דיווחים: יונתן כהן מועמד לדינמו קייב, שחטאר ו-וולפסבורג

יונתן כהן
יונתן כהן | אריאל שלום

הקשר בן ה-22, שהאריך את חוזהו במכבי ת"א עד 2022, מבוקש במועדוני הפאר מאוקראינה ומגרמניה וגם מעורר עניין בזניט הרוסית בברונדבי הדנית. וגם: קושי במציאת קבוצה לראיקוביץ', האם יפתח את העונה בקבוצה?

(גודל טקסט)

מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ' כבר אישר במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר כי הוא העביר את דרישותיו להנהלה בכל הנוגע לסגל השחקנים בעונה הבאה ובסביבת המועדון מספרים כי גם מול שחקנים קיימים כבר פועלים כדי להעמיד קבוצה מוכנה ככל שאפשר למוקדמות ליגת האלופות, כשבשלב זה טרם ברור אם הקבוצה תחל את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון או השני.

אם להסתמך על התקשורת האוקראינית הבוקר (חמישי), שחקן שעשוי לעזוב בקיץ הוא דווקא יונתן כהן שמעורר עניין בשתי קבוצות הפאר האוקראיניות, דינמו קייב ושחטאר דונייצק שכבר רכשה את מנור סולומון בינואר האחרון עבור שישה מיליון יורו. נטען כי נציגי האוקראיניות עוקבים אחרי הקשר מזה תקופה ואף ראו אותו מהיציע עורך בכורה במדי נבחרת ישראל.

כהן בן ה-22 מבוקש, כך לפי הדיווח, גם בזניט, וולפסבורג וברונדבי הדנית אולם חוזהו הוארך רק בתחילת העונה עד 2022 ומכבי תל אביב צריכה לקבוע את מחירו. נכתב גם כי מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג טוען שכהן יהפוך לשחקן מפתח בתקופה הקרובה. אגב, במהלך העונה כבר דווח כי אינטר האיטלקית עוקבת אחר הכישרון של הצהובים.


יונתן כהן. מבוקש ברחבי אירופה (דני מרון)

להבדיל, מכבי תל אביב אמורה להודיע בתחילת חודש מאי לאלירן עטר ולאיתן טיבי על השארתם בהתאם לאופציה בחוזיהם, אך לשניים גם יוצעו חוזים חדשים לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, אולם בשכר נמוך יותר. ההערכות הן כי לשניים יוצע שכר של כ-260 אלף יורו לעונה, משמע כמעט קיצוץ של חצי משכרם לטובת חוזה ממושך.

במועדון קיבלו את חוות הדעת המקצועית של הצוות המקצועי מאלירן עטר כבר לפני חודש וחצי ועל טיבי רק לפני שבועיים, אך מסתמן כי השניים יחד עם נציגיהם יפגשו עם המנכ"ל בן מנספורד והחתימה תצא לפועל. בניגוד אליהם, החלוץ ארון שוינפלד שמחזיק בחוזה לעונה נוספת הבהיר כי שום הצעה ממועדון אחר אינה מעניינת אותו ושהוא ימשיך בקריית שלום גם בעונה הבאה.


עטר. יזכה להצעה להאריך את חוזהו, אבל בשכר מופחת (לירון מולדובן)

במועדון גם היו רוצים לסגור כבר עכשיו את נושא החתמתו של השוער היווני אנדראס יאניוטיס שמתוכנן להחליף את פרדראג ראיקוביץ', אלא שמאמציו של הסוכן למצוא לו קבוצה באירופה עבור כ-4.5 מיליון יורו טרם הבשילו ובקריית שלום ממתינים להצעה רשמית. במועדון מבינים כי יאניוטיס לא ימתין להם עוד זמן רב ואם תתאפשר האופציה, בתמיכת איביץ', לא פוסלים להשאיר את ראיקוביץ' לפחות לשלבי המקודמות הראשונים אם לא תתקבל הצעה עבורו. ואם יתאפשר אז גם מעבר לכך

בנוסף, נכון לעכשיו ההחלטה היא לצרף כצעד ראשון חלוץ זר ובמקביל לעקוב אחר מצבו של הניגרי צ'יקו אופואדו, שכמו אורוש ניקוליץ' יצטרך להחלים מניתוח וטרם ברור סופית מתי יוכל לשוב. ואם כבר, מכבי תל אביב תקיים את המשחקים הראשונים באירופה באצטדיון בנתניה, בציפייה שאצטדיון בלומפילד יהיה מוכן עד אוקטובר/נובמבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי