רשמי: וידאר קיארטנסון מצטרף לרוסטוב

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | דני מרון

החלוץ האיסלנדי עבר למועדון הרוסי תמורת 2.5 מליון יורו: "היו לי שנתיים נפלאות כאן, עכשיו אני עושה צעד נוסף בקריירה. תמיד אשאר אוהד מכבי תל אביב". מנספורד: "זה היה הזמן הנכון עבורו להתחיל פרק חדש"

(גודל טקסט)
אחרי לא מעט ספקולציות ותקופה ארוכה בה שני הצדדים מנסים להיפרד, וידאר קיארטנסון עוזב את מכבי תל אביב אחרי שתי עונות בלבד. החלוץ האיסלנדי נמכר לרוסטוב הרוסית, לאחר שעבר בהצלחה בדיקות רפואיות בבית החולים תל השומר, תחת פיקוח של נציג של הקבוצה הרוסית וייצא עוד היום כדי להשלים את העסקה שאושרה על ידי הצהובים.


מה שקידם את העסקה בשעות האחרונות הוא הבעת הנכונות מצידה של מכבי תל אביב לרדת בדרישותיה על השחקן, משלושה מיליון יורו ל-2.5, מיליון יורו פחות מהסכום אותו שילמה מכבי תל אביב למאלמו השבדית תמורת החלוץ בקיץ 2016. בנוסף, הצהובים יחסכו את השכר הגבוה של השחקן שעומד על כמיליון יורו.


קיארטנסון אמר לאחר עזיבתו לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "היו לי שנתיים נפלאות כאן במכבי וברצוני להודות לחברי לקבוצה, לאוהדים ולכולם במועדון. עכשיו אני עושה צעד נוסף בקריירה שלי אבל תמיד אשאר אוהד נלהב של מכבי ושל העיר תל אביב".



קיארטנסון חוגג את שערו האחרון במכבי תל אביב, בשבוע שעבר בנורבגיה (אודי ציטיאט)


מנכ"ל מכבי תל אביב, בן מנספורד, הוסיף לאתר הרשמי: "וידאר הגיע למכבי כדי לכבוש שערים והוא עשה בדיוק את זה. נראה כי זה הזמן הנכון עבור וידאר לעזוב ולהתחיל פרק חדש בקריירה. כולם במכבי מאחלים לוידאר ולמשפחתו את מלוא ההצלחה בעתיד".


הצהובים ידעו על הצעתה של הקבוצה הרוסית, אך ציפו להתפתחויות מול אחת הקבוצות מליגת המשנה באנגליה. בתום המשחק אמש וההדחה מאירופה, החלוץ בעצמו החליט לקחת את ההצעה. מה שאולי הכריע את הכף עבורו היא העובדה ששלושה מחבריו לנבחרת האיסלנדית משחקים בקבוצה. מכירת קיארטנסון חשובה למכבי תל אביב מבחינה כלכלית, על אחת כמה וכמה אחרי ההדחה מאירופה בפלייאוף ואי ההעפלה לשלב הבתים, שמנעו מהמועדון  סכום המוערך בכ-30 מליון שקל. שחקני הקבוצה הפסידו מענק עלייה של 75 אלף שקל כל אחד. 



Видар Кьяртанссон – игрок «Ростова»

Нападающий сборной Исландии Видар Кьяртанссон подписал контракт с «Ростовом» сроком на 4 года. #мыростовpic.twitter.com/PivmPsrCKC

— Football Club Rostov (@rostovfc) August 31, 2018

לאור לוח הזמנים הצפוף, מכבי תל אביב קיימה הבוקר אימון בקריית שלום והחלה להתכונן למשחק הליגה בטרנר נגד הפועל באר שבע ביום ראשון הקרוב. מאמן הקבוצה ולאדן איביץ' לקח קשה את ההדחה מאירופה: "אני והשחקנים בשוק, זה היום הכי קשה עבורי מאז שאני במועדון. יש עכשיו יומיים להכין את הקבוצה למשחק בבאר שבע". 


הקפטן שרן ייני הוסיף: "המשחק נגד סארפסבורג לא יפגע בנו לקראת הפועל באר שבע. אנחנו שחקנים מקצוענים, שיודעים להתאושש ולהרים את עצמנו. ההדחה היא אכזבה ולא שוק, כי המשחק היה בידיים שלנו. דיברתי עם שחקנים מסארפסבורג והם הרגישו שאנחנו קבוצה טובה יותר, לכן אנו כועסים על עצמנו".



"המשחק היה בידיים שלנו". ייני (אודי ציטיאט)


גורם נוסף בסביבת המועדון אמר: "מיץ' גולדהאר האמין כי הולכת להיות עונה ענקית וקיבל את ההדחה מאירופה בבום מהדהד. הדמעות והכאב של מספר שחקנים והעצב הכללי לא יכפרו על ההדחה והכסף הגדול שנמוג בעשר הדקות האחרונות. עכשיו, בלי המשחקים באירופה, צריך להתכונן מחדש ומסתמן כי מספר שחקנים יהיו בדרך למועדונים אחרים, עקב הירידה בעומס ובמשחק המשחקים לעונה הקרובה". בהקשר זה, נראה כי אליאל פרץ ומתן חוזז שוב יושאלו לקבוצות אחרות.


במועדון מאוכזבים מההתנהלות של השוער פרדראג ראיקוביץ' שהתעמת עם אוהדי הקבוצה, בעט בבקבוק שכמעט פגע בשופט ויצר אווירה שאינה מכובדת בסיום המשחק. שחקן נוסף שלקח קשה מאוד את ההדחה הוא אלירן עטר, שכבש שער מופלא בדקה ה-60 שהיה מעלה את קבוצתו לולא הייתה סופגת שער נוסף. גורם במועדון אמר על כך: " ההדחה והכאב מנעו חגיגה גדולה סביב הגול האדיר של עטר, גול ברמה עולמית שלא ייכנס להיכל התהילה של המועדון רק בגלל ההדחה ".


איביץ' אמור לבצע כמה שינויים בהרכב לקראת המשחק נגד הפועל באר שבע. כבר הבוקר יעבור הבלם ז'איר אמאדור בדיקה רפואית, שתקבע אם יוכל לשחק. דור פרץ, שלא שיחק אתמול, ישוב להרכב. איתי שכטר ישחק במקומו של קיארטנסון.



פרץ. יחזור להרכה הפותח (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי