המופע של ד"ר קספר: 0:1 לדנמרק על פרו. צפו בתקציר

קספר שמייכל
קספר שמייכל | Gettyimages

פרו חזרה למונדיאל אחרי 36 שנה עם התקפה אחר התקפה, אבל נתקלה בחומה בשם שמייכל. בצד השני, בישול גדול של אריקסן לפולסן (59) נתן לדנמרק ניצחון. טכנולוגיית ה-VAR נתנה לפרו פנדל בדקה ה-45, אבל קואבה החמיץ

(גודל טקסט)
אז נכון, אחרי ה-0:5 המהמם של רוסיה על ערב הסעודית במשחק הפתיחה, ה-3:3 המשוגע בין פורטוגל לספרד והתיקו המפתיע של ארגנטינה מול איסלנד, אולי 0:1 לא נראה כל כך מרשים. אבל הצופים שהגיעו הערב (שבת) לאצטדיון מורודוביה ארנה בסרנסק ראו משחק כדורגל קצבי, נהדר ומלא אמוציות, שבסופו שער בודד של דנמרק נתן לה את ניצחון על פרו במשחק הראשון של הנבחרות בבית ג'.


שתי הנבחרות באו להילחם, לעניין ולנצח, כאשר שתיהן יודעות שהתוצאה במשחק הספציפי הזה יכולה להיות זו שתקבע מי מהשתיים תעלה לשמינית הגמר מהבית בו גברה מוקדם יותר צרפת על אוסטרליה 1:2. בהתאם לכך, קיבלנו משחק איכותי ומותח ששתי הנבחרות בו הגיעו למצבים, אם כי רק אחת ידעה לנצל אותם.


פרו תקפה ותקפה, במיוחד בדקות הסיום, אבל נתקלה ביום גדול של קספר שמייכל. השוער הדני היה בכל מקום וקלט כל כדור שבעטו לעברו, ואם דנמרק רוצה להודות למישהו במיוחד על הניצחון היא צריכה להסתכל רק עליו. הפרואנים קיוו לפתיחה טובה יותר מזו למונדיאל הראשון שלהם מזה 36 שנה, אבל פשוט לא הצליחו. מלבד השוער, הם גם קיבלו מתנה בדקה ה-45 בדמות פנדל מהחלטה שקיבל השופט לאחר שבדק את מצלמות הטלוויזיה. אבל כריסטיאן קואבה שלח את הכדור לשמיים והקבוצות ירדו למחצית בתיקו מאופס. 



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>





במחצית השנייה, כל מה שדנמרק היתה צריכה זה את התסכול של פרו והזדמנות אחת טובה. מתפרצת נהדרת בדקה ה-59 מצאה את הכוכב כריסטיאן אריקסן, שהכניס כדור גאוני ליוסוף פולסן. החלוץ, לבד מול השוער, לא התקשה להעלות את הדנים ליתרון. מאמן פרו שלח למערכה את פאולו גררו, הכוכב הגדול שלו שהושעה כזכור בשל שערוריית סמים, אבל גם הוא לא עזר. הדרום אמריקאים לחצו על השער של קספר שמייכל בלי הפסקה בערך מהדקה ה-70, אבל שום דבר לא היה יכול להכניע אותו היום. ובזכותו, דנמרק נמצאת עכשיו בנקודה מצוינת להעפיל לשמינית הגמר לראשונה מאז 2002.



אוהדות פרואניות. הרבה צבע ביציעים (gettyimages)



אוהדי פרו. עשרות אלפים מהם עשו את הדרך הארוכה עד לרוסיה (gettyimages)



גם לדנים יש נוכחות נאה ביציעים (gettyimages)





Danes in Russia ⚽️#TheFriendlyGroup#ForDanmark#WorldCuppic.twitter.com/vWfvxvyCBA

— Fodboldlandsholdene (@dbulandshold) June 16, 2018


הרכבים
פרו: פדרו גאלסה, לואיס אדבינסולה, כריסטיאן ראמוס, אלברטו רודריגס, מיגל טראוקו, רנאטו טאפיה (פדרו אקינו, 87), אנדרה קאריו, יושימאר יוטון, כריסטיאן קואבה, אדיסון פלורס (פאולו גררו, 62), ג'פרסון פרפאן (ראול רוידיאס, 85). 


דנמרק: קספר שמייכל, סיימון קיאר, אנדראס כריסטנסן (מתיאס יורגנסן, 81), ויליאם קביסט (לאסה שונה, 35), תומאס דילייני, ניקולאי יורגנסון, כריסטיאן אריקסן, הנריק דלסגארד, ינס סטריגר לארסן, יוסוף פולסן, פיונה סיסטו (מרטין בריית'ווייט, 67). 



פרפאן ודילייני נאבקים על הכדור (gettyimages)


מהלך המשחק
דקה 8: יושימאר יוטון בעט חזק מרחוק, קספר שמייכל היה במקום וקלט בלי בעיה.


דקה 13: קאריו בעט כדור חזק ומסובב מימין, שמייכל הדף טוב.


דקה 27: ניסיון של דילייני שבעט חזק מחוץ לרחבה אך מעט מעל המשקוף.



לארסן מוליך עוד התקפה דנית (gettyimages)


דקה 35: קביסט הדני נפצע בתיקול והורד מהמגרש על אלונקה, שונה נכנס במקומו.


דקה 39: אריקסן בעט כדור חופשי לחומה, שונה עט על הריבאונד ובעט חזק מ-22 מטרים, גאייס עצר.


דקה 45: רגע לפני השריקה להפסקה, קואבה הוכשל ברחבה הדנית. השופט הגמבי הורה להמשיך אך חזר בו והלך לצפות בהילוך החוזר בסיומו קבע – פנדל. קואבה עצמו בעט מהנקודה הלבנה, גבוה מעל השער.



צפה בהילוך החוזר, והורה על הנקודה הלבנה. השופט הגמבי (gettyimages)


דקה 50: קואבה שלח את פרפאן עמוק ברחבה, הוא בעט אך נבלם על ידי ההגנה הדנית.


דקה 57: קואבה נתן כדור נהדר לפלורס שממצב קורץ בעט החוצה.


דקה 59, 0:1 לדנמרק: אריקסן עם בישול ענק שלח את פולסן לרחבה הדנית, החלוץ בעט כדור חד וחזק לרשת של פרו.


דקה 61: גררו נכנס לשחק בשורות פרו, עשרות האלפים קמו והריעו לו.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי