ליגת האלופות תתבטל? המועדונים הבכירים נגד פאריס סן ז'רמן

ניימאר, קיליאן אמבפה
ניימאר, קיליאן אמבפה | Gettyimages

"פוטבול ליקס" חושף: באיירן מינכן פועלת להקמת 'סופר ליג אירופית' שתכלול 16 קבוצות בהן 11 קבועות, הבווארים הכחישו את הפרסומים. אלופת צרפת ומנצ'סטר סיטי ניצלו קשרים כדי להימנע מעונשים של אופ"א?

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
פאריס סן ז'רמן בצרות. "פוטבול ליקס" חשף הערב (שישי) מסמכים בהם ראשי אלופת צרפת ניהלה לכאורה מו"מ סודי עם אופ"א כדי לעקוף את הפייר פליי פיננסי ובמקביל פרסם העיתון הנחשב "דר שפיגל" שהמועדונים הבכירים באירופה וביניהם באיירן מינכן עובדים על הקמת ליגה אירופית – כפי שפורסם כבר יותר מפעם אחת.


המועדונים הבכירים ביבשת התלוננו על כך שפאריס סן ז'רמן נהגה בניגוד לחוקים כשרכשה את ניימאר וקיליאן אמבפה במאות מיליוני יורו והדבר גרם לנזק לשאר הקבוצות וכעת ייתכן שהם יפעלו לביטול ליגת האלופות והקמת ליגה נפרדת.


האתר "מדיה פארט" פרסם מסמכים של "פוטבול ליקס" לפיהם הננהלת פאריס ניהלה את המשא ומתן מול פיפ"א. מי שאחראי ככל הנראה למהומה הוא נשיא הקבוצה הצרפתית נאסר אל חלאיפי וזאן קלוד בלאגן שאחראי על הצד הכלכלי של המועדון. מאז 2012 אופ"א ניהלה חקירה, כשגם גם מנצ'סטר סיטי נבדקה, אבל ראשי הקבוצות הגיע להסכמים עם ראשי הארגון וניצלו את הקשרים שלהם בשל עוצמתם הכלכלית כדי למנוע עונשים.



ניימאר ואמבפה (AFP)


לפי המסמכים, עד 2016 יור אופ"א לשעבר – מישל פלאטיני והמזכל ג'יאני אינפנטיו שמכהן כנשיא פיפ"א כיום – סייעו לקבוצות שהשיגו הסכמים על הקטנת הערך הכספי של החסויות וכך למעשה השיגו הסכם להקטנת הקנס שהוטל על פ.ס.ז' והעלימו עין מחוזה עם משרד התיירות הקטארי שלכאורה הזרים כסף לא חוקי למועדון. ב-2017 התנהלה נגד פאריס חקירה שנסגרה כעבור שנה ללא שום הסבר כשהסיבה לא לכך פורסמה.


במקביל, "דר שפיגל" פרסם שבאיירן מינכן היא אחת הקבוצות שפועלות להקמת ליעת על מיוחד באירופה שלא תפעל תחת אופ"א. אם התוכנית הזו אכן תצא לפועל, היא תגרום לארגון נזק עצום. על פי הפרסומים, כבר ב-2016 הבווארים בדקו האם הם יכולים להקים ליגה מתחרה לאופ"א ובמקביל גם להתנתק מהבונדסליגה.


התכנון הוא הקמת 'סופר ליג אירופית' של 16 קבוצות בהן 11 קבועות כמו באיירן מינכן, ברצלונה, ריאל מדריד, יובנטוס, פאריס סן ז'רמן, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, צ'לסי, ארסנל מנצ'סטר סיטי ומילאן. בניגוד לעבר, הפרסומים הפעם גובו במסמכים שנחשפו. חמש הקבוצות הנוספות אמורות להיות אורחות כשהמועמדות הן דורטמונד, מארסיי, אתלטיקו מדריד, אינטר ורומא. באיירן מינכן הכחישה את הפרסומים.


A coalition that includes FC Bayern Munich spent months working on plans to create a private league of elite teams behind the backs of associations and other teams. #footballleaks#dirtydealshttps://t.co/cXf1wXgqMP

— SPIEGEL ONLINE English (@SPIEGEL_English) November 2, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי