צפו בתקציר: 2:3 משוגע לאנגליה בחוץ מול ספרד

אנגליה
אנגליה | Gettyimages

חניכיו של סאות'גייט בחצי ראשון מבריק פירקו את הלה רוחה מצמד של סטרלינג (16, 38) ושער של ראשפורד (29). אלקאסר הלוהט וראמוס רק צימקו (58, 97) עבור המפסידה, שעדיין פייבוריטית לסיים ראשונה בבית

(גודל טקסט)
עוד ערב גדול של ליגת האומות מאחורינו. נבחרת אנגליה עם חצי ראשון אדיר גברה 2:3 על ספרד בחוץ, שוויץ השיגה 1:2 על איסלנד שירדה לדרג השני והיה לנו גם 3:3 דרמטי בין אסטוניה להונגריה.


ספרד – אנגליה 3:2
נבחרת ספרד הגיעה מאוד נינוחה הערב לאיצטדיון הבניטו ויימרין שבסביליה לקראת המשחק מול אנגליה. ראשות הבית ויכולת נהדרת, כולל שישייה על קרואטיה ורביעייה לרשת ווילס במשחק אימון נתנו מספיק סיבות לאופטימיות ללואיס אנריקה וחניכיו. אלא שלאנגלים היו תוכניות אחרות וחצי ראשון מטורף שלהם נתן להם ניצחון 2:3 ענק על הלה רוחה. למרות ההפסד, הספרדים נמצאים במצב לא רע בכלל לסיים בראשות הבית.


הדקות הראשונות דווקא לא בישרו על הטירוף שצפוי להגיע. בדקה החמישית מרקוס אלונסו כמעט העלה את נבחרתו ליתרון כשגלש לכדור שהוסט על ידי ראשו של ראמוס ופגע בראשו של פיקפורד ממש על קו השער. 11 דקות לאחר מכן, האנגלים פצחו בחגיגה. כדור מדוייק של גו'רדן פיקפורד הגיע עד להארי קיין, שירד לא פעם לכיוון מרכז המגרש כדי לעזור בניהול המשחק של האנגלים. הקפטן שלח את ראשפורד שדהר בצד שמאל, התקדם יפה ומצא את ראחים סטרלינג בכדור עומק נהדר. האחרון לא התבלבל ובעט חזק פנימה לפינה הנגדית העליונה. שער ראשון של סטרלינג במדים הלאומים מזה שלוש שנים.


לאחר קצת פחות מחצי שעה של משחק, שוב קיין היה אחראי על המהלך כשהדביק אליו שלושה שחקני הגנה ספרדים ושחרר בטימיינג מושלם כדור לראשפורד, שהפעם, בניגוד להחמצות הענקיות מול קרואטיה, לא התבלבל והעלה את האנגלים ל-0:2. בדקה ה-38, יושבי האיצטדיון בסביליה כבר לא האמינו למראה עיניהם. רוס בארקלי, שפורח לאחרונה בצ'לסי, מצא עצמו באין מפריע על סף רחבת ה-16 והוציא כדור עומק פנטסתי להארי קיין, שבנגיעה רכה מצא את ראחים סטרלינג שמול שער חשוף העלה את האנגלים ל-0:3 מהפנט, תוצאה שנשמרה עד למחצית. צמד לסטרלינג, צמד בישולים לקיין, שער ובישול לראשפורד. חגיגה אנגלית במיטבה.



סטרלינג חוגג את השלישי שלו (gettyimages)


אל החצי השני עלו האנגלים עם הרבה פחות אמביציה וניסו בעיקר לשמור על התוצאה. הספרדים עדיין לא היו מדויקים עד כניסתו של המחליף האולטימטיבי, פאקו אלקאסר מדורטמונד. לספרדי הלוהט לקח קצת יותר מדקה על המגרש כדי לצמק עם נגיחה עוצמתית לרשת של פיקפורד. חמש דקות לאחר מכן התמהמה השוער האנגלי ואיבד כדור לרודריגו שכבר מצא עצמו מול שער ריק, אך השוער התעשת וחילץ את הכדור ברגע האחרון. עד לסיום, חניכיו של לואיס אנריקה המשיכו להפעיל לחץ כבד על שערו של פיקפורד, עד שהגיע הקפטן הנצחי סרחיו ראמוס ונגח בעוצמה פנימה, בשער שהיה גם אקורד הסיום של המשחק המשוגע הזה.


למרות ההפסד, הספרדים עדיין פייבוריטים להמשיך לשלב הפלייאוף. כרגע הם עם שש נקודות במאזנן לעומת ארבע של האנגלים, מה שאומר שניצחון חוץ על קרואטיה במחזור הבא יעלה אותם בוודאות. גם תיקו או הפסד עלול להספיק, בתוספת איבוד נקודות של האנגלים בבית מול אותה קרואטיה. למרות זאת, סאות'גייט וחניכיו יכולים להיות מרוצים מההופעה שלהם הערב.



סטרלינג חוגג. צמד גדול לחלוץ (gettyimages)


הרכבים:

ספרד: דויד דה חאה, ג'וני קסטרו, נאצ'ו פרננדס, מרקוס אלונסו, סרחיו ראמוס, סאול ניגס (פאקו אלקאסר, 57), סרחיו בוסקטס, טיאגו אלקנטרה, יאגו אספאס (דני סבאיוס, 57), מרקו אסנסיו, רודריגו (אלברו מוראטה, 73)



אנגליה: ג'ורדן פיקפורד,  קיירן טריפייר (קייל ווקר, 76), ג'ו גומס, הארי מגוויר, בן צ'ילוול, הארי ווינקס, אריק דייר, רוס בארקלי, ראחים סטרלינג, מרקוס רשפורד, הארי קיין.


מהלך המשחק:


דקה 5: סרחיו ראמוס הסיט עם ראשו כדור קרן, מרקוס אלונסו גלש יפה ובעט משני מטרים כדור שפגע בראשו של פיקפורד. הצלה יפה של השוער.


דקה 16, 0:1 לאנגליה!: כדור ארוך של פיקפורד הגיע לקיין במרכז המגרש, הקפטן שלח את ראשפורד בצד שמאל שהתקדם יפה ובכדור עומק נהדר מצא את סטרלינג שלא התבלבל מול דה חאה וסיים נהדר לפינה הרחוקה. שער ראשון של סטרלינג במדים הלאומים מזה שלוש שנים והראשון של שחקן אנגלי על אדמת ספרד מאז גארי ליניקר ב-1986.  



  סטרלינג מכניע את דה חאה. (gettyimages)


דקה 29, 0:2 לאנגליה:
הלם בסביליה. קיין משך אליו ארבעה שחקני ספרדים ושחרר בדיוק בזמן לראשפורד, שהפעם אחרי שתי החמצות גדולות ומל קרואטיה, הכניס את דה חאה. 


דקה 38, 0:3 לאנגליה!: הספרדים בשוק. רוס בארקלי בהקפצה אומנותית משהו מצא את קיין שעם נגיעה רכה תוך כדי גלישה מצא את ראחים סטרלינג שדחק לשער את השני שלו והשלישי של האנגלים.


לואיס אנריקה הערב. הנבחרת שלו לא מתפקדת (gettyimages)


דקה 51: אסנסיו הסתובב על גומס ובעט חזק לרשת החיצונית.


דקה 58, ספרד מצמקת ל-3:1: מישהו חשב שזה יהיה אחרת? כדור קרן הגיע לראשו של החלוץ הלוהט באירופה פאקו אלקאסר, שרק נכנס כמחליף דקה קודם לכן, שנגח בעוצמה לרשת ולא השאיר לפיקפורד סיכוי.



פאקו מחזיר את ספרד למשחק. (gettyimages)


דקה 63: איזה פספוס ענק של ספרד. פיקפורד התמהמה עם הכדור בצורה רשלנית, רודריגו כבר הצליח לחטוף ומצא עצמו מול שער חשוף אך השוער התעשת וחילץ ברגע האחרון, במה שיכל להיחשב כפנדל. מזל גדול לשוער ולאנגלים.


דקה 96, ספרד מצמקת ל3:2. השערים לא מפסיקים להגיע. ראמוס נגח בעוצמה פנימה כדור שהורם מצד ימין, השופט לא חידש את המשחק לאחר מכן וזוהי תוצאת הסיום.


דרג A
שוויץ – איסלנד 1:2

נבחרת איסלנד ירדה באופן רשמי לדרג B של ליגת האומות אחרי שלא הצליחה לצבור נקודה אחת בשלושת משחקיה במפעל והערב רשמה הפסד נוסף, הפעם לנבחרת שוויץ בבית. האורחים עלו ליתרון בדקה ה-57 מראשו של האריס ספרוביץ' שקיבל כדור נפלאה מגראניט ג'אקה ורבע שעה לאחר מכן המגן מיכאל לאנג הכפיל את התוצאה. אלפרד פינבוגאסון צימק לטובת איסלנד אחרי שהפציץ את השער מ-25 מטרים תשע דקות לתוספת הזמן, אך זה לא הספיק למארחים להשוות את התוצאה והם יצאו מפגרת הנבחרות בידיים ריקות.


נבחרתו של ולדימיר פטקוביץ' שהשיגה את נקודתה השישית אחרי שלושה משחקים, עלתה אל המקום הראשון כשהיא נצמדה לבלגיה שמחזיקה מספר נקודות זהה אך עם משחק אחד חסר. בחודש הבא ייפגשו שתי הקבוצות מראש הבית, ואם הוא יסתיים בהכרעה לאחד הצדדים, הקבוצה המנצחת תבטיח את המקום הראשון ותעלה אל שלב הפלייאוף של דרג A.


דרג B
בוסניה והרצגובינה – צפון אירלנד 0:2
לבוסניה והרצגובינה: אדין דז'קו (27 ו-73). לחצו כאן וצפו בתקציר


דרג C
אסטוניה – הונגריה 3:3
לאסטוניה: סים לוטס (20) ארתור פיק (70) והנרי אנייר (79). להונגריה: דומיניק נאגי (24) ואדם סולואי (54 ו-81)


פינלנד – יוון 0:2

לפינלנד: פירי סואירי (46) וגלן קמארה (89)


דרג D
לוקסמבורג – סן מרינו 0:3
ללוקסמבורג: דיוויד טורפל (4), דנל סינני (65) ו-וינסנט תיל (73)


בלארוס – מולדובה 0:0


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי