כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה לא מנצחת: יעקב הדס, לשעבר שגריר ישראל בגרמניה, ניסה להבין יחד עם חברי הקבינט של 103fm את הסיבה להדחה הדרמטית של הנבחרת המקומיתמהמונדיאל, וקבע: "הכתובת הייתה על הקיר".



"אין בי שמחה לאיד על כך אך הם בעצמם מודים שהניצחון לא מגיע להם. הדברים מדברים בעד עצמם ולא צריך לתת במקרה הזה פרשנויות", סיפר הדיפלומט לשעבר.



יואב לימור ציין בתגובה לדבריו כי "המאמן שלהם התמנה לתפקיד בשנת 2006 והלך עם הקבוצה דרך של 12 שנה, בהן הגיעה הנבחרת לניצחון באליפות העולם ופעמיים הגיעה לחצי הגמר ביורו. בכל טורניר שהם עשו בעשור האחרון הם הגיעו לקצה. הפעם האחרונה שגרמניה לא הגיעה לחצי הגמר הייתה כשהמנהיג שלהם היה אדולף היטלר. מאז הם לא הודחו".



"גרמניה היא מדינה שהדת והמדינה הופרדו על פי חוק, אך יש בה דת אחת בדמות הכדורגל", סיפר הדס. לדבריו, "העובדה שכולם במדינה אוהבים כדורגל הטילה הרבה על הכתפיים של השחקנים. הם אלופי העולם וזה מחייב. בשנת 2014 לא היו ציפיות מהקבוצה, אך לא רק שהקבוצה הגיעה לגמר, היא הפכה לאלופת עולם ועשתה זאת בסטייל".



 


לאור רמת המשחק הירודה של גרמניה בתחרות, טען השגריר לשעבר כי "הכתובת הייתה על הקיר. זה יכול לקרות. כולם אמרו זאת וזה לא היה סוד. היה על הקבוצה לחץ גדול".

כשנשאל מה דעתו על כושר ההתאוששות של גרמניה, אמר: "אני לא איש של תחזיות, אלא איש של עובדות. הסוד הגדול של גרמניה הוא ההשקעה בחינוך ובכדורגל עממי מגיל אפס במדינה. זו אומה של 82 מיליון איש עם מאגר בלתי נדלה של כישרונות. גרמניה היא המדינה בה רשומים הכי הרבה כדורגלנים יחסית לכמות התושבים בה. כל אחד מהשחקנים של הקבוצה הוא מלך, שחקן אחד בלבד שלהם שווה כמו חצי מקבוצות ליגת העל שלנו".

כשנשאל לסיום מי הקבוצה הפייבוריטית לניצחון במונדיאל, השיב: "לאחר הדחת גרמניה אני בעד נבחרת אנגליה. היא נראית טוב יחסית אך אחרי המשחק מול בלגיה נהיה יותר חכמים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן