הפסד בכורה בליגה ליובה, אינטר ניצחה 2:3 בדרבי של מילאנו

לאונרדו בונוצ'י
לאונרדו בונוצ'י | Gettyimages

סטורארו (72) בדקות הראשונות שלו העונה ופאנדב (81) הפתיעו את האלופה אחרי 27 מחזורים ונתנו לגנואה 0:2, רונאלדו לא שותף. נאפולי צימקה את הפער עם 2:4 על אודינזה, הנראזורי עלו למקום השלישי על חשבון מילאן

קבוצות: לאציו גנואה
(גודל טקסט)
בדיוק ברגע השיא של יובנטוס העונה, אחרי העפלה אדירה לרבע גמר ליגת האלופות וקבלת החדשות הטובות שהם כנראה יעפילו גם לחצי לאור ההגרלה הטובה שקיבלו, הגיעה הנפילה. הגברת הזקנה הפסידה היום (ראשון) לראשונה העונה בסרייה A, כשספגה 2:0 בידי גנואה במחזור ה-28 בליגה.


נאפולי ניצלה את המעידה כדי לצמק את הפער בפסגה ל-16 נקודות עם 2:4 גדול על אודינזה. במשחקים האחרים במחזור, לאציו הביסה 1:4 את פארמה בערב גדול של הקשר לואיס אלברטו וחזרה למאבק על הליגה האירופית. אמפולי גברה 1:2 על פרוזינונה בקרב תחתית חשוב. במשחק נוסף: אטאלנטה וקייבו סיימו בתיקו 1:1. גולת הכותרת היתה, כמובן, הדרבי המילאנזי בין מילאן לאינטר, שלא איכזב וסיפק דרמה הרבה שערים בדרך ל-2:3 בסיום.


גנואה – יובנטוס 0:2
יובה לא ניצחה את גנואה גם במפגש הראשון בין הקבוצות העונה בביתה, שהסתיים בתיקו 1:1. כריסטיאנו רונאלדו כבש אז לזכות הזברות, אך הפעם הוא כלל לא היה בסגל בשביל לנוח מעט לאחר השלושער הנפלא שכבש נגד אתלטיקו. באופן ביזארי, אוהדים זועמים ביקשו החזר על הכרטיס שלהם לאחר שגילו ש-CR7 לא ישחק.


סטורארו. הושאל מיובנטוס ועוד לא שיחק העונה (Gettyimages)
סטורארו. הושאל מיובנטוס ועוד לא שיחק העונה (Gettyimages)


אחרי מחצית ראשונה די יבשה, המאמן הגנואי צ'זרה פראנדלי הכניס את סטפאנו סטורארו בדקה ה-70. המושאל מיובה עצמה, שלא שיחק העונה דקה לפני כן, חיכה שתי דקות לפני שניסה את מזלו בבעיטה מחוץ לרחבה והכניע את פרין לאחר מסירה מגוראן פאנדב. ללא הכוכב הפורטוגלי יובנטוס נראתה אבודה, וטעות במרכז המגרש בדקה ה-81 איפשרה לגנואה לצאת למתפרצת. קואמה מסר נהדר לפאנדב, שכבש שער נהדר והוסיף כיבוש לבישול שלו.


אחרי 31 משחקי ליגה ולראשונה העונה, יובנטוס ירדה מנוצחת. והפעם האחרונה שהיא הפסידה בשני שערים? זה קרה לפני כמעט שנתיים, במאי 2017, ב-3:1 לרומא. אז נכון, לאליפות זה כנראה כבר לא יפריע, אבל עונה ללא הפסד כבר לא תהיה וברגע הקריטי הזה, כשכבר מתקרבים לקיץ, הפסד כזה יכול לערער כמה דברים בקבוצה של אלגרי.


מילאן – אינטר 2:3
יותר מדי זמן חיכו במילאנו לדרבי שבו שתי הקבוצות יהיו בין ארבע הגדולות, ולשתיהן הנקודות האלה יהיו חשובות ולא רק הגאווה על השליטה בעיר. הפעם גם הנקודות וגם הגאווה הלכו לכיוון אחד: הנראזורי היו טובים יותר, ניצחו 2:3 ועקפו את הרוסונרי בדרך למקום השלישי בטבלה.


כבר בדקה השלישית התברר הכיוון של המשחק. מתיאס וסינו התרומם להגבהה של לאורטו מרטינס ונגח פנימה שער מוקדם. השליטה של אינטר נראתה בבירור לאורך המחצית הראשונה, גם אם עוד שערים לא הובקעו, וגאטוסו ניסה לכפר על כך כשהכניס בתחילת המחצית השנייה את סאמו קסטייחו. התגובה של אינטר? 0:2 מראשו של סטפן דה פריי בנגיחה נהדרת.


שחקני אינטר חוגגים. ניצחון סופר חשוב ומתוק (AFP)
שחקני אינטר חוגגים. ניצחון סופר חשוב ומתוק (AFP)


טימואה בקאיוקו החזיר את הצבע ללחיים של אוהדי מילאן בדקה ה-57, והמשחק נפתח מחדש. בדקה ה-67 מרטינס העלה את ספאלטי ל-1:3 עם פנדל מוצלח, והיה נראה שהמשחק גמור, אבל המארחת חיכתה בדיוק ארבע דקות לפני שצימקה שוב, כשהפעם היה זה מתאו מוסאקיו שדחק פנימה כדי להשאיר את הרוסונרי בתמונה.


הם ניסו לחזור, ותקפו במשך כל דקות הסיום, אך זה לא הספיק למילאן האומללה והיא נאלצה להתדרדר למקום הרביעי אחרי 10 מחזורים ללא הפסד. אינטר, לעומת זאת, מחברת ניצחון ליגה שני ברציפות וכעת היא עם שתי נקודות יותר מהיריבה השנואה.


נאפולי – אודינזה 2:4
כשהיא יודעת שניצחון יצמק את הפער שנראה בלתי אפשרי לסגירה, נאפולי עלתה למשחק הביתי בסערה ותוך 17 דקות עלתה ליתרון כשדריס מרטנס בישל לאמין יונס והגרמני בעט מקצה הרחבה. בדקה ה-26 מרטנס הוסיף עוד בישול, הפעם לחוסה קאייחון. אודינזה הגיבה מהר, והשוותה עוד לפני המחצית עם שני שערים של קווין לסאנגה (30) וסקו פופאנה (36), אבל בנקודה הזאת נגמרה הפעילות של האורחת במגרש. במחצית השנייה היתה רק קבוצה אחת, כשמיליק (57) ומרטנס עצמו (70) קובעים את תוצאת המשחק.


Partita finita❗️
⚽️ #NapoliUdinese 4-2
@SerieA
#ForzaNapoliSemprepic.twitter.com/HfAG1wA5Ea

— Official SSC Napoli (@sscnapoli) March 17, 2019


לאציו – פארמה 1:4
הקבוצה של סימונה אינזאגי שמחה לשמוע על החדשות מאתמול כשהיריבה השנואה רומא נכנעה 2:1 לספאל, ורק חיכתה להתפוצץ. לאציו השוותה את ניצחון השיא שלה העונה בליגה (ניצחה גם את גנואה וספאל בתוצאה כזו) וחזרה למאבק על מקום בליגה האירופית בעונה הבאה כשהעפילה למקום השישי (לראשונה מאז המחזור ה-20) על חשבון טורינו. בהתחשב בכך שיש לה עוד משחק חסר מהמחזור ה-25 – בטח שאסור להספיד אותה. 


עד הדקה ה-22 התוצאה הייתה מאופסת ואז הגיע המבול. לאציו כבשה רביעייה בדקות 22' עד 44', וכל זה ללא מלך שעריה, החלוץ צ'ירו אימובילה שהחמיץ את המשחק בגלל כרטיסים צהובים. בדקה ה-22 מסר הקשר מילנקוביץ-סאביץ' כדור עומק נהדר ואדם מארוסיץ' הצליח להערים על השוער ולכבוש. 


ארבע דקות בלבד חלפו ולואיס אלברטו כבש בקלילות בפנדל לאחר נגיעת יד טפשית ברחבה. אפילו הוא לא ידע באותו הרגע שיהיה מדובר במשחק הגדול ביותר שלו העונה. הקשר, שכבש עד למשחק הזה שער אחד בלבד, בעט כדור שטוח מחוץ לרחבה ורשם צמד בדקה ה-38. דקה לפני המחצית, הוא בישל מכדור קרן לסנאד לוליץ' שהמתין מחוץ לרחבה ובעט לרשת, הצגה של לאציו. פארמה כבשה שער ניחומים בעזרתה האדיבה של המארחת – החזרת כדור רשלנית לאחור הסתיימה בבעיטה מסובבת של מתיאה ספורקטי (77).



ערב ענק. לואיס אלברטו ושחקני לאציו חוגגים (Gettyimages)


אמפולי –  פרוזינונה 1:2
אמפולי השיגה ניצחון חשוב מאוד בקרב תחתית גדול ביו שתיים מהקבוצות החלשות בליגה. המאמן אורליו אנדרצולי, שהעלה את הקבוצה לליגה הבכירה ועזב בקיץ, ארבעה ימים בלבד על הקווים, רשם בכורה מוצלחת. האיטלקי ינסה להצליח במשימה הגדולה – להשאיר את הקבוצה בליגה. אמפולי קפצה מעל הקו האדום כשחלפה על פני בולוניה. פרנצ'סקו קאפוטו כבש בפנדל בדקה ה-20 לאחר הכשלה ברורה על דייגו פריאס. מרקו פאחק הכפיל את היתרון אחרי משחק מסירות נהדר ופצצה לרשת בדקה ה-38. לוקה ולצאניה גרם לתקוות בקרב האורחת עם בעיטה נהדרת מהאוויר אך לא יותר. פרוזינונה עם הפסד מספר 17 העונה, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה/


במשחק נוסף: אטאלנטה – קייבו 1:1.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי