דידייה דשאן: לא הייתי נסחף, אני לא מאוכזב מפול פוגבה

פול פוגבה
פול פוגבה | AFP

מאמן צרפת נשאל על יכולת הקשר אחרי ה-1:1 מול ארצות הברית: "הוא לא יכול לעשות הכל באותו זמן, נעבוד על הדברים". גריזמן ניסה להרגיע את הרוחות: "יש לנו שבוע כדי להגיע בצורה מושלמת למונדיאל"

(גודל טקסט)
אכזבה גדולה בצרפת מיכולת הנבחרת רגע לפני שהמונדיאל מתחיל. הטריקולור יפגשו תחילה את אוסטרליה כבר בשבת הקרובה, אבל אחרי 1:1 מול ארצות הברית, משחק בו ניצלה מהפסד לנבחרת שכלל לא העפילה לגביע העולם, הלחץ במחנה הצרפתי מורגש.


בעיתון ל'אקיפ העניקו למשחק את הכותרת "הגביע של פרויד (הפסיכולוג)". ההסבר פשוט, כי לדברי העיתון "רגע לפני שצרפת ממריאה לרוסיה למחנה האימונים ליד מוסקבה, היא הייתה לא אפקטיבית ופספסה את ההזדמנות האחרונה להגיע למונדיאל בראש טוב. זה נראה כמו מחסום פסיכולוגי יותר מאשר יכולת של השחקנים. הם הראו בליון שיש בעיות לא קלות בנבחרת".


קיליאן אמבפה, אוליביה ז'ירו ומאחוריהם אנטואן גריזמן לא נראו יעילים בחוד בשיטת היהלום ופול פוגבה סבל מעוד יום בינוני. בעיתון נכתב שלא הייתה תנועה מספיק טובה בחוד ואחרי ה-0:1 ארה"ב יכלה לעלות ל-0:2 ובמקום זאת צרפת השוותה משער של אמבפה 12 דקות לסיום. לפני 20 שנה, כשצרפת זכתה בגביע ב-1998 אותו אירחה, היא ניצחה את פינלנד שבוע לפני הטורניר רק 0:1. בכך מתנחמים בעיתון. ז'ירו קיבל ציון 3, פוגבה ואמבפה ציון 6. הצרפתים יכולים להתנחם אולי בנתון של 13 בעיטות למשקופים ב-12 משחקים אחרונים.

L'Equipe is already out with its Sunday edition, 90 minutes after game. Zack Steffen with his highest grade: 7. Five Americans with 6. Only Pogba has high as 6 for France. Sarachan 7 vs. Deschamps 4. #USAvFRApic.twitter.com/jFIRbd2wb0

— Paul Kennedy (@pkedit) 9 ביוני 2018

המאמן דידייה דשאן טען שהנבחרת הייתה עייפה: "נגמר לנו הכוח מהר מדי. עבדנו די קשה השבוע, אבל עדיין הגענו להרבה מצבים רק שלא יכולנו להשלים אותם עם כיבוש שערים. אני חושב שזה חלק מההכנות למונדיאל והמשחקים נגד איטליה, אירלנד וארה"ב לימדו אותנו הרבה. לא היה שווה להיות באופוריה".


דשאן הוסיף על הטעויות בהגנה והיכולת הדלה של פוגבה: "לא הייתי נסחף בביקורת. יש דברים שצריך לתקן ונעבוד על זה. פוגבה יכול לעשות הכל, אבל לא יכול לעשות הכל באותו זמן. אני לא מאוכזב ממנו".


גם גריזמן הבהיר שהוא לא מתרגש מהתוצאה: "יש לנו שבוע להיות מושלמים, עד למשחק הראשון נגד אוסטרליה. ההכנות שלנו היו טובות כך שנמצא את הטכניקה הדרושה לתרגם את זה על המגרש. אני לא מודאג. נגיב בצורה טובה במשחק הראשון". הצרפתים אולי צריכים להיות מודאגים מכך שהוגו לוריס ספג חמישה שערים בחמשת משחקיו האחרונים בנבחרת. הרצף הכי שלילי שלו ב"טרקולור" היה שמונה משחקים.

5 – Hugo Lloris has conceded at least one goal in each of his last 5 games for Les Bleus, his 2nd longest run after September 2012-June 2013 (8). Holes. pic.twitter.com/xofogiQmMj

— OptaJean (@OptaJean) 9 ביוני 2018

במהלך המשחק התנגשו אוליביה ז'ירו מצרפת ומאט מיאזגה, שניהם שייכים לצ'לסי, ראש בראש. המשחק הופסק לכמה דקות כאשר דם רב זב ממצחו של ז'ירו והוא נאלץ לצאת אחרי שקיבל טיפול במשך חמש דקות, אבל עמד על רגליו. הצוות הרפואי מסר שלא תהיה לכך השפעה לקראת המונדיאל. כמה דקות אחרי יציאתו של ז'ירו, אמבפה השווה וחתם את תוצאת המשחק.

"Soccer. A sport for wusses." -dummies pic.twitter.com/XHBROyPK4P

— Samuel Army (@BarstoolSam) 9 ביוני 2018

במקביל, נשיא צרפת עמנואל מקרון התראיין ל"טלפוט" הצרפתי והביע את תמיכתו במאמן הנבחרת דידייה דשאן: "אני הנשיא, לא המאמן. אני אוהב כדורגל, אבל הוא זה שמקבל את ההחלטות". בנוסף, התייחס הנשיא לאי זימונו של החלוץ קארים בנזמה, שכבר מספר שנים לא נכלל בסגל הטריקולור מסיבות שאינן דווקא מקצועיות, זכר לפרשת הסחיטה והקלטת האינטימית של מתיו ולבואנה.

"על אף היכולת של בנזמה בקבוצתו והעובדה שכבר שנים הוא מככב בספרד ואף ביצע מספר מהלכים יפים בגמר ליגת האלופות שנערך לאחרונה", הוסיף נשיא צרפת. "ישנם חוקים ברורים. המאמן מודע לכך שגם אם השחקן מוכשר ככל שיהיה, אם הוא לא משתלב בנבחרת בצורה האופטימלית, המרקם הקבוצתי עלול להיהרס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי