צפו: זהבי חזר, גוואנגז'ו RF הובסה 6:2 על ידי טיינג'ין

ערן זהבי
ערן זהבי | הליגה הסינית

החלוץ אמנם שב מהיעדרות ומצא את הרשת בפיגור כפול, אבל גם החמיץ מול שער ריק ובעט פנדל רע ששוער האורחת הדף. פאטו חגג עם שלושער, קי סון עוד קודם לכן כבש צמד והישראלי וקבוצתו מסובכים עמוק בתחתית

(גודל טקסט)

ערן זהבי התאושש מהפציעה שהשביתה אותו בחודש האחרון ושב להרכב גוואנגז'ו RF. הישראלי גם מצא את הרשת, אבל לא רשם משחק שירצה לזכור – לא הוא ולא חבריו שהובסו 6:2 בביתם על ידי טיינג'ין קוואנג'יאן והפער מהקו האדום יוכל עד סוף המחזור לרדת לנקודה אחת בלבד, כשיישארו שלושה מחזורים לסיום העונה.

זהבי פתח היום כקפטן קבוצתו – היה הזר השני בהיסטוריה שזוכה לכבוד, אחרי מיודענו איגביני יעקובו – אבל בדקה ה-23, כשקבוצתו כבר בפיגור כפול, בעט החוצה מול שער חשוף לגמרי. בדקה ה-59 הוא כבש בנגיחה וצימק ל-2:1, אלא שקבוצתו שוב ספגה פעמיים מרגלי קי סון ופאטו – שהשלימו צמד כל אחד – ואז זהבי גם החמיץ פנדל, אחרי שבעט כדור שהשוער היריב קרא והדף. לנבחרת ישראל זו כמובן בשורה שזהבי שוב כשיר, אבל יהיה מעניין לראות אם יבחרו לזמן אותו אחרי שנעדר משני המשחקים האחרונים של הנבחרת והיום נראה חלוד.

ללא זהבי קרסה גוואנגז'ו RF ורשמה שלושה הפסדים רצופים, אחרי ההפסד היום היא כבר שישה משחקים רצופים בליגה ללא ניצחון וכך הידרדרה עד למקום ה-12 עם 29 נקודות במאזנה, רק ארבע הפרש מהנאן שעם 25 נקודות ומשחק חסר עד שיושלם המחזור. לעומתה, האורחת שנפרדה לאחרונה מהמאמן פאולו סוזה ניצחה לראשונה אחרי חודשיים ושלושה ימים, עקפה את RF והתייצבה במקום ה-11 עם 31 נקודות.


לגיונרים נוספים:
בבלגיה, עומרי בן הרוש שיחק 61 דקות ב-0:0 הביתי מול אוסטנד, כך שקבוצתו עם שש נקודות במקום ה-15 והלפני אחרון. באזרבייג'ן רשם אלי בבייב 90 דקות ב-2:2 של סומגייט מול קבאלה, באוסטריה לא נכלל אלון תורג'מן הפצוע בסגל אוסטריה וינה שסיימה ב-0:0 מול וואקר אינסברוק.

מהלך המשחק: 
דקה 8, 0:1 לטיינג'ין קואנג'יאן: פאטו הברזילאי התקדם באין מפריע בצד שמאל, חתך לאמצע ושחרר פצצה לקורה ולרשת. שער גדול לברזילאי.

דקה 11, 0:2 לטיינג'ין קואנג'יאן: קי סון קיבל כדור באגף הימני ומזווית קשה בעט כדור שבדרך כלשהיא עבר בין רגליו של השוער המקומי ונכנס. מחדל גדול של השוער וזה כבר יתרון כפול לאורחים.

דקה 23: זהבי מצא עצמו לבד לגמרי ברחבת ה-16 אחרי שקיבל כדור רוחב, אך בעט מעל המסגרת מול שער חשוף לגמרי. החמצה ענקית לישראלי.

דקה 55, גוואנגז'ו מצמקת ל-2:1: טאנג מירו פרץ יפה במצדה הימני של הרחבה והרים כדור טוב, זהבי ניצל את הערבוביה ונגח פנימה.


זהבי מצא את הרשת, אבל היה שווה לפחות צמד (הליגה הסינית)

דקה 59, טיינג'ין קואנג'יאן עולה ל-1:3: לא חלפו ארבע דקות מהשער המצמק של זהבי וקי סון מצא עצמו ברחבה, נגח פנימה והשלים צמד. כיסוי גרוע של הגנת המארחים.

דקה 70, כבר 1:4 לטיינג'ין: פאטו גם הוא חוגג צמד. הברזילאי זרק את המגן, הניף את הרגל בבעיטה מחוץ לרחבה ומצא אצת הרשת בפינה הרחוקה.

דקה 78, ערן זהבי החמיץ פנדל! הישראלי קיבל הזדמנות פז כדי להשלים צמד, אבל שוער האורחת זינק למקום הנכון והדף.


זהבי בועט פנדל. השוער קרא את הבעיטה (הליגה הסינית)

דקה 79, 4:2: פנדל נוסף כעבור דקה סידר לרנאטיניו שער מצמק. הברזילאי בעט חזק ומדויק לרשת העליונה.


דקה 81, פאטו קובע 2:5
! מיד אחרי שגוואנגז'ו כבשה והחמיצה מהנקודה הלבנה, הברזילאי חגג שלושער. ההגנה המקומית פשוט לא קיימת והחלוץ הקפיץ באלגנטיות מול שוער.

דקה 90, כבר 2:6 לטיינג'ין: יאנג ברח להגנה, הוכשל על ידי השוער ברחבה והתכבד בעצמו לקבוע את תוצאת המשחק. 2:6 מוחץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי