התעוררה משנת חורף: 0:5 לרוסיה על ערב הסעודית

יורי גזינסקי
יורי גזינסקי | Gettyimages

שבעה משחקי הכנה רצופים המארחת לא ניצחה, אך במשחק הפתיחה היא התפוצצה: גזינסקי כבש ראשון, צ'רישב החליף את דזגוייב והצטיין עם צמד, דזיובה עלה מהספסל גם כן ורשם שער ובישול וגולובין חתם בכדור חופשי. צפו

(גודל טקסט)
חיכינו, ספרנו את הימים, בדקנו את ההרכבים, הכנו את הטבלאות וחתמנו על ההימורים – ולשמחתנו הגיע הזמן לכדורגל. מונדיאל 2018 יצא לדרך והמשחק הראשון הסתיים ב-0:5 חלק של המארחת נבחרת רוסיה על ערב הסעודית, במשחק שהשאיר טעם של עוד.


נכון, כדורגל ברמה גבוהה מדי לא היה על כר הדשא בלוז'ניקי הערב, פערי הרמות הורגשו והמקומיים לא התקשו יתר על המידה, אבל מבחינתם מדובר בבשורה: אחרי שבעה משחקי הכנה רצופים ללא ניצחון, לעיני הנשיא ולדימיר פוטין שישב ביציע, רוסיה התפוצצה. המארחת מצאה את הרשת במהרה, כבר אחרי 12 דקות, מנגיחה של יורי גזינסקי, ירדה להפסקה ביתרון כפול אחרי שדניס צ'רישב שהחליף את אלן דזגוייב – אחד מכוכבי רוסיה שספק אם יוכל לשוב ולשחק במונדיאל הקרוב – הכפיל את היתרון ובסופו של דבר רשמה 0:5 משכנע.


לקראת הסיום הירוקים התפרקו ובדקה ה-71 ארטם דזיובה המחליף כבש גם הוא עם הפדחת, בדקה ה-90 בישל לצ'רישב את השני שלו, בשער יפהפה עם הפאלש, ושניות לפני שריקת הסיום גם אלכסנדר גולובין סובב כדור חופשי מדהים שקבע את תוצאת המשחק.


תקציר המשחק באדיבות "כאן 11":


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

 



רוסיה וערב הסעודית לא שובצו לבית קשה במיוחד, כאשר אורוגוואי הבלתי צפויה מועמדת כמובן לסיים בפסגה ואיתן בבית גם מצרים שאפשר לומר שתלויה רק במוחמד סלאח, והמשמעות עבור הרוסים היא שהניצחון הזניק אותם לעמדה טובה לנסות ולתפוס את המקום בשמינית הגמר. הנבחרת הביתית רוצה לעבור את שלב הבתים לראשונה בתולדותיה, 10 שנים לאחר שציינה את הישג השיא שלה עם חצי גמר ביורו 2008.






חילוף מנצח. צ'רישב חוגג צמד (Gettyimages)


לערב הסעודית יש רקורד קצת יותר מוצלח לאורך ההיסטוריה, אבל לא הרבה יותר ונראה שהשנה היא לא תצליח לעשות זאת – היא אמנם החזיקה בכדור ברוב המשחק, אבל הציגה הגנה רופפת, כמעט שלא איימה על איגור אקינפייב והובסה במשחק הפתיחה. הסעודים הגיעו למונדיאל הראשון שלהם מאז 2006, אבל לפניו היו בארבעה גביעי עולם ברציפות וב-94, בהופעה הראשונה שלהם אי פעם, עלו לשמינית הגמר והודחו על ידי שבדיה.



אווירה נפלאה באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה, מלא ב-81,000 צופים (Gettyimages)


הרכבים
רוסיה: איגור אקינפייב, מריו פרננדס, אילייה קוטפוב, סרגיי איגנשביץ', יורי ז'ירקוב, יורי גזינסקי, רומן זובנין, אלכסנדר סאמדוב (דאלר קוזיאייב, 64), אלכסנדר גולובין, אלן דזגוייב (דניס צ'רישב, 24), פיודור סמולוב (ארטם דזיובה (70).


ערב הסעודית: עבדוללה אל מאיוף, מוחמד אל בריק, עומר חסאווי, עוסמה חסאווי, יאסר אל שחראני, עבדוללה עוטאייף (פאהד אל מוואלאד, 64), סאלם אל דאווסארי, סלמן אל פראג', תייסיר אל ג'סאם, יחיא אל שחרי (חטאן בחברי, 72), מוחמד אל סחלאווי (מוהנאד אסירי, 84).



ה-11 של נבחרת רוסיה (Gettyimages)



הסעודים קיוו להפתיע, אך הובסו (Gettyimages)


מהלך משחק
דקה 12, 0:1 לנבחרת רוסיה!! יורי גזינסקי אחראי על השער הראשון בטורניר. קרן של ז'ירקוב נהדפה תחילה על ידי ההגנה הסעודית. הכדור הגיע לגולובין שמצא בהגבהה רכה את הראש של גזינסקי, שניצל החלקה של מגן אורח ונגח לפינה הרחוקה של אל מאיוף הסעודי. שער ראשון שלו בנבחרת, בדיוק בזמן מבחינתו.

 



גזינסקי חוגג. השער הראשון שלו בנבחרת ושל מונדיאל 2018 (Gettyimages)


דקה 21: מתפרצת קטלנית של הסעודים, שלראשונה איימה על האורחים. אל סחלאווי כמעט נותר לבדו בשביל להכניע את אקינפייב, אבל התערבות רוסית בשנייה האחרונה מנעה שוויון.


דקה 24: חילוף ראשון בנבחרת רוסיה. אלן דזגוייב כנראה מתח שריר והוחלף על ידי דניס צ'רישב, קשר ויאריאל.



דזגוייב. פציעה מוקדמת של אחד הכוכבים המקומיים (Gettyimages)


דקה 43, 0:2 לנבחרת רוסיה!! אחד הכוכבים אולי נפצע, אבל מחליפו של דזגוייב, דניס צ'רישב, נותר ללא כיסוי, התגבר על השומרים שהגיעו באיחור ומתוך הרחבה בעט חזק למרכז. זובנין עם הבישול, צ'רישב הופך למחליף הראשון אי פעם שכובש במשחק פתיחה.



צ'רישב מניף את רגל שמאל ומכפיל את היתרון (Gettyimages)



החילוף השתלם (Gettyimages)


דקה 52: סאמדוב הניף את הרגל מכ-20 מטרים, הכדור עלה גבוה מעל השער.


דקה 56: תייסיר אל ג'סאם שלח את הרגל לכדור רוחב, הכדור חלף על פני אקינפייב ויצא החוצה.


דקה 68: אל מאיוף הדף למרכז הרחבה בעיטה של רומן זובנין, במזל גדול עבור הירוקים הכדור הורחק לפני שהובקע השער שלישי.


דקה 71, 0:3 לנבחרת רוסיה: שוב היה זה שחקן מחליף שמצא את הרשת, הפעם ארטם דזיובה שכבש תוך דקה! בנגיעה הראשונה שלו בכדור הוא נגח לרשת, גולובין שוב אחראי על הגבהה נפלאה ורושם בישול שני.



דקה על המגרש הספיקה לו כדי להצטרף לחגיגה. דזיובה (Gettyimages)


דקה 90, 0:4 לנבחרת רוסיה:
דקה בתוך תוספת הזמן, המחליף דניס צ'רישב בבעיטת פאלש נפלאה מצא את הרשת. דזיובה, להזכירכם מחליף נוסף, עם הבישול. 


דקה 90, 0:5 לנבחרת רוסיה:
וואו, וואו, וואו. כדור חופשי מסובב של גולובין מכ-20 מטרים קבע 0:5 משוגע לרוסיה שניות לפני שריקת הסיום. היכולת לא מזהירה מדי, אבל היריבה פשוט חלשה מדי והתוצאה בהתאם.



פשוט לא כוחות. הפנים של הסעודים אומרות הכל (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי