בתקשורת הספרדית קראו לפטר את ז'ולן לופטגי מהנבחרת

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

סערת ענק בספרד בעקבות מינוי המאמן לתפקיד בריאל מדריד. קמפיין תקשורתי להדחת המאמן השפיע על נשיא ההתאחדות. הפגישות, התגובות וגם: המועמדים להחליפו, שחקני הרכש שהוא סימן לבלאנקוס והאמון של ראמוס ורונאלדו

(גודל טקסט)
כלי התקשורת בספרד מסקרים הבוקר (רביעי) בהרחבה את החתמת ז'ולן לופטגי כמאמן ריאל מדריד. הגדיל לעשות "מארקה" שמדווח על זעם בהתאחדות הספרדית ועל כך שעתידו המיידי של לופטגי כמאמן הנבחרת במונדיאל תלוי על חוט השערה, מכיוון שנשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס מרגיש נבגד. צילומי מתוך מחנה הנבחרת בקרסנודאר חשפו שיחה קשה בין לופטגי למנהל הספורטיבי של ההתאחדות, פרננדו היירו. לאור הלחץ התקשורתי העצום, רוביאלס תמך בפיטורי המיידיים של לופטגי, וגם לחץ השחקנים להשאירו לא עזר.


מסיבת העיתונאים שתוכננה ל-11:30 נדחתה פעמיים בשל פגישות שקיים רוביאלס עם לופטגי ובהמשך עם סרחיו ראמוס ושחקנים בכירים שביקשו שהמאמן יישאר. ב"מארקה" מדווחים שעל אף שהדבר נעשה בהסכמת נשיא ההתאחדות, ישנה תחושה קשה של בגידה מצד לופטגי שרק סיכם לאחרונה על הארכת חוזהו עד 2020. כזכור, כבר בשישי הקרוב, בעוד יומיים, ספרד תפתח את המונדיאל במשחק מול פורטוגל. 


עתידו של המאמן עמד בסכנה ממשית. בשעות הבוקר, אף אחד בהתאחדות לא היה יכול לאשר שלופטגי יישאר בתפקידו, כשחלק מחברי ההתאחדות תבעו מהנשיא לפטר את המאמן מיידית והצטרפו ללחץ האדיר מהתקשורת. רוביאלס אמר להם: "נקבל את ההחלטה הכי טובה עבור הנבחרת". חלק אחר של אנשי ההתאחדות הרגיעו את הנשיא, אולם אמון בין הצדדים כנראה שכבר לא קיים. חואקין מארוטו, כתב "אס" אמר: "היה לילה של סכינים ארוכות. ייתכן מאוד שלופטגי יעזוב. יש לו עוזר מצוין פאבלו סאנס שיכול לנהל את הנבחרת במונדיאל".



עזיבת הנבחרת כבר עכשיו באמת על הפרק? תלוי את מי שואלים (Gettyimages)


העיתונאי רוברטו גומס מהתוכנית "טרנזיסטור" טען שההחלטה על מינויו של לופטגי רגע לפי תחילת המונדיאל היא שערוריה וקרא גם לנשיא ההתאחדות וגם למאמן הנבחרת להתפטר מיידית, מכיוון שפגעו באינטרסים של "לה רוחה": "אלה חדשות נוראיות לנבחרת. אני לא מבין איך הנשיא והמאמן יתפקדו ביחד. לופטגי צריך להודיע על התפטרות".


רפאל דל אמו, סגן נשיא ההתאחדות שאחראי על נבחרת הנשים אמר אחרי המינוי של לופטגי: "אני לא אוהב בכלל את ההחלטה הזאת. זה לא היה הזמן להודיע על דבר כזה. נכון שהשחקנים מקצוענים וזה לא צריך להשפיע עליהם, אבל אנחנו רוצים לזכות בגביע העולמי ובמצב כזה צריך להיות מרוכזים במאה אחוז". סגנית נשיא נוספת האחראית על הקוד האתי בהתאחדות אנה מוניוס טענה: "אני בוטחת בלופטגי והשחקנים. איתו השחקנים הם כמו הדובדבן על העוגה והוא מאוד מסור להצלחה של הנבחרת".


בעיתון "אס" פורסם בעמוד השער כי נשיא ההתאחדות ניסה עד לרגע האחרון לדחות את ההודעה לאחרי המונדיאל, אך לופטגי יקיים כבר היום מסיבת עיתנואים וידבר בין היתר על ההחלטה לעזוב לריאל מדריד. לטענת ה"אס", רק עשר דקות לפני ההודעה של ריאל מדריד עידכן פלורנטינו פרס את נשיא ההתאחדות שהודעה כזו תתפרסם ולמעשה כמו הטיל פצצת אטום במחנה הנבחרת. פרס סירב בכל תוקף לדחות את ההכרזה לאחרי המונדיאל.


#LaPortada@julenlopetegui acepta un reto mundial pic.twitter.com/VhkA3r0D9j

— MARCA (@marca) 12 ביוני 2018


כעת גם עולה השאלה מי יחליף את לופטגי בסיום המונדיאל. לפי "מארקה", מיצ'ל שהיה שחקן ריאל מדריד בעבר הוא המועמד המוביל, גם שמו של לואיס אנריקה עלה ושני שמות נוספים שהוזכרו הם מאמן ולנסיה מרסליניו ומנג'ר ניוקאסל רפא בניטס, שיש לו חוזה לעוד שנה בקבוצה ותמיד הצהיר שיהיה מוכן לאמן את הנבחרת אם יקבל הצעה. מאמן הנבחרת הקודםויסנטה דל בוסקה דיבר בתוכנית הטלוויזיה "טרנזיסטור" וטען שמינוי לופטגי לא ישפיע על השחקנים בטורניר. "החדשות על לופטגי מפתיעות, אבל לא מאמין שתהיה להן השפעה ממשית לרעה על השחקנים".


בנוגע לקבוצתו החדשה של לופטגי, "אל מונדו" כתב שהמאמן יהיה האיש של סרחיו ראמוס וכריסטיאנו רונאלדו. ראמוס היה זה שאמר עליו שהוא "מאמן עם ביצים" כשנכנס לתפקיד מאמן הנבחרת ואילו לרונאלדו, כך לפי העיתון, יש דעה טובה על המאמן דרך חברים משותפים שלהם בפורטוגל בה אימן את פורטו. העיתון מגלה שפלורטינו פרס וסגנו חוסה אנחל סאנצ'ס ניסו במשך חמש שעות לשכנע את זינדין זידאן לא להתפטר – וכשהבינו שאין סיכוי הם סימנו מיד את לופטגי ועשו הכל להחתימו, בצד הניסיון להחתים את מאוריסיו פוצ'טינו מטוטנהאם. 


לופטגי. עם ההתאחדות הספרדית לריאל לא הייתה בעיה להתעסק (Gettyimages)


כמו כן, "מארקה" כתב שרק ביום רביעי האחרון החלו השיחות הראשונות בין הצדדים, כאשר בריאל מדריד החליטו לא להיכנס למלחמה עם אף קבוצה אחרת. ריאל מדריד הסכימה לשלם שני מיליון יורו פיצויים, סכום נמוך באופן יחסי.


העיתון "אס" ספר חמש סיבות מדוע ריאל מדריד בחרה דווקא בלופטגי. הראשונה היא שהמועדון לא רצה להיכנס למלחמת עם מועדונים אחרים על מאמנים שכבר בתפקיד, כמו טוטנהאם וליברפול, השנייה היייתה שלופטגי כמו זידאן לפניו מכיר היטב את ריאל מדריד, השלישית שלופטגי יקבל סיוע מסרחיו ראמוס בחדר ההלבשה ושהוא מסתדר מצוין עם הצעירים, הסיבה הרביעית היא שיטות האימון המודרניות שלו והחמישית שליטה מלאה בספרדית.


"מונדו דפורטיבו" כבר העלה שמות של שחקני רכש מיידיים שלופטגי ירצה. האחד הוא אלברו אדריוסולה מגן הנבחרת והשני ואולי גם מפתיע, טיאגו אלקנטרה מבאיירן מינכן, שחקן ברצלונה לשעבר.



טיאגו אלקנטרה. ישוב לספרד, אבל דווקא לריאל? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי