שחקני ריאל מדריד קיבלו בהלם את ההודעה את התפטרותו של זינדין זידאן. גם כשהודיע במפתיע על קיום מסיבת העיתונאים, סברו השחקנים שמדובר בסיכום עונה או הודעה על חידוש חוזה. דקות לפני שהתייצב מול התקשורת, זידאן התקשר לקפטן סרחיו ראמוס והודיע לו שהוא עוזב. ההערכות כעת הן שזידאן ייקח שנת שבתון, אך קיימת אפשרות שיקבל את נבחרת צרפת אחרי המונדיאל.



ראוי להדגיש שזידאן היה אהוב מאוד על רוב השחקנים, בטח אחרי שירש את רפא בניטס שאיבד במהרה את חדר ההלבשה. הגרעין הקשה בקבוצה: הזרים והספרדים הבכירים עמד מאחורי המאמן שהוביל את הבלאנקוס לשלוש זכיות רצופות לביגת האלופות.



שחקני הקבוצה מיהרו להיפרד באינסטגרם: "תודה, מיסטר. היה תענוג", כתב טוני קרוס. סרחיו ראמוס צייץ: "מיסטר, כשחקן וכמאמן החלטת להיפרד בטופ. תודה על שנתיים וחצי של כדורגל, עבודה, אהבחה וחברות. אי אפשר למחוק את המורשת שלך. אתה חתום על הפרק המצליח ביותר בהיסטוריה של ריאל מדריד".



ראמוס, אגב, טען כבר בפברואר אחרי הניצחון 1:3 על סן ז'רמן בברנבאו שלא יופתע אם זידאן יעזוב: "אתם לוקחים את ההישארות שלו אם נזכה בליגת האלופות, אבל אל תופתעו אם יעזוב". הצרפתי, שמונה בינואר 2016, עזב אחרי 878 ימים כמאמן ריאל מדריד.



כריסטיאנו רונאלדו שמע את הבשורה, כשהוא שוהה בחופשה פרטית. במדריד סבורים שהעזיבה של זידאן תחזק את רצונו של הכוכב לעזוב, בשל מערכת היחסים המיוחדת בין השניים. המאמן תמך בעמדה של רונאלדו מול ההנהלה בכל הקשור למו"מ והדגיש בפני פרס כמה חשוב רונאלדו לעתיד של ריאל. על פי הערכות ראשוניות, כל חברי שלישיית ה-BBC עלולים לעזוב יחד עם המאמן. רונאלדו פרסם הודעה באינסטגרם: "הרגשתי גאווה להיות השחקן שלך. תודה על הכל".



ב"מארקה" נכתב: "מדובר בחדשות איומות עבור ריאל מדריד. אפילו טרגדיה. הוא המאמן הטוב בהיסטוריה של ריאל מדריד, האיש שהחזיר את הקבוצה הכי טובה במאה ה-20 לימי הזהור שלה עם שיא זכיות מתקופה אחרת. הוא לקח קבוצה מפורקת וזכה איתה שלוש פעמים בגמר הצ'מפיונס... הוא מאמן יוצא דופן והדובר הכי טוב שריאל הייתה יכולה לקבל. הוא הגן על המועדון ועל השחקנים בחיוך. ג'נטלמן שעוזב עכשיו כשהוא למעלה בלי מילה אחת רעה שאפשר לומר עליו.



"הוא אגדה, מיתוס. יחד עם די סטפנו וכריסטיאנו, הספורטאי המשפיע ביותר בהיסטוריה של המועדון הלבן... אחד שהפך חדר הלבשה מלא אגו וכוכבים למשפחה. אומרים שהוא לא הטקטיקן הכי גדול, אבל זיזו הזיז את הצ'יפים נכון וריאל ניצחה והצליחה. הוא שינה שיטות וריאל הצליחה. קראו לא משוגע בגלל הרוטציות ועכשיו כולם רוצים לעשות את אותו הדבר. חוץ מקיילור, עליו הגן עד יומו האחרון, ראמוס ורונאלדו לא יהיו שחקנים שאי אפשר לגעת בהם במדריד".



התקשורת במדריד ציינה את שמו של מאוריסיו פוצ'טינו כמועמד המוביל להחליף את זידאן, אך הארגנטינאי האריך רק לאחרונה את חוזהו בטוטנהאם. פרס טען בשיחות סגורות לא פעם שפוצ'טינו יגיע בשלב כזה או אחר לברנבאו. פרס אמר במסיבת העיתונאים: "ההחלטה לא צפויה. זה יום עצוב עבורי ועבור האוהדים. הוא יודע שרציתי אותו כשחקן וכמאמן. כשזיזו מקבל החלטה, קשה להזיז אותו ממנה".