זידאן הוצג: "עזבתי בקיץ כי הקבוצה הייתה זקוקה לשינוי"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Gettyimages

החלום הפך למציאות. המאמן הצרפתי שעזב לאחר 3 אליפויות אירופה רצופות, חזר ל'בלאנקוס' במקומו של סנטיאגו סולארי והוצג הערב בסנטיאגו ברנבאו: "נעשה שינויים בקרוב למען השנים הבאות"

(גודל טקסט)
הקאמבק של השנה הושלם. לפני 284 ימים זינדין זידאן עזב את ריאל מדריד לאחר 3 זכיות רצופות באליפות אירופה, והיום הוא חזר. המאמן הצרפתי הוצג הערב (21:00 שעון ישראל) במסיבת עיתונאים מיוחדת בסנטיאגו ברנבאו.


בפתיחת מסיבת העיתונאים הנשיא המושמץ פלורטינו פרס היה נראה נרגש והציג את המאמן המתקאמבק: "אנחנו כאן כדי לקבל חזרה את זידאן האהוב עלינו. התשוקה שלך הביהא את הגורל שלך חזרה למועדון, והוכחת את האחריות שלך כשלקחת את הקבוצה בזמן של משבר. הצענו לך לחזור הביתה לפני חמישה ימים, הוכחת את הנאמנות שלך, את המחויבות שלך ושימחת את כל המדרידיסטים איתך זכינו ב-9 תארים ושלטנו ללא עוררין במדריד. כנשיא, אני לא אשכח את היום שבו חתמת והמשכת לשנות את ההיסטוריה של המועדון. עבורנו, המאמן הכי טוב בעולם חוזר למדריד"


על המאמן המפוטר, סנטיאגו סולארי אמר: "אני רוצה להודות ולהכיר בעבודה של סולארי. הוא הראה אהבה ומקצועיות עבור המועדון עד הרגע האחרון. הוא ניסה כל דבר אפשרי עד הסוף, והמחויבות שלו לא מוטלת בספק. אם הוא ירצה, הוא יישאר מקושר למועדון".




Florentino Pérez: "Your passion for this club has brought you here once more. Our destinies are once again united."#RealMadrid | #HalaMadridpic.twitter.com/LZg4q91jEx

— Real Madrid C.F. (@realmadriden) March 11, 2019




לאחר מכן זידאן הנרגש דיבר אל העיתונאים: "אני יודע שזה יום מיוחד עבור כולם, ואני מאוד שמח, שזה הדבר החשוב ביותר. כפי שהנשיא אמר, אני שמח לחזור הביתה ואין לי שום דבר לומר חוץ מזה. אני שמח לעבוד שוב ורוצה להחזיר את המועדון הזה לאיפה שהוא צריך להיות ואיפה שהוא רוצה להיות. אני כבר נרגש לעבוד מחר" 


זידאן הסביר את סיבות העזיבה שלו: "אני ידעתי שהסגל שלנו צריך שינוי אחרי שהוא זכה בהכל. המועדון הזה הוא גדול יותר ממני ומהשחקנים. הנשיא קרא לי ואני אוהב את הנשיא אז חזרתי. לא הלכתי רחוק מדי כי אני גר במדריד. אחרי 8 חודשי מנוחה הרגשתי שאני מוכן לחזור לאימונים. בסוף העונה שעברה חשבתי ששינוי עדיף לכולם"


"זאת אחריות גדולה לאמן את ריאל מדריד. אנחנו יודעים שכולם כאן אוהבים ואוהדים את הקבוצה. אני אוהב כדורגל, אני משחק בשביל הסמל והחולצה. זכיתי בהרבה דברים כאן אבל אני עדיין רק חלק מהקבוצה. אני זוכר את כל התארים וגם את אלה שלא זכיתי בהם. זכינו בליגת האלופות אבל הפסדנו בליגה. יש דברים טובים ורעים, ואני חייב לקבל את זה. אני הולך לתת הכל בשביל הקבוצה הזאת, רק בגלל מה שאני מרגיש כלפי הסמל".


על השינויים הצפויים: "בזמן הקרוב נצטרך לשנות דברים בשביל השנים הבאות, אבל עכשיו זה לא הזמן לדבר על זה. יש זמן לדבר ויש זמן לעשות. היום זה לא הנושא. יש לנו 11 משחקים ומה שאנחנו רוצים זה לסיים את העונה בצורה טובה".



"לא הזמן לדבר על חזרה של רונאלדו" (Getty Images)


"למרות כל מה ששמעתי, בתקופה שלא הייתי כאן לא הסכמתי להתראיין. מה שאני כן יכול לספר לכם, זה שברגע שהנשיא התקשר אליי לא יכולתי לסרב. ראיתי הכל מבחוץ אבל הרגשתי שאני עם השחקנים בחדר ההלבשה. אני לא שמח מהדברים שקרו, אבל אנחנו מתרכזים רק ב-11 המשחקים הבאים".


"אני רוצה להבהיר. כשעזבתי, זה היה הכרחי עבורי ועבור חדר ההלבשה. הם היו צריכים את זה. זה לא בגלל שרציתי לעזוב, חשבתי שאחרי שנתיים וחצי צריך לשנות הכל במועדון כמו ריאל מדריד. למרות שזאת לא הייתה החלטה קלה, החלטתי שזה מה שאני צריך לעשות בשביל המועדון. לא כי רציתי לאמן בקבוצות אחרות"


"לא הייתי חייב כלום למועדון. כשעזבתי הרגשת שזה הפיתרון הכי טוב לכולם בגלל השינוי שהקבוצה הייתה צריכה. תשעה חודשים עבור, חזרתי עכשיו ואין מה לספר חוץ מזה"


"הלב שלי אמר לי שנחתי תקופה ארוכה ואם מדריד צריכה אותי אני רוצה לעזור. התשוקה גרמה לי לחזור. זה המועדון הגדול בעולם וכולנו כאן יודעים את זה. אני רק רוצה להתכונן למשחק ביום שבת".



Welcome back, Zidane.#HalaMadrid | #RealMadridpic.twitter.com/ZEyyELhQzt

— Real Madrid C.F. (@realmadriden) March 11, 2019



כשנשאל על כריסטיאנו רונאלדו אמר: "עכשיו זה לא הזמן לדבר על החזרה של כריטסיאנו רונאלדו. כולם יודעים מה קרה בקיץ, זה שייך להיסטוריה ושום דבר לא ישנה את זה. זה לא הזמן לדבר על זה".


זידאן סיפר שעקב אחרי מדריד כל הזמן: "צפיתי בהם לאורך כל העונה. אני רוצה להיות עם השחקנים, הם עברו עונה קשה. אי אפשר כל עונה להצליח ולזכות בתארים. לא ככה עובד הכדורגל".


"הולך להיות לי אותו צוות מקצועי שהיה לי כאן בקדנציה הקודמת. הטענתי את הבטריות שלי, עשיתי את מה שאני צריך לעשות ואני מוכן לחזור לחיי האימון. האתגר ענק, אני מאמין ביכולת שלי".





Zidane: "I've spent [the last] nine months living here in Madrid, recharging my batteries. Now I'm ready for new challenges with this great club – the club I love" pic.twitter.com/Y2KQjnveRW

— AS English (@English_AS) March 11, 2019


"הגביע בשנה שעברה היה מאתגר ובליגה באופן טבעי ירדנו ביכולת. האחריות הייתה שלי, אני לא הולך להפיל את זה על אף אחד. סולארי ולופטגי עשו ככל שביכולתם לעזור לקבוצה אבל דברים לא הסתדרו. אנחנו עכשיו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. העתיד הוא העתיד, המטרה היא לסיים את העונה בצורה הכי טובה שאפשר".


על העימות המתוקשר של קפטן הקבוצה, סרחיו ראמוס אמר: "אין שום שבר בחדר ההלבשה לדעתי. אני חוזר לאמן שחקנים שזכו בהכל, ואני לא הולך להתעסק בעבר. אני רק רוצה לחזור לעבוד איתם. אני לא חושב על להחליף את כריסטיאנו רונאלדו, או את ראמוס. אני חושב שזה יום חשוב ושאני שמח לחזור. כשנסיים את העונה נחשוב על העונה הבאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי