השפלה: מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר אחרי 0:7 על שאלקה

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Gettyimages

שמינית גמר ליגת האלופות: האלופה האנגלית שחטה את היריבה החלשה מגרמניה עם מטווח שערים של ז'סוס, פודן, ברנרדו סילבה, סטרלינג, סאנה וצמד של אגוארו. שחקן הכנף הגרמני הספיק לרשום לזכותו גם שלושה בישולים

קבוצות: שאלקה
(גודל טקסט)

כשמנצ'סטר סיטי הוגרלה נגד שאלקה הוא סומן כמפגש החד צדדי של שמינית הגמר, ולמרות שהאלופה האנגלית גמגמה עם 2:3 דחוק בגלזנקירשן האלופה הציגה את הבדלי הרמות מפגש הביתי באתיחאד סטדיום עם 0:7 חסר רחמים וקיבלה את הכרטיס לרבע הגמר עונה שנייה ברציפות. אל מנצ'סטר סיטי הצטרפה יובנטוס שעלתה כנגד כל הסיכויים על 0:3 על אתלטיקו מדריד לאחר שלושער של כריסטיאנו רונאלדו.

חבורתו של פפ גווארדיולה פתחה את המשחק בהילוך ראשון ומצאה את השער הראשון בדקה ה-35 כאשר ברומה הכשיל ברחבה את ברנרדו סילבה וחרסיו אגוארו דייק מהנקודה הלבנה עם פאננקה אלגנטית.

בדקה ה-38 אגוארו כבש את השני לאחר שקיבל מקרוב מסירת אומן מראחים סטרלינג בעקב והחלוץ והנפלא בעט מקרוב לשער של ראלף פאהרמן. השופט קלמנט טורפין בדק במערכת ה-VAR את השער של הארגנטינאי בחשד לנבדל ולאחר מספר דקות הוחלט לאשר את הגול.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (Gettyimages)
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (Gettyimages)

בדקה ה-42 לירוי סאנה כמו במפגש הראשון לא ריחם על קבוצת נעוריו וכבש את השער השלישי לאחר בעיטה שטוחה וחדה לפינה הרחוקה. תריסר דקות לתוך המחצית השנייה ראחים סטרלינג הצטרף גם הוא לחגיגה לאחר שבעט בחוזקה ברחבה לאחר שקיבל כדור מכובש השער השלישי לירוי סאנה. בתחילה השער נפסל, אך לבסוף אושר לאחר בדיקה במערכות הווידאו.

סיטי המשיכה בשלה וכבשה את החמישי כאשר לירוי סאנה הוסיף בישול שני הפעם לברנרדו סילבה שדחק מקורב, בהמשך הגרמני בישל גם לפיל פודן המחליף שחלף על השוער התכבד בכיבוש ראשון באלופות. בדקה ה-84 גבריאל ז'סוס נעץ את המסמר האחרון וזה נגמר עם 0:7 היסטורי.

פפ גווארדיולה שהודח ברבע אשתקד נגד ליברפול ינסה להוביל את קבוצתו בפעם השנייה בתולדותיה לשלב חצי הגמר ליגת האלופות, שאלקה לעומתה שהגיעה לשלב שמינית הגמר לאחר שנהנתה מבית קל במיוחד לא הייתה ראויה למעמד הזה מלכתחילה והיא תתרכז כעת במאבקי ההישרדות בבונדסליגה.


גבריאל ז'סוס חוגג את את השער השביעי (Gettyimages)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, איימריק לאפורט (פביאן דלף 72), דנילו, אולכסנדר זינצ'נקו, דויד סילבה (פיל פודן 64), אילקאי גונדואן, ברנרדו סילבה, לירוי סאנה, ראחים סטרלינג, קון אגוארו (גבריאל ז'סוס 65).

שאלקה: ראלף פאהרמן, ווסטון מקני (חמזה מנדיל 74), ג'פרי ברומה, סליף סאנה, בנז'מן סטאמבולי, נביל בנטאלב, סואט סרדאר, בריל אמבולו (סטיבן סקרזיבסקי 69), בסטיאן אוצ'יפקה, גידו בורגשטאלר (סדריק טויכרט 79), יבהן קונופליאנקה.

מהלך המשחק
מנצ'סטר סיטי כצפוי, כבר מהפתיחה הראתה ליריבה שהיא הקבוצה שתחזיק הערב ברב הדקות בכדור והיא הגיעה למצב מסוכן ראשון בדקה ה-14 לאחר כדור מסוכן של סטרלינג מהאגף הימני למרכז הרחבה, אגוארו במצב פשוט יחסית בעט כדור חלש שפגע בקורה הימנית ויצא לחוץ. בדקה ה-32 ג'פרי ברומה הכשיל בידו את ברנרדו סילבה ברחבה והשופט פסק לפנדל, אגוארו ניגש לבעיטה בדקה ה-35 ודייק פאננקה אלגנטית.

כובש השער השלישי. לירוי סאנה (Gettyimages)כובש השער השלישי. לירוי סאנה (Gettyimages)

כעבור שלוש דקות בלבד אגוארו השלים צמד לאחר שקיבל כדור נהדר בעקב מסטרלינג והארגנטינאי דחק מקרוב. המטווח של סיטי על השער של שאלקה נמשך עם התקפה שהוביל אלכסנדר זינצ'נקו שמצא את לירוי סאנה עם כדור נהדר והגרמני פרץ לרחבה ובעט לפינה הימנית מול קבוצת נעוריו. בדקה ה-57 סיטי כבר כבשה את שערה הרביעי כאשר לירוי סאנה מצא את ראחים סטרלינג שבעט בחוזקה לרשת. השער אושר לאחר בדיקה ב-VAR.

סאנה רשם בישול שני במשחק כאשר העביר רוחב ברנרדו סילבה שהצטרף לחגיגה עם השער החמישי במשחק בדקה ה-72. המטווח לא נמשך עם בישול שלישי של לירוי סאנה הפעם לפיל פודן הצעיר שכבש את השער הראשון באלופות לאחר שדילג מעל השוער וכבש מול השער החשוף. בדקה ה-84 ז'סוס החליף כבש את השער השביעי במשחק אחרי בעיטה אדירה מרחוק.


פיל פודן התכבד עם שער בכורה בליגת האלופות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי