בופון: "לשחק בגמר הצ'מפיונס נגד יובנטוס יהיה מוזר ונפלא"

ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון | Gettyimages

שוער פ.ס.ז'. התראיין באיטליה ודיבר על קבוצתו החדשה ("חשבו שאני פסל שיונים יושבות עליו"), על קבוצתו הישנה ("מכונת מלחמה. לא עזבתי כדי לזכות באלופות עם קבוצה אחרת") וניימאר ("ישלוט בענף בעשור הקרוב")

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
שוער פאריס סן ז'רמן ג'יאנלואיג'י בופון בן ה-40, שעבר אליה הקיץ מיובנטוס, התראיין בצרפת על אפשרות למשחק בין פ.ס.ז' לקבוצתו לשעבר בליגת האלופות ואמר שההרגשה תהיה מוזרה ויפה כאחת. בופון שיחק 17 שנה ביובנטוס, ורשם בה הכי הרבה הופעות למעט אלסנדרו דל פיירו. בראיון לעיתון האיטלקי "קוריירה דה לה סרה" הוא דיבר על יובה והעזיבה לפ.ס.ז'.


אם ישחק נגד יובנטוס באלופות לפני הגמר זה יכאב פחות: "אם ניפגש באלופות לפני הגמר אני אחזור לאצטדיון שלי ואהיה בין האוהדים שלי אחרי שעזבתי בצורה מרגשת את המועדון. זה יהיה סוג של איחוד מחדש. אם זה היה הגמר יהיה לי קשה מאוד להתנהל, כי אחרי שריקת הסיום הייתי רוצה שיתנו לי לחגוג בפראות אם היינו מנצחים עם פ.ס.ז', אבל לא עזבתי את יובה כדי לזכות בליגת האלופות עם קבוצה אחרת. רק אם זה יקרה אומר לכם איך ההרגשה".


מתחרט על כך שעזב כשכריסטיאנו רונאלדו הגיע: "שיחקתי עם הרבה אלופים גדולים. תמיד רציתי לבחון את עצמי מול הגדולים ביותר וכמובן גם הוא. אז נכון שהוא הגיע כשעזבתי, אבל יש כאלה גדולים גם בפאריס סן ז'רמן, כמו קיליאן אמבפה וניימאר".


ניימאר לא זכה עדיין ב"כדור הזהב": "אמרתי לו שזו שערוריה שלא זכה עדיין בתואר. לו ולאמבפה יש כישרון אדיר והם יכולים לשלוט בכדורגל העולמי בעשור הקרוב".


Beating Juventus before the Champions League final less painful?

Gigi Buffon: "Yes. Beautiful & strange. But I would go back to my stadium. A reunion. But the management of the post-match emotions would be complicated. I would have the freedom to cheer madly in case of victory." pic.twitter.com/ONxHB7GPdL

— Forza Juventus (@ForzaJuve2017) December 31, 2018


האם הוא יחסר יום אחד ליובנטוס: "אני לא חושב. זה מועדון שמתכנן את הכל מראש ובצורה כל כך טובה שקשה למצוא שם הימורים לא נכונים. מהבחינה הזו יובנטוס היא כמו מכונת מלחמה".


מועמדות לזכייה בליגת האלופות: "יובנטוס היא ללא ספק אחת המועמדות, אבל יש עוד קבוצות חזקות. הם לא תמיד זוכים. בטורניר גדול לא תמיד הכי טובה זוכה אלא לפעמים זו הקבוצה עם האומץ הכי גדול".


בינואר יהיה בן 41, ואומרים שהוא משחק עבור הכסף: "לפעמים מקנאים בי וזה אפילו אנושי, אבל הכלל הראשון שלי הוא לא לתת לאחרים לשפוט אותי. כסף חשוב כי הוא מאפשר לך לחיות טוב יותר, אבל אני לא אחד שמקבל שוחד".


בופון נפרד מאוהדי יובנטוס.
בופון נפרד מאוהדי יובנטוס. "לא תמיד הכי טובה זוכה בליגת האלופות" (AFP)


איך זה להיכנס לחדר ההלבשה בגיל 40: "חשבו בפ.ס.ז' שאני איזה פסל ובטח יושבות עלי יונים, אבל אני לא אפיפיור זקן. לפעמים אני עושה דברים טיפשיים יותר מילד בן 20, ואז לא מתייחסים לגיל שלי. כאשר פ.ס.ז' התקשרו אלי הרגשתי גאווה גדולה כי לפעמים בגיל הזה אתה חושב שאף אחד כבר לא מעריך אותך".


משחק על המקום של שוער צרפתי ולוקח מקום של זר: "בגיל הזה אין תחליף לניסיון, אלפונס אראולה הוא בן אדם טוב ויש בינינו סינגריה. קבלת הפנים שנתנו לי בפאריס היתה מדהימה. אנשים עוצרים אותי ברחוב ובגיל 40 זה לא פשוט. זה אומר שיש חלק בעולם שחושב שאני עדיין שוער חשוב וזה מדהים עבורי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי