האנגלים מאושרים: "מזכיר את ה-1:5 על גרמניה, מרגיש כמו חלום"

הארי קיין, ראחים סטרלינג, רוס בארקלי
הארי קיין, ראחים סטרלינג, רוס בארקלי | AFP

סאות'גייט ושחקניו הצעירים התעללו בספרד במחצית הראשונה וניצחו 2:3, בממלכה נזכרו במשחק אי שם ב-2001. "אמרנו שברגע שסטרלינג יכבוש, הוא יבקיע שוב", טען המאמן. קיין: "היה לי משחק טוב, גם אם לא כבשתי"

(גודל טקסט)

 נבחרת אנגליה יכולה שוב להרים את הראש אחרי ניצחון ענק, 2:3 על ספרד שלא הפסידה משחק ביתי מאז 2012. שלושת האריות עלו בבטיס ל-0:3 מדהים כבר אחרי 38 דקות, כשראחים סטרלינג הציג את משחקו הטוב ביותר בנבחרת וכבש צמד ולחגיגה הצטרף בין לבין מרקוס ראשפורד.

אולי תופתעו, אבל עבור סטרלינג היה זה שער ראשון בנבחרת מאז אוקטובר 2015 וכעת לאנגליה נשאר עוד סיכוי לסיים בפסגת הבית ולהעפיל לחצי גמר ליגת האומות, אבל לשם כך היא זקוקה לסיוע מקרואטיה שתצטרך לעצור את ספרד.

"שלושת האריות" גם שיחקו עם הנבחרת הכי צעירה שלהם מזה 59 שנה. ממוצע הגילאים היה 23 ו-359 יום. הנבחרת הקודמת שהחזיקה בשיא הייתה בת 23 ו-58 יום ב-1959 מול צפון אירלנד. ספרד ספגה שלושה שערים בבית במחצית הראשונה רק ב-1963 מול סקוטלנד.

התקשורת האנגלית יצאה מגדרה נוכח הניצחון על נבחרת שנחשבה עד אתמול מהטובות בעולם תחת לואיס אנריקה. "דיליי מייל" כתב בכותרת: "המלכים של ספרד!". כותרת אחרת בעיתון: "איזה לילה קסום. הבחורים של סאות'גייט הציגו כדורגל מרתק והטביעו את ספרד עם סטייל". סטרלינג היה המצטיין עם 8.5, אבל הארי ווינקס שבקושי משחק בטוטנהאם קיבל 8 כמו גם חברו הארי קיין, מרכוס ראשפורד וכל השאר 7 ו-7.5. העיתון "גארדיין" כתב: "אנגליה בארץ החלומות. ספרד נקרעה לחתיכות על ידי אנגליה". ה"טיימס" הלונדוני: "אחד מהלילות הגדולים של אנגליה. השער הראשון נכבש אחרי 17 מסירות בהן השתתפו כל השחקנים. זו הייתה אחת ההופעות הכי טובות שראינו מנבחרת אנגלית בכדורגל בשנים האחרונות".


קיין, סטרלינג ובארקלי חוגגים בבטיס (AFP)

המאמן גארת' סאות'גייט אמר בסיום: "אני גאה בנבחרת, הייתה הצגה. שיחקנו עם אומץ לב יוצא מהכלל ואמרנו לחלוצים לפני המשחק שהם יכולים להיות איום ענק על שער היריבה אם ירק ימצו פוטנציאל. שלושה מהם היו נפלאים ועשו המון צרות להגנת ספרד. שיטת 4-4-3 בה שיחקנו עזרה לנו ללחוץ טוב יותר, אבל אנו עדיין זקוקים לשחקנים שישחקו טוב. החוכמה הייתה לצאת ללחץ מהר וזה עבד. ידענו שאם נבוא להגן 90 דקות לא נחזור עם התוצאה שאנחנו רוצים. היה לנו קיץ טוב במונדיאל והיינו צריכים להראות שאנחנו מסוגלים לצעוד קדימה. שיחקנו בשיטה חדשה שהצליחה ולמדנו הרבה על כמה צעירים שעוד יתרמו לנו רבות".

על השערים של סטרלינג: "כל הזמן אמרנו שברגע שהוא יכבוש, הוא יכבוש שוב וזה נפלא שעשה זאת באותו משחק ונגד ספרד. לפעמים כשאתה מגיע למצבים, אתה חושב יותר מדי והפעם הוא לא חשב".


סטרלינג. כשהראשון נכנס, במהרה הגיע גם השער השני (Gettyimages)


הארי קיין
שלא כבש כבר שבעה משחקים רצופים בנבחרת, אבל בישל אתמול שניים אמר: "כשאתה לא כובש אנשים חושבים שאתה לא משחק טוב, אבל היו לי הרבה משחקים בקריירה בהם שיחקתי טוב בלי לכבוש וזה היה אחד מהם. הניצחון הזה היה מדהים, אנגליה ללא ספק אחת הנבחרות הטובות בעולם בכושר הנוכחי".

מרכוס ראשפורד שכבש הוסיף: "זה ללא ספק הניצחון הכי גדול שלנו מאז שאני בנבחרת וההרגשה מדהימה. לנצח בחוץ נבחרת כזאת, יש לזה אפקט גדול על הכדורגל שלנו. אנחנו חוזרים הביתה גאים מבחינת המשחק הקבוצתי ולא רק כיחידים".

סאות'גייט קיבל מחמאות מהפרשנים על כך ששינה את שיטת המשחק, שיחק עם שני שחקנים צעירים כמו הארי ווינקס ובן צ'ילוול וזה עבד מעל ומעבר. פרשן "סקאי ספורט" ג'יימי קארגר השווה את הניצחון אתמול לזה בו ניצחה אנגליה את גרמניה 1:5 ב-2001 במינכן במוקדמות המונדיאל 2002 עם המאמן סוון גוראן אריקסון: "המשחק בספרד היה אחד המשחקים הטובים שראיתי מזה זמן רב. זה היה כמו לראות משחק משובח בליגת האלופות. זה לא הכדורגל המשעמם שראינו באחרונה מנבחרות מסוימות. לראות את אנגליה משחקת כיום זה כמו לראות את אחת הקבוצות הטובות בפרמיירליג".

ג'ורדן פיקפורד הואשם שהכשיל את רודריגו ברחבה והיה צריך להישרק נגדו פנדל, אבל הוא אמר: "ניסיתי לעשות את הסיבוב של יוהאן קרויף וזה לא עבד, אבל ספגתי גם מרפק לפרצוף. החלטתי לא לחזור לשער ולהילחם. אני חושב שזה היה מצב לא ברור של פנדל, רודריגו אפילו לא נפל". שופט העבר מרק קלטנברג כתב ל"דיילי מייל" שההחלטה לא לשרוק לפנדל הייתה כונה.


בספרד דרשו פנדל, באנגליה חושבים שכלל לא היה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי