דיווח: ריאל תוכל להיפרד מסולארי אם לא יזכה בשני תארים העונה

ריאל מדריד חוגגת
ריאל מדריד חוגגת | AFP

הבלאנקוס השיגו 0:2 ברומא והבטיחו את הפסגה במפגש בין שתי העולות לשמינית, אך הרוחות סוערות. איסקו ישב בהלם ביציע, מרסלו: "הוא צריך לעבוד קשה". וגם: הסעיף שיאפשר לראשי המועדון להחליף בקיץ מאמן ללא פיצוי

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)
המשחק בין רומא לריאל מדריד היה על ראשות הבית ולא מעבר לכך, מפגש בין שתי קבוצות שידעו שמקומן בשמינית מובטח בעקבות הפסדה של צסק"א מוסקבה לפלזן במשחק המוקדם, אבל ה-0:2 של הבלאנקוס באולימפיקו השכיח במעט את ההתרסקות בליגה מול אייבר, החזיר את סנטיאגו סולארי למסלול הניצחונות וכאמור גם הבטיח לאלופת אירופה את המקום ראשון בבית.


"ריאל מדריד החזירה את הקצב של הכדורגל שלה באירופה", הדגיש "מארקה". בעיתון אס נכתב: "אירופה תמיד מנחמת". בעיתון המודפס הכותרת הראשית של "מארקה" הייתה על גארת' בייל שחזר לכבוש: "זו הליגה שלו".


נכון שבריאל יכולים להיות מרוצים מהניצחון, אבל המחצית הראשונה צריכה להדאיג אותם לאור העובדה שהבלאנקוס בעטו רק שלוש פעמים לעבר השער של האיטלקים, שהודות לאונדר עם ההחמצה הגדולה ביותר העונה בליגת האלופות (ואולי בכלל) ירדו בתיקו מאופס ובהמשך גם זה אפשר להם לעלות ליתרון אחרי מתנה נוספת מבית הג'אלורוסי.


#LaPortada 'Esta es su Liga' #UCLpic.twitter.com/V6zCMkR6YO

— MARCA (@marca) 27 בנובמבר 2018

סולארי רק זכה החודש למינוי קבוע עד תום העונה, אבל באתר "ברנבאו דיגיטל" דווח היום שלמאמנה של ריאל מדריד סעיף בחוזהו שמחייב אותו לזכות בלפחות שני תארים השנה כדי לשמור בהכרח על תפקידו. סולארי אמנם חתם עד 2021, אבל לולא זכייה בתארים תוכל הנהלת הקבוצה להתיר את חוזהו ללא תמורה כבר בקיץ הקרוב. הסעיף בחוזה נתון לשיקול דעתה של הנהלת ריאל מדריד, כלומר שסואלרי עשוי לזכות רק בתואר אחד או כלל לא ועדיין להמשיך לעונה נוספת – אם, למשל, יזכה רק בליגת האלופות, קשה להאמין שמישהו יחשוב על פרידה. 


מי שיכול היה לסמן וי ראשון העונה הוא הבלם רפאל וראן, שבאופן מפתיע למדי ריאל מדריד לא ניצחה בכל שבעת המשחקים האחרונים בהם שותף (שישה הפסדים ותיקו), כשהניצחון האחרון בו היה שותף היה ב-0:1 עד אספניול לפני יותר מחודשיים. רצף נוסף שנשבר הוא רצף המשחקים של לוקאס ואסקס ללא שער. הוא כבש לראשונה מאז ה-3:6 על ג'ירונה במרץ שעבר (לפני יותר משבעה חודשים) והפעם הבקיע את השער השני במשחק.



ואסקס זוכה לפרגון מבייל. בחירה מפתיעה בהרכב (AFP)


ואסקס היה בחירה מפתיעה במשחק של סולארי בהרכב, בעוד איסקו נמחק לחלוטין מהרוטציה ואתמול בסרטון ששוחרר הוא נראה זועם ובהלם לאחר שנודע לו שהוא לא נכלל בסגל למשחק. במשחקים האחרונים איסקו עוד שותף כמחליף, אך נראה שסולארי לא בוטח בו ובקצב הזה אפשר להתחיל להאמין לידיעות שהופיעו אתמול על כך שקבוצות כמו ארסנל מעוניינות בו. לוקאס ואסקס אמר בסיום: "המשחקים הולכים ונהיים קשים יותר ויותר. המשחק היה שוויוני וכל קבוצה הייתה יכולה לקחת את היתרון, אבל אנחנו אלו שכבשנו וזה נתן לנו ביטחון. הדבר החשוב היה להרגיש טוב שוב אחרי ההופעה הרעה שלנו בסוף השבוע".


סולארי הסביר את ההחלטה לספסל את איסקו, אבל לא סיפק למעשה הסבר אמיתי: "החלטה ספציפית לרגע ספציפי. יש החלטות שהן נכונות לרגע מסוים", אמר. "אנחנו המאמנים מקבלים החלטות, זה התפקיד שלנו. ההחלטות הן ספורטיביות לחלוטין חוץ מכמה פעמים נדירות שזה לא המקרה, אבל הפעם זה כן. אנחנו כאן לתת את כל מה שיש שלנו ומי פותח או מי על הספסל זו בעיה שלא צריכה להיות קיימת בכלל. זה סיפור מעניין רק לעיתונאים".


גם מרסלו רמז בסיום לאיסקו להתחיל לעבוד קשה: "אני לא זה שצריך לתת עצות למישהו, אבל הוא צריך לעבוד קשה כמו כל השחקנים. מה שברור זה שכל שחקן רוצה לשחק. מה ההבדל בין ביו אייבר לרומא? לא יודע בדיוק. אייבר לא נתנו לנו לנשום והיו במשחק דברים מוזרים. במחצית שנייה שלטנו במשחק והעלייה לשמינית תתרום לנו בכל המפעלים".



איסקו. אפילו לא זכה להתלבש (AFP)


למרות שסולארי נשמע מרוצה מיכולתו של מרקוס יורנטה ("היה משמעותי") ששיחק העונה עד כה רק משחק אחד בליגה כמחליף והשלים 90 דקת בגביע, הקשר הודה בסיום: "בינואר אשב עם המשפחה שלי ואחליט מה יהיה עתידי". יורנטה שיחק מכיוון שקאסמירו פצוע והיו פרסומים על כך שבינואר יעזוב, אולם הוא הבהיר: "החלום שלי הוא להישאר בריאל מדריד כי זה חלום של כל כדורגלן לשחק בקבוצה הזאת. אני מדרידסטה והראיתי היום למאמן שאני מוכן כשהוא זקוק לי. אני מקווה שיהיו לי עוד ימים כאלה ככדורגלן".


ברומא המצב לא מזהיר. לפני המשחק פורסם שאוזביו די פראנצ'סקו קיבל שני משחקים כדי להציל את הקריירה, אבל נראה שמדובר רק בליגה כי באלופות הוא עלה כבר לשמינית. ג'נגיז אונדר כאמור היה חייב לכבוש, אבל ממטרים ספורים העיף כדור לשמיים למרות שניצב מול שער חשוף. הטורקי נראה ממרר בבכי עם הירידה לחדר ההלבשה, כאשר אלסנדרו פלורנצי וחבריו ניסו לנחם אותו. באולימפיקו נשמעו שריקתו בוז אחרי הפסד שני ברציפות לאחר 1:0 בליגה נגד אודינזה. לרומא מצפה כעת משחק ביתי נגד אינטר ואם תפסיד המאמן אוזביו די פרנצ'סקו עלול לשלם את המחיר – והאם ישיבתו של אנטוניו קונטה ביציע מעידה על כך?



יש משמעות לכך שקונטה הגיע לצפות במשחק? (AFP)


די פרנצ'סקו אמר בסיום: "הפסקנו לשחק אחרי השער הראשון, השחקנים המבוגרים צריכים להוביל את הצעירים. עשינו כמה טעויות ועל כל אחת מהן שילמנו בשער. לא ביצענו את מה שהתכוננו אליו, אני יכול רק להצטער על זה. הקשר ניקולו זאניולו (בן ה-19, י.ז) היה אחד מנקודות האור הבודדות, זה שחקן שעד לפני שנה שיחק בנוער".


על מצב הפצועים אמר המאמן: "דה רוסי, דז'קו, אל שעראווי ופלגריני יהיו כשירים במאה אחוז למשחק מול אינטר. לא רציתי לסכן את דז'קו, שהוא שחקן חשוב מאוד עבורנו". על הטעות של פאציו שהביאה לשער של בייל: "הוא כבר לא ילד וזאת טעות שלא יכולה לקרות. שחקנים צעירים מסתכלים על המבוגרים ולוקחים מהם דוגמא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי