חאמס רודריגס בספק. צ'רצ'סוב בטוח: נעצור את מוחמד סלאח

סלאח
סלאח | Gettyimages

שלישי במונדיאל: כוכב באיירן סובל מפגיעה בשוק, פקרמן אישר שהחלטה תתקבל רק מחר. פלקאו יערוך בכורה במונדיאל. מאמן רוסיה על הכוכב המצרי: "אין לי ספק שהוא יהיה ב-11, התכוננו לזה". טירוף סביב לבנדובסקי

(גודל טקסט)
מחר (שלישי) יתקיימו שני המשחקים האחרונים של המחזור הראשון בשלב הבתים כשקולומביה תפגוש את יפן ופולין תשחק מול סנגל במסגרת בית ח'. בנוסף, הסיבוב השני ייצא לדרך עם משחק מהסקרן בין רוסיה המארחת למצרים שזקוקה נואשות לניצחון.


קולומביה – יפן (בית ח', 15:00)
ארבע שנים אחרי שקולומביה הביסה את יפן 1:4 במונדיאל בברזיל, שתי הנבחרות ייפגשו שוב למשחק מרתק במורדוביה ארנה בסרנסק. נוכח התוצאות המפתיעות עד כה, אי אפשר להוציא מרשימת המועמדות להגיע רחוק בטורניר את "לוס קפטרוס" של חוסה פקרמן היהודי, שהגיע עם סגל עמוס כישרונות, בראשם חאמס רודריגס שחזר לעצמו העונה בבאיירן מינכן, אך נמצא בספק למשחק הפתיחה בשל פציעה בשוק ורדאמל פלקאו שבאופן מפתיע יערוך הופעת בכורה במונדיאל בגיל 32.


לברזיל 2014 הגיעה קולומביה אחרי היעדרות משלושה מונדיאלים, ונחשבה לאחת הנבחרות המלהיבות בטורניר. היא הודחה ברבע הגמר על ידי ברזיל וחאמס סיים כמלך השערים של הטורניר. עד כה, קולומביה פגשה את יפן שלוש פעמים במסגרת רשמית ומעולם לא הפסידה לה.



רק מחר תתקבל החלטה (Getty)


חוסה פקרמן: "המטרה לטווח הקצר היא לעלות מהבית וזה לא יהיה קל. לפני ארבע שנים התחלנו תהליך של גדילה והגענו לרבע הגמר. אנחנו מכבדים את כל היריבות במונדיאל, יש הרבה פייבוריטיות, אבל אנחנו מקווים להגיע אפילו יותר רחוק הפעם. אנחנו מצפים לפגוש יפן קשה. זו נבחרת הרבה יותר מנוסה לעומת זו שפגשנו במונדיאל הקודם (1:4). יפן דומה לנו. יש לה הרבה כישרון".


פקרמן אישר שחאמס רודריגס לא כשיר לחלוטין למשחק בשל הפציעה בשוק וטען שיחכה לרגע האחרון כדי לקבוע את ההרכב. המאמן הגן על הבלם ג'רי מינה, שכמעט לא שיחק בברצלונה, טען: "אין לי ספק ביכולות שלו", וביקר את האלופה הספרדית על העובדה שלא נתנה לו צ'אנס. 

בכורה בגביע העולם בגיל 32. פלקאו (AFP)

יפן הגיעה למונדיאל השישי שלה ולמרות שהיא לא נבחרת מרשימה במיוחד, היא מקווה להתקדם לראשונה בהיסטוריה מעבר לשמינית הגמר, שלב בו הופיעה פעמיים (2002 ו-2010). ה"סמוראים הכחולים" מקווים לעשות שינוי אחרי קמפיין מוקדמות קשה, שגרם לפיטורי המאמן ומינויו של אקירה נישינו, שידוע בגישה ההתקפית שלו ובאימונים האחרונים הוא ביקש מהשחקנים לקחת סיכונים מול קולומביה ולא לחשוש. תוכנית המשחק של יפן מתבססת על הקישור החזק יחסית שלה, עם הקשרים מאקוטו האסבה (פרנקפורט) וגאקו שיבסאקי (חטאפה).


ביפן התרחשה רעידת אדמה קשה באוסקה בעוצמה 6.1 בסולם ריכטר, ונישינו אמר: "יש לי שחקנים בנבחרת שמודאגים ממצב קרוביהם. חלק מהם היו ממש בהלם מהחדשות מהבית. אני חושש שזה ישפיע עליהם פסיכולוגית. אנחנו מדברים איתם כדי להרגיע אותם. נגד קולומביה אנחנו צריכים ליזום, אחרת נפסיד". הקפטן האסבה אמר: "אני רוצה להעביר את תנחומינו למשפחות הנפגעים. בקשר למשחק, גם אם אני יודע מה החולשות של קולומביה, אני לא הולך להגיד מה הן. אנחנו בכושר מעולה, אבל קולומביה נבחרת מאוד מאורגנת וגם יש לה שחקנים מאוד מוכשרים".


פולין – סנגל (בית ח', 18:00)
ז'וזה מוריניו, שמשמש כפרשן במונדיאל עבור הטלוויזיה הרוסית והוא הימר לפני הטורניר שסנגל תקדים את פולין בבית ותשלח אותה הביתה מוקדם. עכשיו הגיע רגע האמת של שחקניו של אדם נבאלקה שהיו ראש בית בהגרלה, ויקוו להפריך את התחזית של הפורטוגלי. הפולנים לא נראו טוב במשחקי ההכנה אחרי שהפסידו 1:0 גם לניגריה וגם למקסיקו, וסיימו רק ב-2:2 נגד צ'ילה שלא עלתה לטורניר. בעיה נוספת היא בהגנה, כשקמיל גליק צפוי לעבור מבחן כשירות לפני המשחק. אם בלם מונאקו לא יהיה כשיר, במקומו אמור לעלות יאן בדנארק מסאות'המפטון שרשם רק שלושה משחקים בנבחרת.


גם בהתקפה לפולין יש בעיה, והכוכב הגדול רוברט לבנדובסקי שאמור לסחוב את נבחרתו על הכתפיים, עסוק לאחרונה יותר במאבק לעזוב את באיירן מינכן מאשר במשימה שלו במדים הלאומיים. למרות זאת, הוא כבש ארבעה שערים בשלושת משחקי הידידות האחרונים והוא כל כך דומיננטי בפולין, עד שהממשלה הוציאה בול עם הדיוקן שלו לפני שלושה ימים, שנמכר עד כה חמש מיליון פעמים. שחקן בולט נוסף בפולין הוא קשר נאפולי פיוטר ז'ילינסקי שמגלה יכולת מצוינת בסרייה A ובנבחרת.


אדם נבאלקה: "הכישרון של לבנדובסקי אדיר ומגובה בעבודה קשה. הוא קפטן נהדר ואחד השחקנים בעולם, אבל הנבחרת שלנו עומדת בפני עצמה. רוברט הוא דוגמא לניהול קריירה ואני מאחל לכל שחקן להתפתח כמוהו". המאמן הוסיף: "יש לנו כמה שחקנים שלא שיחקו מספיק, אבל מתחילת ההכנה ניסינו לדאוג שזה לא ישפיע על היעילות שלהם. התכוננו בצורה אופטימלית למשחקים הראשונים". קמיל גליק שפצוע בכתפו ככל הנראה ייעדר. יקוב בלשצ'יקובסקי צפוי לערוך הופעה 100 במדי הנבחרת. 


בצד השני, סנגל מציגה כמובן בראש ובראשונה את הכוכב הענק של ליברפול סאדיו מאנה, כשבסגל נמצאים גם אקס מכבי תל אביב מוסא קונאטה שמשחק באמיין הצרפתית ובהגנה בולט בלם נאפולי קאלידו קוליבאלי. מאמן סנגל אליו סיסה אמר במסיבת העיתונאים: "התכוננו מצוין, אבל אנחנו יודעים שלא יהיה קל ולא באים עם אשליות". לשאלה איך הוא מתייחס לעובדה שהוא המאמן השחור היחיד במונדיאל אמר: "זה מדאיג אותי שמדברים על זה בכלל. למה צבע העור צריך להשפיע? הוא לא צריך להיות גורם בכלל. יש דור חדש של שחקנים נפלאים מאפריקה ויש גם מאמנים".



יצליח לסחוב את פולין על כתפיו? רוברטו לבנדובסקי (AFP)


רוסיה – מצרים (בית א', 21:00)
המארחת התפוצצה במשחק הפתיחה עם 0:5 מהדהד על סעודיה שבחרה להעניש שלושה שחקנים על כך שלא נלחמו מספיק. סטניסלב צ'רצ'סוב, מאמן רוסיה, יודע שניצחון יבטיח עלייה לשמינית הגמר, אך קל זה לא יהיה. המצרים, שהפסידו 1:0 לאורגוואי במשחק הפתיחה, נמצאים עם הגב לקיר וזקוקים נואשות לשוש נקודות. סלאח, שלא שותף, אמור הפעם לפתוח בהרכב. רוסיה תחסר את אלן דזגווייב שנפצע במשחק הראשון, אך על פי סקר שנערך באחד העיתונים הגדולים במדינה ההתעניינות בנבחרת עלתה בשמונה אחוז לאחר הניצחון הגדול במשחק הפתיחה.


צ'רצ'סוב אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו יודעים איך לעצור את סלאח, התכוננו לכך ואני בטוח שנעשה את זה. אני לא חושב שסרחיו ראמוס רצה לפצוע אותו בכוונה. היה ביניהם מגע פיזי לגיטימי ולא שום דבר אחר. אין לי ספק שסלאח ישחק נגדנו והאוהדים המצרים יהיו מאושרים מכך. באשר להיעדרו של דזגוייב אמר: "כשחקן כזה לא יכול לשחק זו מכה, אבל ידענו איך להגיב ולהחליף אותו (דניס צ'רישב, שכבש צמד) ולכן אני בטוח שנדע לעשות זאת גם במשחק הקרוב". צ'רישב אמור לפתוח יחד עם הכוכב הצעיר של הנבחרת אלכסנדר גולובין.


איגור אקינפייב השוער דיבר גם הוא: "מוחמד סלאח? אני מעדיף להתרכז בניצחון שלנו מאשר בשחקן של היריבה. האם אני מעדיף שהוא ישחק או לא? אני אפילו לא יודע איך להגיב. אני מעדיף לראות את הקבוצה שלי מנצחת. אנחנו מאוד בטוחים בעצמנו".


הקטור קופר: "סלאח כשיר. גם לפני המשחק הקודם חשבנו שהוא כשיר, אבל ביצענו בדיקה אחרונה וכך יהיה גם הפעם. אני מקווה שהוא יוכל לשחק ואופטימי שזה יקרה. האם אפשר לעצור אותו? למאמנים שונים יש אסטרטגיות שונות. הוא אחד השחקנים הטובים בעולם וזה כבוד ופריביליגה לאמן אותו. הוא צנוע כמו שהוא מוכשר והוא שחקן קבוצתי אמיתי. כשהוא לא נמצא, אנחנו מרגישים בחסרונו". 

על הטקטיקה ההגנתית אמר: "יש לנו זהות וזה הסגנון שלנו גם אם יש כאלה שלא מרוצים. זה עבד לנו וגרם לנו לעשות דברים יפים. אנחנו משחקים על הנקודות החזקות שלנו ולפעמים חסר לנו קצת בנגיעה האחרונה. אין לי חרטות על בחירת הסגל. אני מסתכל רק על המשחק נגד רוסיה והמטרה היא להשיג את התוצאה הנכונה". 




אמור לפתוח. צ'רישב (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי