פנים אמיתיות: כך פוגבה העמיד את ז'וזה מוריניו על טעותו

פול פוגבה
פול פוגבה | Gettyimages

התפקיד שלו בנבחרת צרפת שונה לחלוטין מזה שבמנצ'סטר יונייטד, חבריו לטריקולור רואים בו כמנהיג על המגרש ומחוצה לו וגם דידייה דשאן שופע מחמאות. הערב בחצי גמר המונדיאל מול בלגיה הקשר ינסה לכבוש יעד נוסף

(גודל טקסט)

פול פוגבה הוא עדיין תעלומה בנבחרת צרפת. הוא עוד רחוק מהיכולת שהציג כשכיכב ביובנטוס, אבל בנבחרת הוא לפחות השתחרר מהכבלים של ז'וזה מוריניו, שאולי גרמו לו להרהר אם החזרה למנצ'סטר יונייטד הייתה נכונה.

פוגבה הוא כריזמטי ואי אפשר להתעלם ממנו. לפני רבע הגמר מול אורוגוואי, כשדידייה דשאן קיבל את החולצה עם המספר 80 לציון משחקו ה-80 כמאמן הטריקולור, נראו כל השחקנים מוחאים לו כפיים, ורק פוגבה הוסיף גם שריקה עסיסית. מאז עבר פוגבה תמורת 105 מיליון יורו מיובנטוס ליונייטד, הוא עדיין לא מימש את הפוטנציאל. ברגע של רצינות לפני תחילת המונדיאל התראיין בצרפת ואמר: "הפכתי מכוכב לשחקן הכי מבוקר בתקשורת העולמית". למזלו, ניימאר גנב ממנו את ההצגה במונדיאל.

בנבחרת היו לפוגבה משחקים טובים ופחות טובים, אבל אור הזרקורים נלקח ממנו לטובת אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה. השבוע אמר בלז מאטווידי שפוגבה גם מראה פנים אחרות: "הוא הוכיח שהוא יכול להיות המנהיג של הנבחרת. למילה שלו יש משקל בחדר ההלבשה".


פוגבה בין אמבפה וגריזמן. אור הזרקורים נלקח ממנו (Gettyimages)

דשאן העביר מסר אישי לפוגבה כשאמר עליו: "הוא מסוגל לכל דבר על המגרש, אבל הוא לא יכול לעשות הכל". ביורו 2016 הלחץ על פוגבה היה אפילו גדול יותר. טענו שהוא לא סיפק את הסחורה ולאחר שבישל את השער השני בניצחון 0:2 על אלבניה ביצע תנועה מגונה לעבר העיתונאים ביציע. גם בסיום המשחק מול שווייץ במונדיאל הנוכחי היה פוגבה נסער ואמר: "אני לא צריך לתת הסברים לאף אחד. אני משחק עבור נבחרת צרפת, ושכולם ימשיכו לדבר".

פוגבה רחוק משיאו, אבל בלט לטובה במהלך המונדיאל. אמנם ברבע הגמר מול אורוגוואי קיבל רק את הציון 5 ב"ל'אקיפ", אחרי שהחמיץ וסבל מהעימותים עם מרטין קאסרס האורוגוואי, אך אפשר לומר שדשאן מצא לו את המקום הנכון על המגרש. הוא מנהל את המשחק לא רק בזכות המסירות וניווט המשחק, אלא גם משמש כמאמן על הדשא. "הוא התבגר וצבר ניסיון", אמר דשאן, "התקופה שלו ביובנטוס וביונייטד נתנה לו הרבה חוכמה. גם בחדר ההלבשה הוא הפך לסוג של מנהיג. הוא מאוד שאפתן, ואני חושב שהוא פורח בתחרויות גדולות".


"פורח בתחרויות גדולות". דשאן מחמיא למנוע במרכז השדה (Gettyimages)

העיתון "מנצ'סטר איבנינג ניוז" דיווח כי מוריניו החליט לשנות כיוון לקראת העונה הבאה ולתת לפוגבה את ניהול המשחק, כמו בנבחרת. באיחור של שנתיים, ייתכן שסוף סוף יונייטד תיבנה סביבו. אחרי רכישת נמניה מאטיץ' בשנה שעברה, הברזילאי פרד שהגיע משחאטר דונייצק עשוי להיות זה שיאפשר לפוגבה לשחק באופן חופשי יותר, עם פחות מטלות הגנתיות.

ב-3:4 בשמינית הגמר על ארגנטינה ראו אוהדי השדים האדומים פוגבה אחר לגמרי מזה ששיחק באולד טראפורד. המסירות שלו היו מדויקות והוא היה האדריכל האמיתי של הניצחון. אם למוריניו היו תכניות להיפטר ממנו, ייתכן שהמונדיאל הזה שינה את דעתו. על כל פנים, הערב תהיה לפוגבה הזדמנות לעשות את מה שלא עשה אף פעם: להתקדם צעד נוסף לעבר זכייה בתואר החשוב בעולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי