אביו של מסוט אוזיל: במקומו הייתי פורש מהנבחרת

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | Gettyimages

כוכב ארסנל וגרמניה נמצא תחת מתקפה בחודשים האחרונים זכר לתמונתו עם נשיא טורקיה רג'פ ארדואן: "הוא פגוע, התעללו בו, הפכו אותו לשעיר לעזאזל. הוא לא רוצה להסביר את עצמו". בהתאחדות מצפים להודעת הבהרה

(גודל טקסט)
אלופת העולם גרמניה כידוע התבזתה במהלך המונדיאל וסיימה את דרכה כבר בשלב הבתים עם ניצחון אחד בלבד משלושה משחקים, גם הוא הושג רק בתוספת הזמן, ולצד הכישלון הגדול לא נפסק העיסוק במעמדו של מסוט אוזיל, כוכב הנבחרת וארסנל.


כידוע, לפני גביע העולם הצטלמו אוזיל ואילקאי גונדואן עם נשיא טורקיה רג'פ ארדואן ועוררו סערה בגרמניה לאור מעורבתם הפוליטית ובתגובה לכך ספגו השניים שריקות בוז צורמות, קללות ואף איומים במהלך משחקי ההכנה של גרמניה וגם בגביע העולם. היום (ראשון) בחר אביו של אוזיל, מוסטפה, להתראיין בנושא והבהיר: "מסוט מאוכזב, פגוע, התעללו בו. הוא שחקן נבחרת במשך תשע שנים ועשה המון עבור גרמניה. הוא שעיר לעזאזל ובמקומו אני הייתי פורש מהנבחרת".


אביו של הקשר אמר על התמונה עם ארדואן: "זו לא הייתה הצהרה פוליטית מצדו וגם לא הראשונה שלו עם פוליטקאים, גם עם מרקל הוא הצטלם. הוא בחור ביישן והוא לא היה מסרב לתמונה עם אדם כמו ארדואן. זה היה חצוף מצדו אם כן. ארדואן דיקטטור? אז למה רוסיה מארחת את גביע העולם ובעוד ארבע שנים קטאר? מסוט לא התכוון לתמוך בארדואן בבחירות והוא גם לא מי שהפיץ את התמונה, אלא אנשיו של ארדואן".

Why do Germany allow these supporters of Turkish Tyrant to play in their national team?

-Mesut Ozil & Ilkay Gundogan, who are German players of Turkish origin, have been at the center of a media storm in Germany after they met with Turkish President Erdogan in London last May. pic.twitter.com/XjHnjcIu4U

— curdistani (@curdistani) June 18, 2018

מדוע אוזיל ספג ביקורות קשות מגונדואן: "עם כל הכבוד לאילקאי, יש לו רק 27 הופעות בנבחרת. מסוט הוא שם גדול יותר ואנשים מחפשים אותו יותר בשל כך, הוא שם שמוכר עיתונים. הוא לא רוצה להסביר את עצמו ולא להגן על עצמו. הוא משחק בגרמניה ולא בטורקיה כי אנחנו חיים במדינה במשך 50 שנה, הוא נולד בגלזנקירשן ולמה שהוא ישחק במדינה שהוא מבקר בה רק בחופשות? הוא 80 אחוז גרמני ו-20 אחוז טורקי".


בתגובה לראיון, ולאחר שאוליבר בירהוף, המנהל המקצועי של נבחרת גרמניה, דרש ממנו לפרסם הבהרה, כעת גם ריינהארד גרינדל, נשיא ההתאחדות הגרמנית, טען כי על אוזיל להבהיר את עצמו: "זה נכון שהוא טרם הסביר את עצמו, דבר שאכזב אוהדים רבים, ולכן זה ברור מבחינתי שכשהוא יסיים את חופשתו יהיה עליו לפרסם את דבריו בנושא. אנחנו נחכה ונראה כיצד הוא יגיב, זה הוגן לתת לשחקן כה מוערך שלנו הזדמנות לתקן טעות שעשה. בכל מקרה עתידו תלוי בידי המאמן, מקווה שהוא יספק תשובות לאוהדים".



בגרמניה מצפים להצהרה, אביו של הקשר סבור אחרת (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי