קם לתחייה: בארקלי סוף סוף מקבל הזדמנות בנבחרת אנגליה

רוס בארקלי
רוס בארקלי | AFP

באברטון רוס בארקלי נפצע שוב ושוב, תחת קונטה בצ'לסי הוא לא קיבל קרדיט, אבל העונה הוא קם לתחייה אצל סארי. יעקב זיו על קשר נבחרת אנגליה לקראת המשחק מול קרואטיה (21:45 בספורט 4)

(גודל טקסט)

ההתאחדות אנגלית חייבת תודה למאוריסיו פוצ'טינו, שבצד עבודתו כמנג'ר סאות'המפטון וכעת בטוטנהאם הצליח למצות את הפוטנציאל הגדול של השחקנים האנגלים בקבוצותיו ובכך סייע לנבחרת שלושת האריות להעמיד סגל איכותי ושופע כוכבים, לפחות בהשוואה למצב הסגל בשנים האחרונות. עכשיו נראה שמצטרף אליו מאמן זר נוסף שהופך לבעל ברית של שלושת האריות – מאוריציו סארי, מנג'ר צ'לסי שנחשב לאחד שמשדרג שחקנים. תראו מה עשה בנאפולי עם דריס מרטנס, אותו הפך לסקורר על בקבוצה האיטלקית.

את אותה עבודה עושה כעת סארי עם דויד לואיז, אותו החזיר לכשירות מבצעית אחרי שאנטוניו קונטה זרק אותו ליציע וייתכן שיצליח להציל גם את הקריירה של אלברו מוראטה שסבל מצלילה ביכולת. בינתיים סארי גם הקים לתחייה את מי שהיה אמור להיות אחד מכוכביה הבאים של אנגליה, רוס בארקלי. צ'לסי שילמה עליו 15 מיליון ליש"ט לאברטון בינואר האחרון ורבים הרימו גבה לאחר שנרכש כשהוא פצוע מזה תקופה ארוכה. קונטה ששיתף אותו רק בשני משחקים בליגה, אבל באוקטובר תחת המנג'ר החדש הוא כבש את שער הבכורה בבלוז בניצחון 0:3 על סאות'המפטון, גם בישל באותו משחק ווהרוויח ביושר זימון ראשון לנבחרת מאז מאי 2016. עד כה רשם בארקלי 22 הופעות וכבש שני שערים עבור מולדתו.

התחייה המחודשת שלו בגיל 24 היא כמו תגלית חדשה לנבחרת – מאברטון הוא נפרד אחרי סדרת פציעות ומבלי שמימש את הפוטנציאל הגדול שלו, שעכשיו הוא רוצה למצות ובגדול. סארי אמר עליו אחרי המשחק האחרון: "התרשמתי שהוא מאוד רוצה להצליח. אני חושב שיש לו עתיד מזהיר. אני מאוד מרוצה ממנו, כי הוא השתפר מהיום הראשון שהגעתי לצלסי. בכל אימון ומשחק ראיתי שיפור. אני מרוצה עבורו על השער ומרוצה על כך שזומן לנבחרת. לפני שנה הוא סבל מפציעה מאוד לא קלה והוא רק עכשיו חוזר ליכולת שלו – ויש לו הכל. פיזית, טכנית ועכשיו הוא גם משפר את ההגנה הטקטית. הוא יכול להפוך לשחקן מאוד חשוב עבור הנבחרת. אם אתם שואלים אותי, המשחק הכי מרשים שלו היה נגד ליברפול בגביע הליגה בו ניצחנו 1:2".


היה פצוע תקופה ארוכה וכלל לא זכה לקרדיט אצל קונטה (AFP)

יש הטוענים שסארי היה צריך דמוי מארק האמשיק מנאפולי בקבוצתו, אז הוא הפך את בארקלי להאמשיק גרסת הבלוז – ואם מתחשבים בעובדה שאף אנגלי לא כבש ובישל עבור צ'לסי באותו משחק מאז 2013 עד שעשה זאת בארקלי בתחילת השבוע, מבינים שהוא בהחלט יכול להפוך לכזה. בארקלי, שפעמים רבות מכונה "ג'ון סינה" לאור הדמיון לכוכב ה-WWE, רוצה לפצות את עצמו על הזמן שאיבד עקב הפציעות ולהחזיר לנבחרת, במדיה עשוי לשחק לראשונה לאחר כשנתיים מול קרואטיה בליגת האומות (21:45 בספורטHD4). הוא היה בסגל אנגליה ליורו 2016, אבל לא בעט בכדור אחד.

העיתונאי ג'ון קרוס מה"מירור" אמר לספורט1: "כשאני מדבר היום עם בארקלי הוא נוטף ביטחון עצמי. פעם היה נבוך, חששן ובלי טיפת ביטחון וראו את זה גם על כר הדשא". קרוס, כשראיין את הקשר עבור "מירור", שאל כיצד השתנה ובארקלי השיב: "פעם הייתי חושב על הרבה דברים מעבר לכדורגל. הרבה דברים אחרים העסיקו אותי. היום אני ממוקד רק במטרה להצליח בצ'לסי ומשם הדרך פתוחה להצלחה בנבחרת. הביטחון עלה לי מאז שסארי הגיע. גם האימונים לצידם של שחקנים ברמה עולמית כמו אדן הזאר ואחרים בצ'לסי תורמים לך לביטחון. כשאתה מקבל מהם מילה טובה אתה מבין שאתה בדרך הנכונה".

פרשני הנבחרת אומרים שההבדל בין בארקלי מודל גודיסון פארק לבארקלי מודל סטמפורד ברידג' הוא אחד ויחיד. 281 דקות בלבד בליגה ועוד 115 בליגה האירופית ו-90 בגביע הליגה שכנעו את סארי שהקשר מציג יכולת שיא, ברמה אחרת משהציג באברטון. לשאלה מה השתנה אצלו אמר בארקלי: "אני מבין היום טוב יותר את הכדורגל. עבדתי על החולשה שלי בצד ההגנתי ועל הצד החזק שלי, ההתקפי. היום אני הולך הרבה יותר קדימה ומרגיש יותר שחקן רב גוני מאשר הייתי אי פעם".


אלן שירר
, פרשן "מאץ' אוף דה דיי" באנגליה טען השבוע: "רואים שסוף סוף האסימון נפל אצלו. הוא מצא את המפתח להצלחה בקבוצה". הקרדיט של סארי? בארקלי סיפר על מאמנו: "הוא לימד אותי לקח את ההזדמנויות ולעבוד קשה. אני מאמין שאם יתנו לי את ההזדמנות פעם לא אפספס". 


היכולת תחת סארי לא נעלמה גם מעיניו של סאות'גייט. בארקלי שוב בנבחרת (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי