קומאן: "לא ציפיתי שנהיה הקבוצה הטובה יותר במשך 90 דקות"

קומאן
רונלד קומאן | Gettyimages

מאמן נבחרת הולנד היה מרוצה מה-0:2 על צרפת בליגת האומות, וכעת הכתומים יכולים לסיים ראשונים בבית. דשאן: "זה כואב, המטרה שלנו הייתה להבטיח את המקום הראשון והחמצנו אותה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של ליגת האומות אמש (שבת) הסתיים ב-0:2 מפתיע של נבחרת הולנד על צרפת, כששערים של ג'ורג'יניו ויינאלדום וממפיס דפאי השאירו בחיים את הסיכוי של הכתומים, שהפגינו עליונות מוחלטת באצטדיון "דה קויפ", לסיים במקום הראשון בבית 1 של דרג א' במפעל ולעלות לפלייאוף העלייה ליורו 2020. לחבורה של רונאלד קומאן נשאר משחק נגד גרמניה, שכבר סיימה את דרכה במפעל.

למעשה, הולנד הפכה לנבחרת הראשונה שמנצחת את אלופת העולם צרפת ואצטדיון דה קויפ ממשיך לשמש כמבצר שלה, כשהיא ניצחה בו בכל 15 משחקיה האחרונים. ממפיס דפאי שכבש את השער השני של נבחרתו בפנדל עמוק בתוספת הזמן המשיך ביכולת הנהדרת ולמעשה היה מעורב ב-41 מתוך 52 השערים האחרונים של הולנד וקבוצתו ליון, עם 23 שערים ו-18 בישולים.

"לא ציפיתי שנהיה הקבוצה הטובה יותר במשך 90 דקות", אמר בסיום המאמן המנצח קומאן. "בנוסף לא ציפיתי שאצליח לקרוא את כל המשחק. אני מרוצה מההופעה הבוגרת נגד צרפת. זה צעד ענק. אנחנו מדברים על זה בכל פעם, על הצד הבא הזה. עכשיו ריאנו משחק שגם נגד יריב הכמו צרפת התחיל טוב והמשיך עד הסיום. במשך רגע או שניים לקחנו קצת יותר מדי סיכון כשהפעלנו לחץ, אבל היו לנו 12 ניסיונות לשערים ולצרפת רק שניים. כבר היו לנו מצבים ב-0:2. השוער היה נהדר, אחרת זה כבר היה 0:3 או 0:4. זה יכול היה לקרות. השחקנים הציגו הלילה יכולת יוצאת מן הכלל".

המאמן ההולנדי המשיך להחמיא לשחקניו על ההתלהבות: "רואים את זה הרבה, באימונים ובתחרויות, עד כמה הקבוצה פועלת במודע כדי להשתפר ולהצליח, דבר שלא קרה במשך מספר שנים. וגם במשחקים מהסוג הזה. יש לנו עכשיו שש נקודות והזדמנות לנצח. אף אחד לא ציפה לזה, גם לא אני. זה נותן לקבוצה המון ביטחון".


קומאן. מרוצה מההתלהבות של השחקנים (AFP)

בצד השני, אלוף העולם דידייה דשאן אמר בסיום: "זה הפסד הגיוני לנבחרת הולנד ששילבה הגנה, תוקפנות ואיכות שחקנים שאפשרה לה ליצור מאיתנו פערים ולפגוע בנו. זה כואב. התרגלנו לתוצאות טובות. המטרה שלנו הייתה להבטיח את המקום הראשון והחמצנו אותה. זה כבר לא תלוי בנו. על החוסרים בסגל אמר המאמן הצרפתי: "הייתי מעדיף שכולם יהיו זמינים, אבל זה לא תירוץ. השחקנים ששיחקו נבחרו על ידי. התקשינו נגד האיכות הגבוהה של הולנד. היה לנו חיסרון טכני ואם נוסף לזה את המחויבות העצומה שלהם, היו להם הרבה הזדמנויות שבלי ההצלות של לוריס היו יכולות להיגמר בצורה הרבה יותר רעה".

"אנחנו רואים שליגת האומות קשה לכולם", המשיך דשאן כשנשאל אם מדובר בנפילת מתח אחרי המונדיאל. "ספרד לקחה שש נקודות בשני המשחקים הראשונים, אבל אף אחת בשני האחרונים. לקחנו שש נקודות, אבל הפסדנו הערב זה כבר לא בידיים שלנו. יכול להיות שחלק מזה נובע מנפילת מתח אחרי המונדיאל. זאת תקופה קשה כי יש הרבה פצועים, אבל עם השחקנים שפה אנחנו צריכים להיות מסוגלים להיות טובים יותר. אני לא אפנה אצבע מאשימה לאף אחד. כל הכוח שלנו שעזר לנו להשיג תוצאות טובות, לא הספיק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי