זידאן: "רציתי להחזיר את שמחת החיים לאלה שלא שיחקו"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

הצרפתי ניצח במשחקו ה-150 בריאל מדריד ו"החזיר את החיוכים לברנבאו". אפילו סבאיוס שפע מחמאות. בייל חגג את השער עם חצי קבוצה. נבאס: "מי שאמר שלא הייתי טוב באימונים - יודע שזה שקר"

(גודל טקסט)
ריאל מדריד חזרה לחייך אחרי שניצחה אתמול 0:2 את סלטה ויגו בסנטיאגו ברנבאו. המאמן זינדין זידאן החל את הקדנציה השנייה שלו כמאמן הבלאנקוס ברגל ימי ושבר את רצף ארבעת ההפסדים הרצופים הביתיים במשחקו ה-150 על הקווים (מתוכם ניצח ב-105 משחקים). המאמן קיבל מחמאות רבות על כך שביצע מהפכה בהרכב והחזיר את השחקנים שהיוו את השלד בעונה שעברה. ב"מארקה" נכתב אפילו שאם זיזו היה על הקווים במשחק נגד אייאקס, הכל היה שונה.


בעיתון צוין שהחזרת שחקנים כמו קיילור נבאס, מרסלו, איסקו, גארת' בייל ומרקו אסנסיו היתה שיחת היום של האוהדים. העיתון סיכם: "זידאן חזר וחזרו החיוכים לברנבאו. ריאל מדריד נראתה משודרגת ושיחקה טוב יותר מאשר בשבועות האחרונים". אפקט זידאן על ריאל מדריד יכול להזכיר את זה של אולה גונאר סולשיאר אם הכיוון הזה יימשך. בשער "המארקה" הופיעה תמונה של זידאן לוחץ ידיים לאיסקו לאחר שכבש והוחלף, תחת הכותרת: "החל בבנייה מחדש".


העיתון "אס" קבע שהשינויים של זידאן היו מוצדקים למרות שרק השוער נבאס קיבל את הציון שלושה כוכבים בעיתון ורוב השחקנים קיבלו שניים. בעיתון נכתב: "זידאן הצליח בגדול כי נבאס ומרסלו קיבלו מחיאות כפיים ואפילו בייל חגג את השער שלו כדי לא לקלקל את המסיבה. במקום לדחות את החיבוק של לוקאס ואסקס כמו בעבר, בייל התחבק עם חצי קבוצה, איזה שינוי!". לאור ההפסד של אתלטיקו מדריד, ריאל צימקה את הפער מהסגנית לשתי נקודות בלבד.

 

#LaPortada Empieza la reconstrucción ️ pic.twitter.com/l1vkiUTeQu

— MARCA (@marca) 16 במרץ 2019
 


זידאן אמר בסיום: "אף אחד כאן או בכל מקום אחר לא יכול לקחת מהשחקנים  את מה שהם עשו ותרמו לריאל מדריד. יש לי סגל של 25 שחקנים ואני בונה על כולם, אבל השחקנים האלה נתנו לי הרבה בעבר ואני סומך עליהם. טיבו קורטואה וסרחיו רגילון הצליחו עד כה, והם עוד ישחקו, אבל בעת ובעונה אחת גם נבאס שוער טוב. מה שאהבתי במשחק שהיו לנו 20 הגבהות ובסוף כבשנו מאחת מהם. זה נותן לנו יתרון בעתיד לנצח משחקים. אנחנו צריכים לרוץ הרבה גם כשהכדור לא ברגליים שלנו".


על שינויים בקיץ: "יהיו לנו שינויים, אבל לא יכול להגיד יותר מזה. לא מתכוון לבחון את השחקנים ממשחק למשחק כי אני לא חושב שזה יהיה נכון לבדוק כל אחד בעשרה משחקים שנותרו ולשנות כל פעם את דעתי לפי היכולת שלו במשחק אחד". על הצבת נבאס בשער: "היום הוא שיחק טוב ואני יודע שקורטואה שיחק בעבר טוב ואל תשכחו שיש גם את לוקה זידאן".


נבאס שסבל העונה מכך שסנטיאגו סולארי נתן לו לשחק רק ב"גביע המלך" היה מאושר: "מי שאמר שאני לא טוב באימונים יודע עכשיו שזה שקר. הם כאלה שלא מכירים אותי או שלא ראו אותי אף פעם מתאמן. בסוף כל מנהרה יש קרן אור וככה אני תמיד מתנהל. מה שאני רוצה עכשיו זה ליהנות מהרגע כי אם אתה חושב על העתיד אתה מאבק את הפרספקטיבה. אני עובד קשה כל שבוע לשכנע את המאמן לבחור בי ועכשיו פשוט השמש יצאה כי לא שיחקתי הרבה זמן. מה יהיה בעתיד? עוד נראה".




קיילור נבאס. (AFP)

אלברו אודריוסולה אמר: "אנחנו מאושרים שזידאן חזר. כשהייתי ילד הוא היה הגיבור שלי ועכשיו הוא המאמן שלי (המגן הימני הגיע הקיץ לריאל מדריד). עבורי זה הגשמת חלום. הניצחון הוא תוצאה של עבודה קשה בשלושת הימים האחרונים. זידאן היה אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה כמאמן ועכשיו הוא עושה את זה כמאמן". ההרכב מפתיע של זידאן: "לא הופתענו כי כל שחקם עובד קשה ומוכן לשחק בהרכב. אנחנו מודעים לכך שיש לנו סגל איכותי וכל שחקן יכול לשחק". 
 

דני סבאיוס עלה מהספסל במקומו של איסקו, ובתקשורת עסקו לא אחת במערכת היחסים המסובכת שלו עם זידאן. הקשר אמר בקיץ שבמידה וזידאן היה נשאר – הוא היה עוזב. אחרי המשחק הוא שפע מחמאות לזידאן: "נדמה שהשינוי של המאמן הצליח. החזרנו לעצמנו את האמביציה. איסקו ובייל שיחקו טוב והם שחקני מפתח וחשוב מאוד שהם יהיו בכושר טוב. אני מכבד את ההחלטות של המאמן ואתרכז בעבודה קשה עד סיום העונה".



 גארת' בייל. חגג עם חצי קבוצה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי