבל יש לנו משחק גביע נגד ברייטון בשבת". מוריניו הכחיש שלשחקני יונייטד הייתה בעיה בגישה למשחק, למרות שאלו בעטו רק שלוש פעמים למסגרת. "השחקנים היו חופשיים לחלוטין. ניסינו להיות אגרסיביים ואינטנסיביים מהרגע הראשון. לא כבשנו וסביליה החזיקה יותר ויותר בכדור. הם כבשו ראשונים".


לאחר מכן אפילו השווה את יונייטד לליברפול והכעיס את האוהדים: "קבוצות אחרות באנגליה לא השיגו יותר מאיתנו. טוטנהאם קבוצה טובה ויש להם רק את הגביע לזכות בו, לליברפול אפילו את הגביע, אלא רק את ליגת האלופות". מוריניו גם הרגיז את אוהדי יונייטד כשטען שהוא עצמו כבר הדיח את יונייטד עם פורטו ב-2004 ועם ריאל מדריד ב-2013. "ישבתי אז על אותו כסא כאן באולד טראפורד. שום דבר לא השתנה במועדון הזה".


כנראה שגם המצב בחדר ההלבשה של יונייטד לא בריא, בוודאי אחרי שרומלו לוקאקו האשים את חבריו שהם הסתתרו במשחק: "משהו לא היה בסדר עם כמה שחקנים שפשוט הסתתרו. ברגע שניסינו להשוות ורדפנו אחריהם הם כבשו את השני וזו הייתה המכה הקשה. עם איכות השחקנים שיש לנו היינו צריכים להצליח הרבה יותר. היינו צריכים להבקיע כבר במחצית הראשונה, אבל המסירה האחרונה שלנו לא הייתה טובה. היו כמה שחקנים מאוכזבים בחדר ההלבשה".



לוקאקו מתקשה לעכל את ההדחה (Gettyimages)


מוחמד סלאח עקץ את יונייטד כשצייץ: "ההגרלה של ליגת האלופות לא יכלה להגיע במועד קרוב יותר מזה" ורמז לכך שיונייטד לא תהיה שם. גם פרנק דה בור לא חיכה הרבה זמן כדי לסגור חשבון עם ז'וזה מוריניו, שכינה אותו "המנג'ר הכי גרוע בתולדות הפרמיירליג". ההולנדי אמר הלילה: "הוא יכול להגיד שאני המנג'ר הכי גרוע בפרמיירליג, אבל הוא הוציא כמעט מיליארד ליש"ט על רכש ביונייטד ותראו איך הקבוצה שלו משחקת".

The UCL draw can't come soon enough

— Mohamed Salah (@22mosalah) 13 במרץ 2018

בצד המנצח, הכוכב הגדול היה וויסאם בן יידר שהפך לראשון שעולה מהספסל וכובש צמד בדרך לניצחון על יונייטד. בן יידר אמר אחרי המשחק: "אני לא יכול אפילו לתאר במילים את ההרגשה שלי. זה חלום של ילד לנצח כוכבים כאלה במגרש היסטורי כזה. נכנסו להיסטוריה של המועדון כקבוצה הראשונה של סביליה שתשחק ברבע גמר הצ'מפיונס ליג. זה לא קל עבורי להיות כל הזמן מחליף, אבל זה חלק מחיי".


מאמן האנדלוסים וינצ'נזו מונטלה, שעשה את הבלתי ייאמן כשרק לפני מספר שבועות נזרק ממילאן, אמר: "אני מאושר על הניצחון. יש לי חבורה של שחקנים שסביליה נמצאת בלב שלהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי