לופטגי יפוטר אם יפסיד לפלזן, ריאל מתעקשת על קונטה

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

אחרי ההפסד המביך ללבאנטה, גם המאמן הספרדי יודע שכל העולם מחכה לו בפינה. אם אלופת אירופה לא תנצח את הקבוצה הצ'כית בליגת האלופות, האיטלקי קיבל הודעה שהוא המועמד המוביל ועשוי להגיע מיד אחרי הקלאסיקו

(גודל טקסט)

העיתון "אס" דיווח הבוקר (שני) כי ריאל מדריד רוצה את אנטוניו קונטה בכל מחיר ופנתה אליו בפעם השלישית בתוך שבוע כדי שיבוא לאמנה במקום ז'ולן לופטגי. הפנייה הראשונה נעשתה ביום שני לפני שבוע בדיוק ועל כך דיווח העיתון האיטלקי "קוריירה דלו ספורט". הפנייה השנייה לפי "אס" היתה בשבת אחרי ההפסד ללבאנטה. בשיחה הראשונה רצו לדעת ראשי ריאל מדריד אם יש גם התעניינות מצד מנצ'סטר יונייטד ובשבת הם אישרו לסוכנו פדריקו פסטורלו שקונטה הוא המועמד המוביל שלהם. הגעתו של קונטה כנראה לא תהיה לפני הקלאסיקו, קיימת אפשרות שסנטיאגו סולארי יאמן בשבת אם ריאל תפסיד באלופות מחר לפלזן.

לפי "אס", הספקות בקשר למשרת לופטגי החלו אחרי ההפסד 1:0 לצסק"א מוסקבה באלופות ב-2 באוקטובר. פלורנטינו פרס נפגש עם לופטגי ואמר לו שהוא לא אהב מספר דברים כמו ההפסד בסופרקאפ האירופי לאתלטיקו מדריד וכך 131 יום אחרי שהוחתם לשלוש שנים יש כבר מועמד שיחליף אותו. אפילו בערך בוויקיפדיה מישהו דאג לעדכן אתמול שקונטה הוא מאמן ריאל מדריד החדש. פרס רוצה את קונטה בגלל שזכה בשלוש אליפויות עם יובנטוס, אחת עם צ'לסי והצליח יחסית עם איטליה ויש לו יד חזקה והוא קשוח כמאמן. גם היותו בעבר שחקן מצליח חשובה לנשיא ולכן הוא יקבל כבוד אצל השחקנים. עוד שמות שהוזכרו הם של רוברטו מרטינס מאמן בלגיה ומיכאל לאודרופ שהכחיש.

כרגע, ז'ולן לופטגי הוא עדיין המאמן. אם הוא יגיע למשחק נגד ויקטוריה פלזן בליגת האלופות בסנטיאגו ברנבאו כמאמן ריאל מדריד, עתידו יהיה תלוי גם במשרוקית של אוראל גרינפלד. השופט הישראלי מונה לשופט הראשי של המפגש, ומכיוון שטכנולוגיית ה-VAR עדיין לא הופעלה בצ'מפיונס, הרי שכל שריקה עלולה להיות הרת גורל עבור הבלאנקוס והמאמן. הפסד לקבוצה הצ'כית ישלח את הספרדי הביתה באופן מיידי, וגם ניצחון לא ישכיח את הפתיחה הגרועה ביותר של הקבוצה מבירת ספרד זה 66 שנה.

קונטה. נעשתה אליו פנייה שלישית תוך שבוע (Gettyimages)
קונטה. נעשתה אליו פנייה שלישית תוך שבוע (Gettyimages)

פלורנטינו פרס לא פיטר עדיין את מאמנו, בעיקר בגלל שאין לו בשרוול דמות בכירה שתוכל להיכנס במהירות לעניינים, גם בשל לוח המשחקים הצפוף. קצת קשה להביא מאמן חדש כשביום שלישי הקבוצה משחקת באלופות ובשבת היא תפגוש את ברצלונה לקלאסיקו הראשון זה 11 שנה ללא כריסטיאנו רונאלדו (שעזב ליובנטוס) ולאו מסי (פצוע).

התקשורת הספרדית לוחצת על הנהלת ריאל לבצע שינויים מידיים, ולכל עיתון גם מועמד משלו. האופציה הסבירה ביותר היא, כאמור, קונטה, אך אם המהלך לא ייצא לפועל העיתונים כבר זורקים שמות נוספים. ב"מארקה" טענו אתמול שהמועמד המוביל הוא סנטיאגו סולארי, מאמן קבוצת הבת ריאל מדריד קסטייה מהליגה השלישית. לפי הידיעה, סולארי צפוי להיכנס לנעליו של לופטגי עד תום העונה, אז ינסו הבלאנקוס להחתים את מאוריציו פוצ'טינו, מנג'ר טוטנהאם שהיה ונשאר המועמד המועדף. סולארי בן ה-42 הוא ארגנטיני ששיחק חמש שנים במועדון ואין לו ניסיון אימון, מלבד בקבוצת הנוער של ריאל מדריד ובקסטייה.


מנהיגי ריאל מדריד ביקשו מפרס לא לפטר את לופטגי (AFP)

עיתון "אס", הנחשב למקורב יותר להנהלת ריאל, הביא אתמול את המועמד שלו: חוסה מריה גוטיירס הרננדס, או בשמו המוכר יותר: גוטי. אוהדי ריאל זוכרים היטב את הקשר ששיחק במועדון לא פחות מ-15 שנה ואף שימש כקפטן. גוטי שמר על יחסים קרובים עם הנשיא פרס, ולפי ה"אס", הנשיא כבר העלה את שמו של גוטי אחרי ההפסד ללבאנטה. עד הקיץ האחרון אימן גוטי את מחלקת הנוער של הקבוצה, ומי שהחליף אותו בתפקיד הוא לא אחר מדני פויאטוס, ששימש כעוזרו של ג'ורדי קרויף במכבי ת"א. כיום משמש גוטי כעוזר המאמן של שנול גונש בבשיקטאש.

אחרי ההפסד מול לבאנטה ניסו שחקני ריאל מדריד ליצור חזית אחידה, אבל הדלפות מחדר ההלבשה רמזו כי רפאל וראן, ששגה בשני השערים שספגה ריאל, פנה ללופטגי כמה שעות לפני המשחק וביקש לא לשחק משום שהרגיש כי אינו כשיר לחלוטין אחרי פגרת הנבחרות. לופטגי, שהתעלם לכאורה מהבקשה, סופג כעת את עיקר הביקורת.

למרות הדברים, נטען כי מנהיגי הקבוצה דווקא ביקשו מפרס שלא לפטר את המאמן, בטענה שהוא עוד יוכיח את עצמו. הקפטן סרחיו ראמוס הוא אחד מהתומכים בלופטגי, וגם אוהדי ריאל מדריד מגלים סולידריות עם המאמן ו-84% מהם ענו במשאל של "אס" כי מי שאשם במצב הוא פרס עצמו, שלא הביא שחקני חיזוק מתאימים לקראת העונה החדשה. באותו עניין, ריאל מחפשת חיזוק לינואר שלא יעלה כסף רב ויהיה פתרון זמני בלבד עד לקיץ הקרוב. אחת האופציות, על פי "רדיו קופה" הספרדי, היא להחתים את השבדי זלאטן איברהימוביץ' בן ה-37 שמככב בלוס אנג'לס גלאקסי. גם מילאן רצתה אותו לחצי עונה ובמדריד העלו אפשרות לנסות להחתימו. אין ספק שזה יכול להיות מהלך מרתק. למרות גילו המתקדם איברה הוכיח שהטאץ' לכיבוש שערים לא עזב אותו. העובדה שעזב את ברצלונה בטריקת דלת יכולה להוות עבורו טריגר להסכים לכזה מהלך.


האוהדים מאשימים אותו בפתיחת העונה העגומה. פלורנטינו פרס (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי