רשות המיסים הספרדית לרונאלדו: שלם 25.7 מיליון יורו או לך לכלא

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

כוכב ריאל מדריד לא הצליח להגיע להסדר על חובו למסה ההכנסה. במקרה של התקדמות, התיק עשוי להיסגר כבר ביום שישי הבא. זידאן החמיא אחרי הרביעייה מול ג'ירונה: "שחקן מגלקסיה אחרת"

(גודל טקסט)

בסוף שבוע בו בליגות השונות בו וו ליי משנגחאי סיפג, מו סלאח מליברפול ומאורו איקרדי מאינטר כובשים כל אחד ארבעה שערים גם כריסטיאנו רונאלדו רצה להצטרף לחבורה והוא עשה זאת בניצחון של ריאל מדריד אמש (ראשון) 3:6 על ג'ירונה. המאמן זינדין זידאן אמר אחרי המשחק על הכוכב שלו: "הוא פשוט מגלקסיה אחרת. זה טוב עבורו שהוא בכושר וזה טוב עבור כולנו. הוא מעביר לכולם אנרגיה חיובית כשהוא בכושר".



רונאלדו הגיע ל-22 שערים ועבר את לואיס סוארס וכעת הוא עם שלושה שערים פחות מליאו מסי. "מארקה" גילה שרונאלדו היה כל כך בטוח ביכולתו כשטען ב"רדיו מארקה" שהוא מתערב שיזכה ב"פיצ'יצ'י" העונה כשהפער עוד היה 12:1 לטובת מסי בשלב מסוים העונה. "אס" הזכיר לכולם: "רונאלדו כבש רביעייה ועכשיו רחוק שלושה שערים ממסי". הפנומן הפורטוגלי קיבל בעיתון ארבעה כוכבים, ציון נדיר. ההגנה של ריאל כולה קיבלה כל אחד כוכב, ההתקפה שלושה ומעלה וזה בעצם מאפיין את התוצאה. רונאלדו כבש העונה כבר 37 שערים ומאז תחילת 2018 כבש 18 שערי ליגה יותר ממוחמד סלאח (11). הוא גם הבקיע מול 32 מתוך 33 יריבות נגדן שיחק בליגה. לגאנס היחידה שלא חטפה, עדיין.


"רונאלדו אף פעם לא נגמר", כתב ה"מארקה" בכותרת למשחק. בשער העיתון נכתבה מילה אחת "מדהים". זה היה הפסד ראשון של ג'ירונה העונה לאחת מארבע הקבוצות של מדריד המשחקות ב"לה ליגה" אחרי שעד כה נמנעה מהפסד לבלאנקוס, אתלטיקו מדריד, לגאנס וחטאפה.


בלי קשר ליכולת של רונאלדו בכר הדשא, העיתון "אל מונדו" פרסם שמס ההכנסה הספרדי ממשיך לנקוט בהליכים פליליים נגד הפורטוגלי של ריאל מדריד בעקבות העלמות מס בסך 14.7 מיליון יורו שנבעו מאי תשלום זכויות התדמית שלו בין השנים 2011 עד 2014. לפי הידיעה, נציגי שני הצדדים נפגשו לפני מספר שבועות כשרונאלדו הציע סכום של 4-5 מיליון יורו כדי לסגור את התיק, אבל במס ההכנסה סירבו וממשיכים באיום לשלוח אותו לכלא לשמונה שנים, אלא אם ישלם את החוב בתוספת קנס, סכום שיגיע ל-25.7 מיליון יורו.
 


רונאלדו. יגיע להסדר עם רשות המיסים? (Gettyimages)

 

בנוסף, מקורות מקורבים לרונאלדו הכחישו ידיעה לפיה הפורטוגלי הציע לתת לרשות המיסים צ'ק פתוח ושירשמו את הסכום שהם רוצים, בתנאי שימחקו את הדרישה להכניסו לכלא. בספרד יש חוק שאומר כי רק מעל שנתיים מאסר ניתן לשלוח אדם לכלא, אבל במקרה של רונאלדו נאמר שאם לא יתחיל לשתף פעולה עם מס ההכנסה, הוא עשוי למצוא עצמו בכלא באופן מעשי. הוא טען לכל אורך הדרך שהוא חף מפשע. אם תהיה התקדמות בתיק, הוא עשוי להיסגר כבר ביום שישי הבא.





לוקאס ואסקס שכבש שער ליגה רביעי העונה אמר: "אני נמצא אולי בכושר הכי טוב שלי בריאל מדריד. אנחנו מצוינים עכשיו כי המזל שהיה חסר לנו לכבוש שערים בתחילת העונה חזר. זה ההבדל העיקרי. כריסטיאנו רונאלדו? ככל שהוא טוב יותר כך אנחנו טובים יותר. בטוח שהוא ירדוף אחרי מסי במלכות השערים עד סוף העונה".


#LaPortada ¡Alucinante! pic.twitter.com/JAEXz2DSab

— MARCA (@marca) March 18, 2018

"מארקה" חילק מחמאות גם לקרים בנזמה שעדיין לא כבש, אבל כתב: "אם הוא ישחק ככה הוא לא חייב לכבוש". דני קרבחאל ספג צהוב חמישי ולא יוכל לשחק ב-8 באפריל נגד לאס פלמאס.


בנוגע לליגת האלופות, היריבה של ריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות, יובנטוס, איבדה בשבת את בלמה ג'ורג'יו קייליני בנפצע לבתיקו המאופס מול ספאל, ומלבד משחקי הידידות של נבחרת איטליה, הוא עלול להחמיץ גם את המשחק הראשון בטורינו מול אלופת אירופה. מדובר במכה לא פשוטה עבור הביאנקונרי, כשגם הבלם מהדי בנעטיה והקשר מיראלם פיאניץ' לא יוכלו לקחת חלק במשחק בעקבות כרטיסים צהובים.


בתוך כך, "דון בלון" טוען בעקבות הפרסומים שרוברט לבנדובסקי סיכם עקרונית כי המחיר שתדרוש עבורו באיירן מינכן הוא 60 מיליון יורו ובריאל כבר יש תאריך להכרזת ההחתמה שלו. מדובר במועד שיהיה לפני המונדיאל. בבאיירן לא התייחסו עד כה לידיעות האלה.



לבנדובסקי. דיווחים סותרים בנוגע לעתידו (Gettyimages)


עם זאת, "קיקר" הגרמני שנחשב למקור מהימן יותר דיווח היום שבלי קשר לסכומים שיוצעו עליו, אלופת גרמניה לא מתכוונת לתת ללבנדובסקי לעזוב בקיץ הקרוב במטרה שישלים את החוזה שלו במועדון עד 2021. באיירן מודעת לעניין מצידה של מנצ'סטר יונייטד בחלוץ הפולני, אך לא מצידה של ריאל מדריד וכעת ההחלטה לא לנהל עליו מו"מ עלולה לסגור בפניו את הדלת גם לאולד טראפורד. עם זאת, הצעה של 100 מיליון יורו עשויה בהחלט לטרוף את הקלפים. העיתון "מרקור" ממינכן מוסיף שנשיא הלבנים פלורנטינו פרס הבטיח לקרל היינץ רומניגה שקבוצתו כלל לא מנהלת מגעים עם לבנדובסקי או עם סוכנו פיני זהבי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי