הקול בראש: ברצלונה סובלת מחייו הפרטיים של ג'רארד פיקה

ג'רארד פיקה עם ליאו מסי
ג'רארד פיקה עם ליאו מסי | Gettyimages

ההגנה חדירה מאי פעם ומרבית החצים, כולל אלה של מסי, מופנים כלפיו. מי שיועד פעם להיות הנשיא, סופג ביקורות על עסקיו וסובל מנסיגה קשה ביכולת. בשביל לנצח את טוטנהאם (22:00), הוא יהיה חייב להתעלות

(גודל טקסט)

ג'רארד פיקה רק בן 31. בדרך כלל, זה הגיל שבו בלם מגיע לבשלות מקסימלית ומשדרג את המשחק כדי לסחוב עוד חמש-שש שנים ברמה הכי גבוהה בעולם. מי שאיכותי בצורת המשחק שלו מוצא בעמדת הבלם הזדמנות לנהל את המשחק מאחור, להיות מנהיג אמיתי ולהפוך ליהלום של הקבוצה. ג'רארד פיקה וסרחיו ראמוס עשו זאת כבר שנים, אבל בעוד שראמוס ממשיך להתרכז בתפקיד הבלם, הרי שפיקה כבר מזמן עם הראש מחוץ למגרשי הכדורגל.

אמרו פעם על פיקה שיום אחד הוא יהיה נשיא ברצלונה. בעונה שעברה הוא השיג עבור ברצלונה חוזה שמן עם חברת ראקוטן היפנית תמורת 60 מיליון יורו לעונה ונשיא ברצלונה ג'וזף ברטומאו הרגיש חייב לפיקה שאירגן את העסקה באמצעות חברת "קוסמוס" שהקים. כבר אז הבינו רבים שהכדורגל הפך עבור פיקה למקצוע צדדי משהו. הראש שלו מזמן בעסקים גדולים ובין היתר הוא סיכם עם איגוד הטניס ITF על שינוי השיטה בתחרות הנבחרות. מדובר בסיכום ל-25 שנים שסכום של שלושה מיליארד דולר עם חברת ההשקעות "קוסמוס", שתשקיע כסף רב בפיתוח הטניס ברמה הבינלאומית. התחרות החדשה תהיה מעין מונדיאל טניס החל מ-2020, שיתקיים בחסות "קוסמוס" ובשיתוף פעולה עם ה-ITF.

עד כאן אפשר לפרגן לפיקה ולומר שלמרות היותו שחקן פעיל הוא כבר מבטיח את עתידו כשיפרוש ויהפוך כנראה לאחד הכדורגלנים הכי עשירים בעולם. אלא שהמעורבות הזאת בפרויקטים השונים גרמה לכך שהראש שלו לא נמצא ממש בברצלונה. הנפילה באה לידי ביטוי במשחקים האחרונים, כאשר הבלם היה אחראי לשלושה מתוך ארבעה מהשערים שספגה הקבוצה בתיקו 2:2 מול ג'ירונה ובהפסד 2:1 ללגאנס. ב"אס" אף הגדירו את הטעות שלו בשער השני של לגאנס כ"אחת הגדולות בקריירה שלו".


נסיגה חדה ביכולת. פיקה (Gettyimages)

בקטאלוניה מבינים שהראש של פיקה נמצא בפרויקט שלו בגביע דיוויס ורבים שואלים אם הוא באמת מרוכז בקבוצה. המאמן הוא האיש הראשון שצריך לדעת, אך לטענת ארנסטו ואלוורדה הוא לא שם לב שפיקה הוריד את הדוושה מהגז. לפני התיקו 1:1 מול בילבאו נשאל המאמן על כך ואמר: "אני לא רואה שהוא פחות מרוכז באימונים או במשחקים". על רקע הפציעה של סמואל אומטיטי והיכולת הנוראית שגילה תומאס ורמאלן מול לגאנס, הנסיגה ביכולת של פיקה בולטת שבעתיים.

בטורו בעיתון "ספורט" הקטאלוני אמיליו פרס דה רוסאס לא היה יכול שלא לעקוץ את פיקה ואת הנהלת ברצלונה: "היו ימים בכדורגל ששחקנים היו מועסקים בקבוצה ולא הבעלים שלה. את הכדורגל היום מנהלים שחקנים והסוכנים שלהם. אחרי ההפסד נגד לגאנס ואלוורדה נאלץ לגונן על השחקנים שלו כי עבור התקשורת כל הפסד של בארסה הוא רעידת אדמה. פיקה הוא אחד מכוכבי הכדורגל הגדולים שלנו והוא מכתיב היום לקבוצה איך הוא יתנהל ולא אחרת. השחקנים משחקים היכן שהם רוצים. אם ארגון תחרות טניס עולמית הופך להיות אחד הדברים החשובים עבורך זה טבעי שאתה לא יכול לתת הכל במגרש. הראש לא נקי ושלא יגידו לי אחרת".

אדמונד צ'ו הסיני, ששותף עם פיקה בחברת קוסמוס, תיאר את העבודה שלו בפרויקט ולא הרגיש את אוהדי ברצלונה: "הוא מעורב במאה אחוז. לפיקה יש טענות קשות נגד מסי על כך שהוא לא מספיק מעורב כקפטן הקבוצה ולא מדבר עם התקשורת אחרי הפסדים, אבל מסי אמר לו את האמת בפרצוף: 'אתה אחראי על ההגנה ואנחנו סופגים יותר מדי שערים'. הערב (22:00) במשחק החוץ מול טוטנהאם, הם יצטרכו להשכין שלום ביניהם ולהשכין את הכדור ברשת כדי למנוע מהמשבר להפוך למפלה.


אמר לפיקה את האמת בפנים. מסי (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי