צפו בתקציר: הולנד בפלייאוף ע"ח צרפת אחרי 2:2 עם גרמניה

ואן דייק
ואן דייק | Gettyimages

איזו דרמה בגלזנקירכן - ורנר (9) וסאנה (20) העלו את המאנאשאפט ליתרון כפול, אך שערים מאוחרים של פרומיס (84) ו-וולה מהאוויר של דה יונג (90) כפו שיוויון מטורף וההעלו את האורנג' לפלייאוף על חשבון צרפת

(גודל טקסט)

הערב הלפני אחרון של ליגת האומות מאחורינו, כשבית א', אולי האטרקטיבי מכולם, הגיע לסיומו עם התיקו 2:2 הסופר דרמטי של הולנד עם גרמניה, ששלח את ההולנדים המתאוששים לשלב הפלייאוף על חשבון האימפריות צרפת וגרמניה.


גרמניה – הולנד 2:2

מעטים, אולי בודדים האנשים שהיו מהמרים על הולנד כעולה מהבית שכולל גם את שתי אלופות העולם האחרונות. אלא שאחרי הניצחונות הסופר מרשימים על שתי הנבחרות החזקות, חניכיו של רונאלד קומאן השיגו את הנקודה המיוחלת לה היו זקוקים הערב באמצעות קאמבק הירואי בחמש הדקות האחרונות, שנתן להם את הכרטיס לשלב הבא וסיים את הקמפיין הנוכחי עבור אלופת העולם צרפת.

הגרמנים מצדם, כבר איבדו סיכוי להוציא משהו משלב הבתים, אחרי שרשמו תיקו ושני הפסדים בקמפיין, ומטרתם היחידה הייתה לנסות ולנקום בהולנדים על התבוסה 3:0 במשחק הקודם בין הקבוצות. זה גם התחיל לא רע עבורם כשתשע דקות מהפתיחה טימו ורנר קיבל מסירת עקב יפיפפייה מסרג' גאנברי, השתלט ובעט בעוצמה מחוץ לרחבה פנימה. שער תשיעי לחלוץ הצעיר במדים הלאומיים.

ההולנדים לא יצאו מההלם ובדקה ה-20 היה זה לירוי סאנה שקיבל כדור עומק אדיר מטוני קרוס, השתלט בצורה לא אידיאלית אך ניצל שאננות בהגנה ההולנדית, ברח שמאלה ובעט חזק כדור שפגע בדרך ב-טטה, הטעה את סילסן ונכנס.


ורנר חוגג (gettyimahes)

גם המשך ההתמודדות היה בסימן שליטה גרמנית מובהקת, עם החמצה גדולה של ורנר בדקה ה-62 כשמצא עצמו באחד על אחד מול סילסן אך בעט החוצה ליד הקורה. בצד השני, דפאיי היה קרוב לצמק בעצמו עם פריצה נהדרת באגף שמאל בדקה ה-79 אז נוייר סגר טוב. חמש דקות לסיום, הגיעה הדרמה האדירה, לה איש מהנוכחים בגלזנקירכן לא ציפה. איבוד כדור רשלני של גורצקה הגיע עד לשחקנה של סביליה קווינסי פרומס, שבנגיעה אחת השתחל דרך הצפיפות הגרמנית והכניס את נוייר עם סיבוב יפה לפינה הקרובה.

הגרמנים עוד ניסו לצאת קדימה כדי להריע את ההתמודדות, אך דקה אחת בתוך תוספת הזמן, הרמה די סתמית מצד ימין של ההולנדים הגיעה לראשו של קימיך שניסה להרחיק אך נגח היישר לרגלו של הקפטן וירג'יל ואן דייק שבבעיטת וולה נהדרת מהאוויר הזיז בשנית את הרשת של נוייר ההמום.

עד לסיום, הגרמנים המתוסכלים לא הצליחו לחזור וסיימו את הקמפיין שלהם ללא ניצחון במה, שבנוסף למונדיאל האחרון, סגר את אחת השנים הקשות ביותר של המאנאשאפט. ההולנדים, שאחרי שנים קשות ללא הופעות בטורנירים גדולים, יכולים לרשום לעצמם הישג נהדר ואת הכרטיס לפלייאוף מבית קשה במיוחד.

הרכבים
גרמניה
: מנואל נוייר, טילו קהרר, מאטס הומלס, ניקו שולץ, ניקלאס זולה, אנטוניו רודיגר, ג'ושוע קימיך, טוני קרוס, סרג' גאנברי (תומאס מולר, 67), לירוי סאנה, טימו ורנר.

הולנד: יספר סילסן, קני טטה, מתיאס דה ליכט, וירג'יל ואן דייק, דיילי בלינד, פרנקי דה יונג, ג'ורג'יניו ווינאלדום (טוני וילנה, 60), מרטן דה רון, ראיין באבל, קווינסי פרומס, ממפיס דפאי.

מהלך המשחק:
דקה 9, 0:1 לגרמניה: גארנבי השאיר בעקב יפה לורנר שהשתלט ובעט חזק פנימה את שערו התשיעי במדים הלאומיים.

דקה 20, 0:2 לגרמניה: מרקו רויס שלח כדור עומק פנטסטי אל עבר סאנה, הגנת הולנד הסתבכה וחלוצה של מנצ'סטר סיטי ברח שמאלה ובעט כדור שפגע בטטה ונכנס.

דקה 62: ורנר כמעט סגר את המשחק כשהגיע לאחד על אחד מול סילסן אך בעט החוצה ליד הקורה.

דקה 79: פריצה נהדרת של דפאיי הסתיימה בבעיטה של החלוץ לשער מזווית קשה מצד שמאל, נוייר סגר טוב וזו רק קרן.

דקה 84, הולנד מצמקת ל-2:1: איבוד כדור רשלני של גורצקה מחליף הגיעה עד לפרומס שבבעיטה חזקה הכניע את נוייר.

דקה 90, הולנד משווה ל-2:2: איזו דרמה! ואן דייק בועט בוולה אדיר לרשת כדור שהגיע מראשו של קימיך וקובע שיוויון ושולח את הולנד לשלב הבא על חשבון צרפת.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי