"אמרתי לשחקנים לפני שנה וחצי שהם יכולים להצליח בנבחרת יותר מבקבוצות"

גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט | Gettyimages

אנגליה וסאות'גייט קמו לבוקר מאושר אחרי ה-0:2 על שבדיה שהעלה אותה לחצי גמר המונדיאל אחרי 28 שנים. מגווייר: "תזמון מושלם לשער הראשון שלי בנבחרת". ליניקר: "עדיף לשתוק. יש עוד דרך ארוכה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
אוהדי נבחרת אנגליה התעוררו הבוקר (ראשון) למציאות שלא חוו 28 שנים בכדורגל אחרי שעלו לחצי גמר גביע העולם בזכות ניצחון 0:2 על שבדיה ברבע הגמר, חלום שנראה בלתי מציאותי עד לפני כמה שבועות.



באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן > 



בשער "הסאן" נכתב: "יייייס" אחד ארוך ובנוסף: "האריות מחצו את השבדים והצטרפו לארבע הגדולות האחרונות בגביע העולמי. אנחנו לראשנה בחצי הגמר אחרי 28 שנים. הניצחון 0:2 התקבל בשימחה עצומה בקרב אוהדי אנגליה בממלכה וברוסיה והשאיר מיליוני שבדים בוכים. האריות הצעירים של גארת' סאות'גייט צפויים כעת לקרב נגד קרואטיה לעלות לגמר".


SUN ON SUNDAY: Yeeess! #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/OLBTGK4SSN

— Neil Henderson (@hendopolis) July 7, 2018

ב"דיילי אקספרס" צוטט המאמן גארת' סאות'גייט שאמר: "זה פשוט היה הטוב ביותר". סאות'גייט הוא המאמן השלישי בלבד של אנגליה שמגיע לשלב הזה עם הנבחרת אחרי סר אלף ראמזי שזכה במונדיאל ב-1966 ובובי רובסון שסיים רביעי באיטליה ב-1990. "אם אתה חושב על המאמנים שהגיעו לפניי לשלב הזה, אז בטוח שזה היום הכי טוב שלי כמאמן אי פעם", אמר המאמן בן ה-47. "אני מושווה לאנשים שאני מכבד ומעריך וקשה בכלל להשוות בינינו. צריך לבחון את זה בפרספקטיבה הנכונה. לפני 18 חודשים אמרתי לשחקנים בנבחרת שהם יכולים להשיג כאן הצלחה הרבה יותר גדולה ממה שהשיגו במועדונים שלהם ועכשיו הם מבינים על מה דיברתי, אבל לא מדובר כאן עליי, אלא על הנבחרת".


EXPRESS SPORT: Gareth: This was simply the best #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/sJOZVVQ7wX

— Neil Henderson (@hendopolis) July 7, 2018

"מייל און סאנדיי" השתמש שוב בכותרת הצפויה – "פרינס הארי" – רק שבניגוד לעבר בה היא הוקדשה להארי קיין, מי שזכה לה הפעם היה הבלם הארי מגווייר שכבש את שער הבכורה שלו בנבחרת, כשרק לפני שנתיים צפה ביורו 2016 כתייר. בלם לסטר הגיע לטורניר כאחד השחקנים הכי אלמוניים בנבחרת וכעת הוא אחד הכוכבים שלה. כמו השיר הכי נפוץ בקרב האנגלים לאחרונה, גם העיתון תהה אם הגביע באמת חוזר הביתה? אנגליה אומנם לא משחקת את הכדורגל הכי מלהיב במונדיאל, אבל גם פורטוגל לא עשתה זאת ביורו 2016 וגם לא יוון ביורו 2004. מאמן הנבחרת לשעבר גלן הודל העניק ציונים בעיתון לשחקנים, ג'ורדן פיקפורד זכה לציון הכי גבוה – 9 – אחרי שלוש הצלות גדולות והודל כתב עליו: "הוא איש המשחק ומשתפר ממשחק למשחק בטורניר". שני הבלמים ג'ון סטונס ומגווייר קיבלו 8 כל אחד. השאר 6 ו-7.


MOS SPORT: Prince Harry #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/797sKPABbo

— Neil Henderson (@hendopolis) July 7, 2018

עוד נכתב בעיתון שאחרי שריקת הסיום בסמארה חיבק סאות'גייט את עוזרו סטיב הולנד ואחר כך פנה לכל אחד מאנשי הצוות שלו וחילק לו חיבוק ורק אז עלה לכר הדשא והצטרף לקייל ווקר, ג'סי לינגארד וג'ון סטונס שבימים כתיקונם הם מתחפרים במלחמות בין המועדונים שלהם, אבל רקדו מול אוהדי אנגליה. אחרי זה רץ לאוהדים עם אגרופים מונפים ושילהב אותם.


פרשן "מייל און סאנדיי", מאט לוטון, כתב שסאות'גייט יכול להתגאות בדברים הקטנים שעשה למען הצלחת הנבחרת ואחד מהם ההתעקשות לבחרו במגווייר שלא היה שחקן פופולארי וגדל בשפילד יונייטד. לסטר רכשה אותו מהאל ב-17 מיליון ליש"ט, אבל הוא לא היה שחקן בולט. המאמן ראה בו משהו מתאים לשיטה שלו ולקח אותו לנבחרת וכעת בשני משחקים נגד קולומביה ושבדיה הוא היה אחד השחקנים המצטיינים במשחק. מגווייר אמר בסיום: "השער הראשון שלי בנבחרת לא היה יכול להגיע בטיימינג טוב מזה. הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו וזו היתה המטרה שלנו. השבדים הקשו עלינו עם כדורים ארוכים וצופפו בהגנה. במחצית השנייה היינו קצת פחות טובים, אבל מקווה שכולם בבית נהנים מההישג". אגב, ברשתות החברתיות פורסם ציוץ של הבלם מלפני כשנתיים בו טען שינקום בשבדים אחרי שבילה ארבע שעות בהרכבת מנורה של איקאה, ציוץ שהתברר כמזוייף.


SUNDAY TIMES SPORT: Hope and Glory #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/L412c7LixM

— Neil Henderson (@hendopolis) July 7, 2018

בעיתון "סאנדיי פיפל" הומלץ לשחקני הנבחרת להישאר רגועים לקראת קרואטיה, כשנכתב שבגמר 1966 חזו 32 מיליון צופים בבריטניה, מספר שבטוח יישבר בחצי הגמר הקרוב נגד קרואטיה. ואם נבחרת שלושת האריות צריכה עוד סיבה לאופטימיות, שימו לב לנתון הבא: אנגליה היא כבשה שמונה שערים ממצבים נייחים בטורניר, יותר מכל נבחרת אחרת ובדיוק אותו מספר שערים שכבשה ממצבים כאלה במונדיאל 1966 בו זכתה בתואר.


SUNDAY PEOPLE: Keep calm and Harry on #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/UOz3NOifhb

— Neil Henderson (@hendopolis) July 7, 2018

ההתאחדות השבדית צייצה לנבחרת האנגלית: "ברכותינו אנגליה! זה היה ניצחון שהגיע לכם. אי אפשר להכחיש את זה". סר ג'ף הרסט ששיחק במונדיאל 1966 אמר: "הופעה נפלאה של הנבחרת כקבוצה ויש כמה בודדים. פיקפורד, טריפייר, מגווייר, סטרלינג. גם הפרשנים ושחקני עבר של אנגליה התלהבו ודידי האמן צייץ: "במילה אחת – מבריק". דייויד בקהאם: "הופעה מבריקה וניצחון ענק. ראינו ביטחון גדול של שחקנים מקצועיים. זו נבחרת שמשחקת אחד עבור השני". גארי ליניקר אמר: "עדיף לשתוק. יש עוד דרך ארוכה".


It actually might bloody well come home. Incredible. And yes, it's the real one. pic.twitter.com/GqZvGSFP5B

— Gary Lineker (@GaryLineker) July 7, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי