בבאר שבע מתקשים להבין למה הרוש לא התייעץ לפני לקיחת האדוויל

אריאל הרוש
אריאל הרוש | דני מרון

השוער הוצא מהסגל ברגע האחרון בשל אדוויל שלקח מספר ימים לפני המשחק, במועדון סיפררו "לא לקחנו סיכון". בכר לאחר ה-2:3 על בית"ר ירושלים: "צריך לייצר רצף ניצחונות". הזרים קיבלו ריענון באשר למצב הביטחוני

(גודל טקסט)

עשרה מחזורים המתינו בהפועל באר שבע עד לניצחון החוץ הראשון, והחגיגות בסיום הניצחון 2:3 אתמול (ראשון) על בית"ר ירושלים התנהלו בהתאם למעמד. העובדה שהפער ממכבי תל אביב עומד עדיין על 10 נקודות נדחקה הצידה ולא השפיעה על מצב הרוח על במת השמחה המאולתרת בטדי. בדרך חזרה לבירת הנגב קיבלו השחקנים עדכונים על ההסלמה במצב הביטחוני ועל חילופי האש בגבול רצועת עזה ומצב הרוח השתנה. שחקניה הזרים של הקבוצה קיבלו רענון בנוגע לדרכי ההתנהגות בשעת חירום, כפי שקרה לאחר ירי הרקטות לעבר באר שבע לפני מספר שבועות.

"שמענו מה שקרה, זה בטח לא נעים ונתדרך את כל השחקנים מה צריך לעשות אם יהיה משהו חריג", אמר המאמן ברק בכר. "חלק מהזרים לא נמצאים פה שנה ראשונה, אז הם ערוכים לזה. אנחנו מדברים איתם". יצוין כי מיחאי קורהוט, אריק סאבו וג'ון אוגו אמורים להצטרף לנבחרותיהם שיתמודדו במסגרת ליגת האומות ומוקדמות אליפות אפריקה, ולא יהיו בארץ בשבוע הקרוב. ז'וליאן סטו לא זומן אתמול לסגל, וצפוי להיחתך בחלון ההעברות של ינואר. ייתכן שעזיבת הארץ בסיטואציה כה נפיצה דווקא תתאים לו, בהיבט של הביטחון האישי. במיוחד בהתחשב בכך שכאשר נורה גראד לעבר באר שבע בחודש שעבר הצרפתי יצא מביתו במקום להיכנס למרחב המוגן. בנסיבות שנוצרו, כאשר טילים שוגרו לעבר יישובי העוטף, הפך העיסוק באדוויל צינון שנטל השוער אריאל הרוש לפחות דרמטי.

בעניין התנהלותו של השוער, היו שהביעו תמיהה על כך שמקצוען כמוהו לא מתייעץ עם אנשי הצוות הרפואי לפני נטילת תרופות. מצד שני, הרוש גילה אחריות כשדיווח על כך מבעוד מועד, מה שמנע הסתבכות מיותרת. "אלה דברים שקורים, אחרי מה שקרה לא לקחנו סיכון", אמרו בצוות המקצועי. כאמור, הרוש הודיע לראשי הקבוצה שנטל כדור אדוויל צינון בזמן שסבל מהתקררות ומיד גרם להפעלת פעמוני האזעקה במועדון. הבעלים אלונה ברקת תפסה פיקוד מיד כשהתקלה הובאה לידיעתה, והרוש נשאר מחוץ לסגל אף על פי שסיפר כי צרך את התרופה לפני מספר ימים, וסביר להניח שהחומר הפעיל נפלט מגופו כבר בסוף השבוע.

הרוש ביציע. סביר להניח שהחומר הפעיל כבר נפלט מגופו (דני מרון)
הרוש ביציע. סביר להניח שהחומר הפעיל כבר נפלט מגופו (דני מרון)

אדוויל היא תרופה ממשפחת נוגדי דלקת שאינם סטרואידים, אבל מכילה רכיבים האסורים לשימוש עבור ספורטאים תחרותיים. בעקבות המקרה ייעשה כנראה רענון בנושא ההנחיות והנהלים בנושא שימוש בתרופות.

מאור מליקסון נתן אמש הצגה עם גול "וחצי", ועוד נשאר לו כוח לבקש מהקהל הבאר שבעי לחדול משיר העידוד "מאור יש רק אחד" מתוך כבוד למאור בוזגלו שהיה על כר הדשא. על כתפיו של לואי טאהא קיבל מליקסון בסיום המשחק "מברכים" שבאו להודות לו על עוד יום עבודה מוצלח במשרד.

בצוות המקצועי יכלו לסמן וי ליד שמו של נייג'ל האסלביינק, ששבר בצורת ארוכה. הרכש ההולנדי שבת מהבקעה במשך שבעה מחזורים, ואמש בישל וכבש לאחר עלייתו מהספסל. את הסיפתח ציין ההולנדי עם תנועה של ניקוי הנאחס שדבק בו. "אני מרגיש טוב, הכי חשוב שהשגנו שלוש נקודות ובשבילי באופן אישי מאוד משמח שכבשתי", אמר השחקן שהגיע מקריית שמונה. "הניצחון נותן לנו הרבה בטחון. כולנו חוזרים הביתה בהרגשה טובה". לשאלה איך ההרגשה לפתוח על הספסל, תשובתו הייתה צפויה: "כל שחקן רוצה לעלות בהרכב הראשון. כשעליתי מהספסל עשיתי מה שהמאמן ביקש ממני".

מליקסון והאסלביינק.
מליקסון והאסלביינק. "כולנו חוזרים הביתה בהרגשה טובה" (דני מרון)

ספורטיבית, עבר על באר שבע ערב מוצלח. בכר הכין היטב את הקבוצה ל"דרבי המשפחתי", וניהול המשחק שלו שוב היה מוצלח כמו בימים הטובים. באר שבע כבר רביעית, ומאמינה בכוחה לתת למכבי פייט רציני. על עשר נקודות הפער מהמוליכה אמר המאמן: "אנחנו מסתכלים על המשחק הבא. נכון שהפער גדול ולא יהיה נכון להסתכל עליו, אלא על איך מייצרים רצף של ניצחונות".

על ריבוי השחקנים שרשמו אמש מפגש מול האקסית אמר בכר: "אי אפשר להתעלם מזה. כולם מקצוענים ועוברים קבוצות. זה היה פיקנטי. כשעולים על המגרש נותנים את הכול". בסיום פגרת הנבחרת והשזרוע תצא באר שבע למחנה אימונים בן שלושה ימים בצפון הארץ.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי