מוריניו: זכיתי בשלוש אליפויות, יותר מכל 19 המנג'רים בליגה

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | AFP

אחרי התבוסה 3:0 לטוטנהאם, מנג'ר מנצ'סטר יונייטד סיפק כהרגלו הצגה ממסיבת העיתונאים, אותה עזב בזעם לאחר שדרש כבוד מהעיתונאים. בתקשורת האנגלית הפורטוגלי הואשם במצב אך גארי נוויל קרא: "הוא צריך להישאר"

(גודל טקסט)
ז'וזה מוריניו היה הדמות הטרגית אמש (ראשון) אחרי התבוסה 3:0 של מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד לטוטנהאם. ברגע נדיר, המנג'ר הפורטוגלי לא עזב מיד את האיצטדיון אלא עמד ומחא כפיים דקות ארוכות לקהל שמחא לו כפיים בחזרה למרות ההפסד, במה שיכול היה להתפרש גם כטקס פרידה של המיוחד מהאוהדים והאיצטדיון.


למעשה, זה היה ההפסד הכי גדול של מוריניו אי פעם כמנג'ר במשחק ביתי. אחרי שלושה מחזורים יונייטד ירדה למקום ה-13 בטבלה, כשהחלק הגרוע היה כשנראה שהשחקנים הרימו ידיים אחרי השער הראשון של הארי קיין, למרות שבמחצית הראשונה שיחקו מצוין, הגיעו להמון מצבים והייתה חסרה רק רגל מסיימת. פיל ג'ונס נפצע ולא ברור מתי יחזור למגרשים ומוריניו סיים את מסיבת העיתונאים כשהוא יוצא החוצה בזעם לאחר שטען שלא מכבדים אותו. ראשי יונייטד ביציע נראו המומים. הם עדיין מתכוונים לתת למנג'ר זמן לתקן את הסיטואציה, אבל החבל מתהדק על צווארו, כשלמזלו האוהדים עדיין איתו.


מוריניו שהגיע ליונייטד להחזיר אותה לימיה הגדולים רשם את הפתיחה הכי גרועה של המועדון מאז 1992/3 ואוהדי טוטנהאם לא היססו לעקוץ אותו כששרו לו את השיר הידוע: "יפטרו אותך בבוקר" וגם "אתה כבר לא המיוחד יותר". אוהדי יונייטד דווקא שרו בשמו ומוריניו אמר בסיום: "אני לא חושב שזה דבר נורמלי שאוהדים שרים בשמו של המנג'ר כשמפסידים בבית".


ב"דיילי מירור" נכתב שמוריניו נאבק להישאר בתפקיד אחרי ההפסד והפרשן והעיתונאי ג'ון קרוס כתב: "עננים שחורים מתקדרים מעל ראשו של מוריניו שהיה זקוק לניצחון כדי להתגבר על ההפסד נגד ברייטון, וראה בהלם את הקבוצה שלו מתפרקת". ב"הטיימס" נכתב שזו פתיחת העונה הכי גרועה של מוריניו בקריירה שלו כולל בתקופות שלו בצ'לסי, אינטר וריאל מדריד. הוא מעולם לא הפסיד שניים מתוך שלושת משחקי הפתיחה שלו כמאמן.


TIMES: Mourinho's worst start to a season #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/8MBuh7cxZw

— Neil Henderson (@hendopolis) 27 באוגוסט 2018

במסיבת העיתונאים עצמה, מוריניו דרש שיתנו לו כבוד. הוא טען שהוא המנג'ר הכי מצליח בליגה למרות ההשפלה והעובדה שזה הפסד הבית הכי גדול שלו אי פעם באנגליה, שהוא לא יודע מה המערך הטוב ביותר שלו בהגנה וגם הצהיר שיונייטד שיחקה טוב. המנג'ר הניף שלוש אצבעות לעבר העיתונאים וסימן שזכה עם צ'לסי בעבר בשלוש אליפויות. לעיתונאים אמר: "אתם יודעים מה התוצאה היתה? 3:0, אבל האצבעות האלה גם אומרות שזכיתי בשלוש אליפויות באנגליה יותר מכל 19 המנג'רים של הפרמיירליג כיום ביחד. הם זכו בשתיים ביחד (פפ גווארדיולה ומנואל פלגריני עם מנצ'סטר סיטי) ואני בשלוש עם צ'לסי אז אני מבקש כבוד".


מוריניו, שכאמור הלך להאוהדים באיצטדיון ומחא להם כפיים אמר בסיום: "האוהדים שלנו לא קוראים עיתונאים. כל האוהדים שלנו לא רואים טלוויזיה. כל האוהדים שלנו הרבה יותר אינטליגנטיים מכך. הם ענו לכולם בצורה הכי מדהימה. המסר שלי היה דומה לזה שהאוהדים נתנו לשחקנים. כשאתה משחק כפי שאתה משחק ואתה יוצר הזדמנויות כפי שיצרנו ומחמיץ כמו שהחמצנו אתה מרגיש מתוסכל במחצית, אבל היינו בטוחים שאנחנו הולכים לנצח את המשחק. אני מאושר מהדרך בה האוהדים הגיבו כלפי הבחורים. היה מגיע להם היחס הזה כי לפעמים השחקנים לא מקבלים את מה שמגיע להם".


MIRROR SPORT: You're getting sacked in the morning #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/E5fARDzxqg

— Neil Henderson (@hendopolis) 27 באוגוסט 2018

בנוסף טען מוריניו שהקבוצה לא נמצאת במשבר אחרי שני הפסדים בשלושת משחקי הפתיחה של העונה: "לא חושב שזה מצב קשה עבורנו". לגבי ההגנה, לאחר שהחל עם שלושה בלמים כולל אנדר הררה שמשחק בדרך כלל כקשר אחורי, הפכה מסיבת העיתונאים לעצבנית יותר. מוריניו טען: "לא יודע. במשחק הראשון שיחקתי עם אריק באיי ו-ויקטור לינדלוף ועכשיו עם פיל ג'ונס וכריס סמולינג, אבל עכשיו ג'ונס פצוע ובמשחק הבא סמולינג ישחק עם בלם אחר. כשמרכוס רוחו יחזור גם הוא יהיה אופציה למרכז ההגנה ככה שאני לא יודע מי הארבעה הכי טובים שלי בהגנה".


הפורטוגלי האשים אז את העיתונאים: "אתם רוצים להפוך את מסיבת העיתונאים הזאת למשהו של 'בואו נאשים את הבחור הזה'. כשאני מנצח משחקים אתם באים לכאן הרבה פעמים ואתם לא מרוצים מהדרך בה אנחנו מנצחים. אתם תמיד טוענים שהכי חשוב זה איך משחקים אז אני רוצה לדעת מה יותר חשוב לשחק טוב או לנצח משחקים".


לפי המיוחד, יונייטד אכן שיחקה טוב והוא פירט : "היינו אגרסיביים, לחצנו למעלה וטוטנהאם לא יכלה להשלים שתי מסירות נורמליות. הייתה להם קרן אחת ממנה הבקיעו שער ועם השער הזה אתם רוצים לשנות את הסיפור של המשחק? אז אני אומר לכם שהשופטים הכי טובים כדורגל הם האוהדים והאוהדים של יונייטד הם האוהדים הכי טובים". כשנשאל על כך שהיו אוהדים שעזבו מוקדם את המשחק אמר: "הייתי עושה אותו דבר אם הקבוצה שלי הייתה מפסידה 3:0. זה לוקח שעתיים להגיע מכאן למרכז מנצ'סטר. לפני שנה הפסדנו כאן 3:0 לסביליה ושרקו לנו בוז והיום השחקנים עזבו את כר הדשא והאוהדים הריעו להם כי הגיע להם ככה שהם צריכים להמשיך לנסות".



מוריניו. מסתבך (AFP)


לשאלה אם צדק בביקורת שלו על כך שיונייטד לא רכשה עוד שחקנים אמר: "אמרתי מה שהייתי צריך להגיד, אבל זה מת. השוק סגור עד ה-1 בינואר ואני לא אומר מילה נוספת בנושא. מי שראה את המשחק ראה קבוצה מאוחדת. הבחורים לא היו נותנים הכל אם הקבוצה לא הייתה מאוחדת. הגיע הזמן להפסיק את כל השקרים עלינו. אין קבוצה שמאוחדת בלי המנג'ר".


למרות דברי מוריניו, הפרשנים היו תמימי דעים שיונייטד במשבר גדול באשמתו בלבד. כריס סאטון אמר ל-BBC5: "ההפסד של מוריניו הוא לא עניין של מזל רע. מדובר במקום אליו קבוצות היו חוששות להגיע (אולד טראפורד) וזה כבר לא המקרה. הכל נובע מהאווירה שהכניס מוריניו בקדם העונה. יש המון שליליות, יש המון מאבקי כח פנימיים והמנג'ר לא מצליח להוציא את המיטב מהשחקנים שלו. הכל מתחיל מהמנג'ר במועדון הזה. ממה שנראה כרגע שהם לא מועמדים לרוץ לתואר. הם לא יודעים להגן עם ארבעה בהגנה ולא יודעים עם שלושה".


Jose Mourinho walked out of his post-match press conference demanding respect after @ManUtd's 3-0 defeat by @SpursOfficial on @SkySportsMNF.

Report and highlights as #MUFC lose two of opening three @PremierLeague games for first time since 1992: https://t.co/VCUD1nQIhhpic.twitter.com/24x2uBGDYO

— Sky Sports Premier League (@SkySportsPL) August 27, 2018


קפטן העבר של יונייטד גארי נוויל קרא לא לפטר את מוריניו: "הוא צריך להישאר כי זה אולי האתגר הכי גדול שהיה לו בקריירה, להחזיר את יונייטד לימיה היפים והוא מסוגל לעשות את זה". ב"דיילי מייל" הוענק ציון 7 ללוק שואו ופרד וכל שאר שחקני יונייטד קיבלו ציונים נמוכים – פיל ג'ונס, רומלו לוקאקו ומוריניו קיבלו 5. בנוסף נערכה בעיתון השוואה בין מוריניו למאוריסיו פוצ'טינו: "לא רק מוריניו לא קיבל הקיץ את מה שהוא רצה. גם פוצ'טינו לא זכה לקבל אפילו חיזוק אחד, אבל ההבדל הגדול בין השניים היה הגישה".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי