בערב יום הכיפורים החל המסע לזכייה בליגת האלופות עם משחק ענק באנפילד בו ניצחה ליברפול 2:3. אינטר עשתה מהפך מול טוטנהאם 1:2 וברצלונה רמסה את איינדהובן 0:4 עם שלושער של ליאו מסי. הבעיטה החופשית שלו היתה לפנתאון.




בית א':
מונאקו - אתלטיקו מדריד 2:1



אתלטיקו מדריד, שתארח את הגמר האלופות ב-1 ביוני ב"וונדה מטרופוליטנו", הראתה אופי מול מונאקו ועשתה מהפך אחרי פיגור בחוץ. קשר מונאקו סמואל גנדסיר, המשחק בנבחרת צרפת עד גיל 21, העלה ל-0:1 בדקה ה-18 בבעיטה מחמישה מטרים ורשם שער בכורה במפעל בהופעה ראשונה. דייגו סימאונה המורחק ראה מהיציע את הקולצ'ונרוס מתאוששים והם הפכו את התוצאה כבר במחצית הראשונה ורשמו ניצחון חשוב, אחרי פתיחה רעה בליגה.



בדקה ה-31 אנטואן גרייזמן השאיר את דייגו קוסטה לבד מול השוער השווייצרי דייגו בנאליו - וזה כבר היה 1:1. חוסה חימנס כבש את שער הניצחון בזמן פציעות של המחצית הראשונה, אחרי שנגח פנימה מקרן של קוקה. לאתלטיקו זה היה רק ניצחון שני בלבד בשלב הבתים בשמונה משחקים אחרונים. מונאקו ללא ניצחון כבר תשעה משחקים. אתלטיקו הפסידה רק משחק אחד מ-14 מפגשים נגד צרפתיות באלופות.



קלאב ברוז' - דורטמונד 1:0



הגרמנים ניצחו רק בדקות הסיום את אלופת בלגיה משער של כריסטיאן פולישיץ' בדקה ה-85, אחרי שמתיי מיטרוביץ' בלם קלאב ברוז' ניסה למנוע מפולישיץ' לדהור לעבר השער אחרי מסירה של מחמוד דאהוד. הכדור ניתז מפולישיץ' ועבר בקשת את שוער המקומיים קרלו לטיסה הקרואטי. שוער דורטמונד רומן בורקי הדף לפחות שלושה כדורים מסוכנים. זה היה ניצחון ראשון של דורטמונד באלופות מאז 2017 והפסד שביעי רצוף בבתים של האלופות לבלגים.



בית ב'


ברצלונה - איינדהובן 0:4



לפני המשחק ביקש מאמן איינדהובן, מארק ואן בומל, משחקניו לא לבקש את חולצתו של ליאו מסי בסיום, אבל הוא יצר רק קארמה שלילית לשחקניו אחרי שמסי הבקיע שלושער ורשם כבר 103 שערים באלופות. הוא הבקיע שמונה שלשות באלופות, שיא במפעל, ועבר את כריסטיאנו רונאלדו שהבקיע שבע שלשות.



בדקה ה-32 כבש מסי את השער הראשון בשלב הבתים אחרי בעיטה חופשית נפלאה ומסובבת מ-20 מטר לפינה הימנית שלא נתנה צ'אנס לשוער פ.ס.וו ירואן זואט. עמוק לתוך המחצית השנייה היה נראה שהאורחים מסתדרים עם בארסה ואף ניסו להשוות, אבל בדקה ה-75 ראינו את עוסמן דמבלה עושה מבצע אה-לה-מסי. הוא קיבל כדור קצר מפיליפב קוטיניו ועם גבו לשער הסתובב בין שני שחקנים עם הכדור ופרץ קדימה ואז ושיגר בעיטה מצוינת מכ-20 מטר לפינה הימנית הרחוקה. 0:2. שער בכורה נפלא של דמבלה לברצלונה באלופות. בספרד הגיבו שאולי בסופו של דבר יתברר שדמבלה אכן היה שווה 140 מיליון יורו.



בדקה ה-77 איבן ראקיטיץ' שלח את מסי עמוק לתוך רחבת ה-16 בכדור מצוין ומסי המשיך פנימה. 0:3. ברצלונה נותרה עם 10 שחקנים אחרי שסמואל אומטיטי חסם את הירבינג לוסאנו קרוב למרכז המגרש בדקה ה-79 וספג צהוב שני ואדום. בדקה ה-88 מסי השלים שלושער במשחק אחרי שלואיס סוארס שלח אותו לתוך הרחבה. 0:4.



אינטר - טוטנהאם 1:2



הפסד שלישי רצוף למנג'ר טוטנהאם מאוריציו פוצ'טינו לראשונה מאז הגיע לטוטנהאם. שתי הקבוצות היו במשבר לפני המשחק, אבל אינטר היתה זו שיצאה ממנו לפחות באלופות. דווקא טוטנהאם הוליכה 0:1 ב"סאן סירו" משער ענק של כריסטיאן אריקסן בדקה ה-54 ששיגר בעיטה לחיבורים שפגעה קודם במיראנדה והטעתה את סמיר האנדנוביץ'.


כשהיה נדמה שטוטנהאם תחזור הביתה עם שלוש נקודות הגיע המהפך המאוחר. מאורו איקרדי כבש גולאסו בשער בכורה במפעל בדקה ה-86 בבעיטה מאוויר מ-18 מטר. 1:1 אחרי שכמעט לא נגע בכדור. טוטנהאם נשברה והשוער מישל וורם ספג שער הפסד מנגיחה של הקשר האורוגוואי מתיאס וסינו בזמן פציעות (92+). הארי קיין היה שוב חלש והחמיץ שער במחצית הראשונה.



בית ג':

ליברפול - פאריס סן ז'רמן 2:3



המשחק הגדול של הערב לא איכזב. הצגת כדורגל באנפילד למרות שמו סלאח היה חלש וכמעט גרם לכך שהצרפתים ייצאו מהמשחק עם נקודה שלא היתה מגיעה להם. ג'יימס מילנר נבחר למצטיין במשחק על ידי ליברפול.



שמונה שחקנים מה-11 של ליברפול שעלו אתמול בהרכב שיחקו בגמר האלופות. דניאל סטארידג' פתח במקום רוברטו פירמינו שישב על הספסל בגלל פגיעה בעינו וזה היה משחקו הראשון בהרכב באלופות אחרי שש שנים. בפס.ז' השוער אלפונס אראולה החליף את ג'יג'י בופון המושעה וגם מרקו וראטי לא שיחק בגלל הרחקה.



סטארידג' כבש את הראשון בדקה ה-30 בנגיחה אחרי הגבהה של אנדי רוברטסון. בדקה ה-36 חואן ברנט הכשיל את ג'יורג'ינו ווינאלדום ברחבה וג'יימס מילנר בעט את הפנדל פנימה. 0:2 לליברפול. האורחים לא ויתרו. בדקה ה-40 המגן הימני של נבחרת בלגיה תומאס מונייה צמצם בבעיטה מצוינת מתוך הרחבה אחרי שהכדור פגע ברוברטסון והגיע אליו ו-1:2.


הסיום היה דרמטי במיוחד. בדקה ה-83 ניימאר חטף כדור במרכז המגרש אחרי מסירה רעה במיוחד של מו סלאח ומסר לקיליאן אמבפה שהשווה ל-2:2 והראה עד כמה הצמד הזה יכול להיות קטלני. ואז הגיע הסיום הדרמטי ביותר. בדקה ה-92 בזמן פציעות מבצע סולו של רוברטו פירמינו ברחבה ושער ניצחון 2:3. הברזילאי חגג וכיסה עין אחת אות לפגיעה בעינו במשחק נגד טוטנהאם. זה היה משחקו ה-150 במדי ליברפול. איזה סיום.



הכוכב האדום בלגראד - נאפולי 0:0. האיטלקים שלטו, אבל חזרו רק עם נקודה ומתברר שהסרבים יכולים להיות הסוס השחור ב"בית המוות, הזה.



בית ד':

שאלקה - פורטו 1:1



איקר קאסיאס קבע שיא היסטורי כאשר רשם עונה 20 ברציפות של משחק בליגת האלופות ושבר את השיא של ראיין גיגס. פורטו היתה יכולה לעלות ליתרון מוקדם בגלזנקירשן, אבל החמיצה פנדל של אלכס טייס בדקה ה-13. מהעבר השני השווייצרי בריל אמבולו העלה את שאלקה ליתרון בדקה ה-64 אחרי התקפה מהירה של שניים מול השוער. פנדל נוסף לפורטוגלים בוצע כהלכה על ידי אוטאביו שהשווה בדקה ה-75 ל-1-1.



גלאטסראיי - לוקומוטיב מוסקבה 0:3



התחלה מצוינת לטורקים. שתי הקבוצות עלו עם 18 שחקנים ממדינות שונות למשחק. גארי רודריגס מקייפ ורדה העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-9. ארן דרדיוק השווייצרי קבע 0:2 בדקה ה-67. גלאטסראיי נותרה בעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של באדו אנדייה בצהוב שני בדקה ה-87, אבל סלצ'וק אינאן העלה ל-0:3 בפנדל בדקה ה-90.