אתר פורבס בדק את המאזנים הכספיים שפרסמה השבוע קבוצת האם של כל הקבוצות של מנצ'סטר סיטי CFG והגיע למסקנה מעניינת. האם קבוצות הבת של הקבוצה ניו יורק סיטי ומלבורן סיטי סיבסדו את התכולים ממנצ'סטר בסכום של כ-100 מיליון ליש"ט, למרות ששני המועודנים הללו הניבו הכנסות של כ-40 מיליון ליש"ט בלבד.



תחילת הסיפור בנובמבר אשתקד כשסיטיזנס פירסמו את המאזן השנתי שלהם לעונת 2016/17 והתגאו במאזן חיובי, שנה שלישית ברציפות, של 1.088 מיליון ליש"ט. אלא שכאמור השבוע עם פרסום המאזן של הקבוצה כולה (שכוללת פרט לשני המועדונים שהוזכרו למעלה גם את קבוצת הנשים של מנצ'סטר סיטי, את אתלטיקו טורקאה ו-44% אחוז מהמניות של ג'ירונה. מהמאזן עולה למשל שהקבוצה של פפ מחזיקה ב-99% מהוצאות הקבוצות בכל מה שקשור להעברות שחקנים, הרי שחלקה בעלויות הקבוצה כולה יורד במפתיע ל-76%.



מחישוב שערך הפורבס לאחר בדיקה של שני המאזנים, סיטי עצמה והקבוצה כולה, עולה כי ההוצאות של המשרדים באיתיאחד היו צריכות להסתכם ב-575 מיליון ליש"ט ולא ב-506 מיליון כפי שדווח בנובמבר ומכאן שבמקום להצהיר על רווח של מיליון ליש"ט, התכולים למעשה בהפסד של 68 מיליון ליש"ט וכדי לכסות אותו השתמשו בסבסוד ממועדוני הבת, אלא אם כן יש הסבר הגיוני אחר לכל הסיפור הזה.